Holland Kadett B Club Forum
26 Juni 2026, 18:08:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Grote Tunnel  (gelezen 11963 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 30 Mei 2017, 17:35:02 »

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort lassen aan mijn F coupe waarin waarschijnlijk een aangepaste getrag voor OHV zal komen.

Ik ben dus op zoek naar een grote CIH of Automatic tunnel.

Geen haast gezien ik al een tunnel heb die in mijn sedan komt, ik kan dus die eerst gebruiken totdat iets aangeboden wordt.

Groetjes
Ioannis
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ThijsV
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2017, 17:53:48 »

Heb geen Tunnel, maar vraag me wel af hoe je in hemelsnaam een getrag aan je OHV vastmaakt?
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2017, 20:02:40 »

Met een pas plaat . Ben er ook mee bezig
al heel lang
Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2017, 22:12:32 »

Je kan ook een deel van een getrag 240 afzagen en een deel van de voorkant van de automatic OHV tunnel erop lassen Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2017, 06:59:22 »

In Duitsland is iemand die dit ook gedaan heeft:













Op dit moment bied deze persoon een CD aan met foto's en uitleg om het zelf te kunnen doen:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-kadett-c-1-2-ohv-5-gang-getrag-umbau-cd-anleitung/563071939-223-1357

Het is inderdaad een Getrag 240 waarvan de kom is afgeslepen en een automaat klok weer aan gelast is. Let wel op, dit is allemaal aluminium dus die vaardigheid heb je wel nodig om zo'n project uit te voeren.

Groeten Olaf

Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2017, 10:50:23 »

Precies dat is ook waar ik het gezien heb.

TIG lassen zou ik het moeten laten doen maar de rest zou met wat zweet moeten gaan denk ik.

Maat een tussenplaat klinkt ook als een goede oplossing. Heb je meer info daarover john?

Ik wil in iedere geval een grote tunnel in de coupe, zelfs als ik in eerste instantie een normale 4gang bak op hang. Mocht zo een ombouw mij lukken kan ik het alsnog later inbouwen zonder weer te gaan lassen
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ThijsV
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2017, 14:18:17 »

Ik heb de beste man een email gestuurd, met de vraag of hij ook naar nederland verzend, bij interesse kunnen we meerdere CD's kopen?
EDIT: vergeten te vragen, zou dit dan ook met een BMW getrag kunnen?
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juni 2017, 17:12:15 »

Ik maak de plaat zelf.
als het allemaal getest is wil ik misschien serie maken

getrag bak van BMW heeft 5e versnelling 1 op 1 volgens mij

dus dat schiet niet op

Gelogd
Giannis86
Sr. Member
****
Berichten: 383


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Juni 2017, 20:05:13 »

Ik heb de beste man een email gestuurd, met de vraag of hij ook naar nederland verzend, bij interesse kunnen we meerdere CD's kopen?
EDIT: vergeten te vragen, zou dit dan ook met een BMW getrag kunnen?

Ik wou zelf ook contact opnemen, heb interesse in zo een ding.

Al vind ik het jammer dat hij die informatie verkoopt. Vind het thuis horen op een forum waar iedereen van kan leren.
Gelogd

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
ThijsV
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Juni 2017, 22:30:06 »

dat vind ik ook! we kunnen ook de prijs delen met z'n allen, vertalen naar het nederlands en hop, daar ben je Knipoog
Gelogd
ThijsV
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Juni 2017, 23:28:18 »

Ik maak de plaat zelf.
als het allemaal getest is wil ik misschien serie maken

getrag bak van BMW heeft 5e versnelling 1 op 1 volgens mij

dus dat schiet niet op


lees dit nu pas, ben ook heel warrig soms  Rollende ogen heb het even nagekeken, en de Bmw heeft inderdaad een 5e versnelling 1 op 1, helaas, zou een hoop geld schelen  Knipoog als het allemaal past, heb ik zeker interesse in zo'n pasplaat
Thijs
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 02 Juni 2017, 20:08:19 »

Je kan ook een deel van een getrag 240 afzagen en een deel van de voorkant van de automatic OHV tunnel erop lassen Knipoog

Of zoals ik op internet vond, vast maken met wat kit en een paar ijzer plaatjes  Grijns Grijns Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Juni 2017, 20:13:28 »

Das het betere hobby werk  Grijns

Hopelijk vind ik het zo niet in een auto.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 02 Juni 2017, 20:38:45 »

Of zoals ik op internet vond, vast maken met wat kit en een paar ijzer plaatjes  Grijns Grijns Grijns

Dit is wel het meest trieste wat ik ooit gezien heb. Huilen

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Juni 2017, 13:23:18 »

echt hillbilly tuning werkt Grijns
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines