Hoi,
De afgelopen week en weekeind af en aan aan de velgjes gewerkt.
Eerst de velgen ingesmeerd met afbijt, Ik had geen goede afbijt meer staan dus uit nood even een potje albastine super afbijt aangeschaft bij de praxis. Wat was dat een deceptie zeg. Ik ben gewend met de professionele afbijt van m’n werk te werken, zodra je dat erop smeert gaat dat knetteren,knisperen,bladderen etc en kan je binnen een halfuur de prut eraf halen.
Maar deze zooi is een dikke pap, deze erop gesmeerd en na een uur of 3 gaan krabben…..er was nagenoeg niets losgekomen. Toen nog maar een keer ingesmeerd en alle velgen ingepakt met wikkelfolie zodat ze een nachtje konden intrekken.
De volgende dag was het papje helemaal wit.
Na behoorlijk veel krabben,borstelen,pulken en de hogedruk reiniger met vuilfrees waren ze eindelijk kaal. Mijn advies is ook aan iedereen die ook zoiets probeert, bestel gewoon een goede afbijt met zoveel mogelijk waarschuwingsplaatjes erop zoals dooie vissen,vretend,irritant etc dan weet je dat het werkt. Deze albastine meuk doet zn werk beter als een haargel of als boter vervanger op je brood. Maarja dat had ik kunnen weten als je je spul even snel koopt bij een winkel waar ze ook milieu vriendelijke thinner verkopen die ook niet werkt. Al de milieu en mensvriendelijke spullen ben ik helemaal voor,maar dan moet het wel gewoon werken.
Al met al na veel geklaag gevloek en gefrut kwamen ze er toch redelijk uit.
En dan krijg je het dilemma en gedraaikont, hoe ga ik ze eruit laten zien….helemaal zilver spuiten? Of helemaal zwart of zoals de meeste eruit zien zwart met gepolijste randjes en velgbelt…moeilijkkkkkk.
De velgen zijn op zichzelf behoorlijk grof van structuur en er zitten behoorlijk wat putjes en butsjes in de rand dus polijsten leek me in eerste instantie een zinloze optie.
Maar ik had mn achteras toch nog los op de workmate liggen en daar heb ik een velg op gezet.
Met wat balkjes hout en lijmklemmen een opstellinkje gemaakt.
De elektromotor die normaal dienst doet in mijn zelfgemaakte kogelhulzen-tumbler en daarvoor ooit een add bleu pomp en ooit een zwembadfilterpomp was gehaald.
De poelie van een oude waterpomp gehaald en aan de elektromotor vast gebeund.
Een lange v-snaar opgesnord en voilà een polijst apparaat voor luie mannen.
Lamelschijven, schuurtolletje op mn stiftslijper schuurpapier korrel p60,120,180,360,600,scots wol etc de revu laten passeren en er kwamen toch aardige velgjes tevoorschijn.
Hier een kort actie filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=wUZf_oi2PJIEn dan krijg ik weer last van mijn besluiteloosheid heh…welke kleur word het hart….twijfel.twijfel.
Ik heb gelukkig een vrouw die knopen doorhakt en zegt…gewoon zwart dus zwart word het.
Een testvelg afgeplakt en eerst in de 2k primer gespoten en daarna het zwart gedaan.
Omdat het een testje was de randjes niet afgeplakt, maar ik vind het op deze manier ook rete gaaf dus ik laat ze zo, ik kan altijd nog de randjes kaal maken.
Als ik ze inbeeld met nieuwe chromen moeren en een chromen naafkap ziet dat er best cool uit.
Dus nu zijn alle velgen zo.
Ze zijn verre nieuwstaat en er zit echt wel hier en daar een onvolmaaktheidje in maar dat past eigenlijk wel bij de hele wagen( in mijn ogen)
Volgend weekend ofzo de velgen in de blanke 2k lak spuiten en dan zijn ze echt klaar.
Voor nu is het wachten geblazen tot ik eindelijk is mijn onderdelen van splendit binnen krijg.
Wat is dat een log bedrijf zeg het lijkt wel op ali express, Ik bestel meestal bij alte opel parts en daar betaal je en max 4 dagen later heb je je spullen weliswaar meestal een paar duppies duurder maar wel klasse service. Helaas hadden zij een onderdeel niet dus ik dacht doe splendit nog eens proberen.
Jammer,jammer,jammer bijna 4weken verder nog steeds niets ook geen reactie op mijn mailtje gehad…..dus dat was de laatste keer splendit voor mij.
Zo dat was het weer ff.
Groeten,
Robbin