Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 18:18:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 969745 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1080 Gepost op: 18 Juli 2016, 18:17:00 »

Ik heb er een oliedop inzitten met een pakking van kurk. Functioneert al jaren maar je hebt geen afsluitbare tankdop meer, mij heeft dat nooit gestoord.

Gr.
Hans

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport CoupĂ© 1800  --  '98 Jaguar XK8 CoupĂ©
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1081 Gepost op: 18 Juli 2016, 19:43:43 »

gewoon een nieuwe dop kopen met slot bij de automaterialenzaak... kost bijna niets werkt prima. zorg wel dat je een dichte dop haalt zonder ventilatie...

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1082 Gepost op: 21 Juli 2016, 21:31:26 »

Even een vraagje aan de techneuten, hoe kan ik controleren of er speling op de as van de verdeler zit ??
Als ik de rotor vast pak kan ik de as een stuk rechtsom draaien en als ik los laat komt deze weer door een veer in de orginele stand terug, de as kan ik ook een stuk omhoog trekken.

Heb een vermoeden dat er speling op de as zit en daarom af en toe schokt bij optrekken.
Ben dus heel benieuwd hoe je zoiets kan testen ??
Bij het starten hoor soms een plof, soort van backfire.
De ontsteking staat precies op 0 afgesteld bij 800 toeren.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1083 Gepost op: 21 Juli 2016, 22:41:38 »

Als die ploft bij t starten of bij gas loslaten zou ik t eerder zoeken in de afstelling van de carb. Dan staat deze misschien net ff iets te arm afgesteld.
speling op het asje van de verdeler zou ik mij niet echt zorgen om maken.
wat wel kan is dat de gewichtjes van de centraalvervroeging plakken, door oud geworden olie/vet. Dat zou je kunnen oplossen door de verdeler zover mogelijk te demonteren en een nachtje goed in de wasbezine laten weken. Daarna weer inolieen met motorolie.
Mvg
wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1084 Gepost op: 29 Juli 2016, 21:48:39 »

Wilde vandaagde auto starten, draaide goed rond maar wilde niet meer starten, dacht eerst nog mischien te weinig benzine omdat de benzine meter misschien niet klopt, maar na een kannetje benzine nog niet starten.
Na even zoeken kwam ik er achter dat het timing lampje op de Velleman electrische ontsteking bleef branden ook al ging het contactpuntje open, helaas na 400km is de velleman ontsteking al defect ??
Gelukkig alles zo gemaakt dat ik met stekkers alles kon ompluggen naar ouderwetse contactpunt ontsteking, de motor starte gelijk, en met rijden was ook gelijk het vermogen verlies en het hikken bij optrekken weg.

Ik wil de Velleman toch wel weer repareren, weet iemand misschien wat er meestal doorbrand in zo'n velleman kitje ?? En misschien een stomme vraag, waarom is de velleman stuk gegaan, ik heb er een orginele bobine op zitten, dus spanning lijkt mij niet te hoog ??
Of gewoon stomme pech dat de electronica in de velleman van slechte kwaliteit is geweest ??
Of heb ik iets fout gedaan ??

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1085 Gepost op: 29 Juli 2016, 22:26:38 »

Ik zit net een stukje te lezen dat ik een bobine heb met een weerstanddraad, is dit misschien de reden dat de Velleman  defect is gegaan ??

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1086 Gepost op: 30 Juli 2016, 09:43:47 »

Zover ik op internet iets kan vinden over defecte Velleman kitjes, gaat meestal de grote transistor TIP162 stuk.

Hoe meet ik ook alweer een transistor door (heb ik niet geleerd op de kokschool  Grijns )

De multimeter op OHM  of op Diode zetten ??

Tussen welke pinnen, Base--Collector--Emitter moet ik nu waardes meten ??

Weet iemand misschien een internet adres waar ik deze Transistor TIP162 kan bestellen, heb gekeken bij Conrad maar heeft deze niet meer.

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1087 Gepost op: 30 Juli 2016, 10:15:12 »

Als je een 3 weken kunt wachten bij Aliexpress  Lachebek.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1088 Gepost op: 30 Juli 2016, 14:23:52 »

Hoeveel wil je er hebben?
Ik kan ze bij Farnell bestellen, a 7.14 ex per stuk. (bedrijfsaccount)
TIP162

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1089 Gepost op: 30 Juli 2016, 15:30:37 »

Hoi Martin,

Heb zelf al een jaar of acht een Velleman kit en werkt prima Een nieuw bouwpakket kost dacht ik 14,95 euro Misschien is het beter om helemaal opnieuw te beginnen.
Succes Fred Uut Huuessen
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1090 Gepost op: 30 Juli 2016, 19:35:09 »

Heb de Velleman kit net even doorgemeten en er zij 4 diodes stuk en een kleine transistor.
De rest blijkt nog allemaal goed te zijn, wel toevallig dat alle 4 de zelfde diodes stuk zijn, zijn denken ik te warm geworden bij het solderen, daar kunnen ze niet tegen.
Zou anders geen reden weten waarom ze stuk zijn gegaan.
Ik bestel nu een complete nieuwe Velleman ontsteking.
En dan alles solderen met mijn kleine soldeerboutje  Grijns

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #1091 Gepost op: 31 Juli 2016, 12:42:02 »

Lijkt mij sterk  Martin Door de warme  had het gelijk al niet goed moeten zijn
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1092 Gepost op: 31 Juli 2016, 14:39:08 »

weerstanddraad sloopt inderdaad vaker vellemankitjes. dit omdat er meer ampere's lopen dan bij een 12v bobine. ombouwen dus...

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1093 Gepost op: 31 Juli 2016, 15:16:59 »

weerstanddraad sloopt inderdaad vaker vellemankitjes. dit omdat er meer ampere's lopen dan bij een 12v bobine. ombouwen dus...
Misschien ergens een uitleg hoe ik zoiets moet doen, ik kan toch niet zomaar de weerstanddraad weghalen, en heb ik dan een ander soort bobine nodig, een super bobine of blauwe bobine werd hier afgeraden omdat deze te sterk zijn voor de velleman-kit ??
Ben benieuwd of iemand weet hoe ik zoiets moet maken ?? Ben anders bang dat het nieuwe velleman-kitje ook snel doorbrand.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1094 Gepost op: 31 Juli 2016, 15:40:41 »

Hoe kan ik het beste de weerstanddraad op de bobine ontwijken, mag ik de plus draad van de velleman bv ook op de geschakelde plus van het contactslot zetten inlaats van de plus die op de bobine zit, hier zit namelijk die weerstanddraad op, hoop op die manier die weerstand draad te kunnen omzeilen.
Of doe ik het dan fout en moet ik het anders doen ??

Pagina's: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: