|
Giannis86
|
 |
« Gepost op: 30 Mei 2017, 17:35:02 » |
|
Hallo iedereen,
Ik ga binnenkort lassen aan mijn F coupe waarin waarschijnlijk een aangepaste getrag voor OHV zal komen.
Ik ben dus op zoek naar een grote CIH of Automatic tunnel.
Geen haast gezien ik al een tunnel heb die in mijn sedan komt, ik kan dus die eerst gebruiken totdat iets aangeboden wordt.
Groetjes Ioannis
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett B Coupé F 1970 Opel Kadett B Limousine
|
|
|
|
ThijsV
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2017, 17:53:48 » |
|
Heb geen Tunnel, maar vraag me wel af hoe je in hemelsnaam een getrag aan je OHV vastmaakt?
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2017, 20:02:40 » |
|
Met een pas plaat . Ben er ook mee bezig al heel lang
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Giannis86
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2017, 22:12:32 » |
|
Je kan ook een deel van een getrag 240 afzagen en een deel van de voorkant van de automatic OHV tunnel erop lassen 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett B Coupé F 1970 Opel Kadett B Limousine
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2017, 06:59:22 » |
|
In Duitsland is iemand die dit ook gedaan heeft:       Op dit moment bied deze persoon een CD aan met foto's en uitleg om het zelf te kunnen doen: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-kadett-c-1-2-ohv-5-gang-getrag-umbau-cd-anleitung/563071939-223-1357Het is inderdaad een Getrag 240 waarvan de kom is afgeslepen en een automaat klok weer aan gelast is. Let wel op, dit is allemaal aluminium dus die vaardigheid heb je wel nodig om zo'n project uit te voeren. Groeten Olaf
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
Giannis86
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2017, 10:50:23 » |
|
Precies dat is ook waar ik het gezien heb.
TIG lassen zou ik het moeten laten doen maar de rest zou met wat zweet moeten gaan denk ik.
Maat een tussenplaat klinkt ook als een goede oplossing. Heb je meer info daarover john?
Ik wil in iedere geval een grote tunnel in de coupe, zelfs als ik in eerste instantie een normale 4gang bak op hang. Mocht zo een ombouw mij lukken kan ik het alsnog later inbouwen zonder weer te gaan lassen
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett B Coupé F 1970 Opel Kadett B Limousine
|
|
|
|
ThijsV
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2017, 14:18:17 » |
|
Ik heb de beste man een email gestuurd, met de vraag of hij ook naar nederland verzend, bij interesse kunnen we meerdere CD's kopen? EDIT: vergeten te vragen, zou dit dan ook met een BMW getrag kunnen?
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juni 2017, 17:12:15 » |
|
Ik maak de plaat zelf. als het allemaal getest is wil ik misschien serie maken
getrag bak van BMW heeft 5e versnelling 1 op 1 volgens mij
dus dat schiet niet op
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Giannis86
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Juni 2017, 20:05:13 » |
|
Ik heb de beste man een email gestuurd, met de vraag of hij ook naar nederland verzend, bij interesse kunnen we meerdere CD's kopen? EDIT: vergeten te vragen, zou dit dan ook met een BMW getrag kunnen?
Ik wou zelf ook contact opnemen, heb interesse in zo een ding. Al vind ik het jammer dat hij die informatie verkoopt. Vind het thuis horen op een forum waar iedereen van kan leren.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett B Coupé F 1970 Opel Kadett B Limousine
|
|
|
|
ThijsV
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Juni 2017, 22:30:06 » |
|
dat vind ik ook! we kunnen ook de prijs delen met z'n allen, vertalen naar het nederlands en hop, daar ben je 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
ThijsV
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Juni 2017, 23:28:18 » |
|
Ik maak de plaat zelf. als het allemaal getest is wil ik misschien serie maken
getrag bak van BMW heeft 5e versnelling 1 op 1 volgens mij
dus dat schiet niet op
lees dit nu pas, ben ook heel warrig soms  heb het even nagekeken, en de Bmw heeft inderdaad een 5e versnelling 1 op 1, helaas, zou een hoop geld schelen  als het allemaal past, heb ik zeker interesse in zo'n pasplaat Thijs
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
apex4x4
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 02 Juni 2017, 20:08:19 » |
|
|
|
|
|
|
Gelogd
|
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
|
|
|
|
19Willem71
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Juni 2017, 20:13:28 » |
|
Das het betere hobby werk Hopelijk vind ik het zo niet in een auto. Groet, Willem.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
De groene dame is de 43-95-XX
Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 02 Juni 2017, 20:38:45 » |
|
Dit is wel het meest trieste wat ik ooit gezien heb.  Groeten Olaf
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Juni 2017, 13:23:18 » |
|
echt hillbilly tuning werkt 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|