De afgelopen week weer lekker geprutst aan het blokje.
Dynamotje,startmotor,koppeling,en versnellingsbak eraan gehangen.

Ondertussen(afgelopen vrijdag even vlug) ook nog het originele blok uit de auto getakeld, althans de auto over het blok heen getakeld.

Dit omdat ene meneer,( laten we deze meneer maar P. Aardelul noemen) het motortje gekocht had.
Hij zou zaterdagochtend tussen 08.00 en 09.00 uur de spullen komen ophalen (errug vroeg maar oke het zijn ook weer wat centen om mn hobby potje aan te vullen) Dus de wekker gezet op een van de weinige vrije dagen die ik momenteel heb maar wat krijg je dan….een mofo no show, hij neemt de telefoon niet meer op en beantwoord geen berichten meer tewijl hij me de hele week zat te spammen met telefoontjes en berichten. Mocht Dhr P.Aardelul toch nog besluiten om te reageren of te komen dan heb ik nieuws…al bied u het 10 voudige van het afgesproken bedrag ik donder het blokje nog liever in het oude ijzer dan dat ik het met u meegeef,..zuchtkreunirriteeerrrrrrr

dussss.
Maar toch ook nog super toffe dingen meegemaakt, de cih heeft zijn eerste run gemaakt.

Het is altijd maar weer afwachten wat zon niet lopend blok doet bij de eerste startpoging ook al zitten er nieuwe veren,lagers etc in. Zeker met injectie systemen. Dingen zoals de lucht massameter, ecu module,gasstand schakelaars en sensors kunnen nou eenmaal ook defect of slecht zijn.
Eerst het smeersysteem op druk gezet met de boormachine, leuk om te zien hoe de hydraulische stoters zichzelf dan schrap zetten.
Daarna de draadboom uitgevogeld dat vond ik toch best wel even spannend omdat je ook zomaar je ecu box kan laten knetteren bij een foutje.
Injectiepompje eraan gehangen en het benzine circuit even laten draaien tot er een constante flow uit de retour kwam. Accu eraan en ……..iehwiehwiew en hij sloeg aan …cool ik heb al veel motoren gedaan maar deze sloeg wel heel easy aan voor een eerste keer. En gelijk netjes vierkant lopen zonder gesputter, later even te controle de stroboscoop op de ontsteking gezet maar deze stond al goed doordat ik hem met een proeflampje had afgesteld. Maar eea zal later nog eens moeten worden gecheckt als de motor goed warm is, dat kon nu niet omdat er nu geen koeling aanwezig is.
Zie mn korte filmpje en mijn zeer technische vreugde dans.....
https://www.youtube.com/watch?v=NGH_Zdel-1IIk hoop dat het linkje het doet.
Groeten,
Rob