Holland Kadett B Club Forum
20 Maart 2025, 19:10:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 03-61-RD / Joyride 3  (gelezen 167939 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #180 Gepost op: 17 Juni 2018, 11:01:41 »

@Willem ,

het hele  dunne pijpje dat met een bochtje naar beneden wijst

gr Paul
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #181 Gepost op: 17 Juni 2018, 17:01:15 »

Ja, als ik met de had de hevel op en neer pomp hoor en zie je (met een lamp) benzine komen. Alleen met het bewegen van het gas pedaal mechanisme komt de hevel langzaam in beweging met de veerdruk.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #182 Gepost op: 11 Juli 2018, 20:34:29 »

Weer een kleine update.

Op marktplaats werd een setje nette bumpers aangeboden. Deze heb ik overgenomen. De achter bumper heb ik op mijn Kadettje gezet. Wat een verschil met de oude, kromme bumper  Grijns.

Een paar weken terug had ik mijn kleppen gesteld. Na het stellen de kleppendeksel weer terug geplaatst. Maar met de oude pakking. Een paar dagen later, na een wat langere rit, olie onder de Kadett  Verbaasd. Het terug kunnen herleiden naar het stellen van de kleppen.

Dus naar de automaterialen handel. Meteen twee pakkingen besteld. Maandag eventjes de pakking vervangen. Maar lekken bleef  Verbaasd. Vandaag toch maar weer de deksel gedemonteerd. Blijkt de pakking aan de carburateurzijde niet op zijn plaats te zitten.

Had voordat ik eraan begon al even op het forum gezocht. En een goede tip gevonden  Knipoog : monteer de pakking met wat vloeibare pakking. Nu heb ik de pakking met vloeibare pakking in het deksel gezet. In de loop van de week, maar eens kijken of het beter is.

Groet, Willem.

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #183 Gepost op: 13 Juli 2018, 21:34:51 »

Olie lek is gedicht. Er ligt 's mogens bijna geen olie meer onder mijn Kadett. Gelukkig maar  Grijns. Vandaag eens naar mijn onderdruk en timing gekeken. Eerder deze week, toen mijn verdelerkap van zijn plaats was om de kleppendekselpakking te vervangen, heb ik onderdruk op de slang gezet, de plaat verdraaide. Nu heb ik gemeten. Ongeveer 2 bar? ( er staat 20 op de schaal) onderdruk. Geen idee of dit een goede waarde is.

Verder heb ik eerst een witte punt op mijn v- snaarschijf gezet. Daarna de motor gestart en met de stroboscooplamp gekeken. Het puntje licht elke keer weer op. (stationair toerental +/- 800 Omw/min.)

Iets wat me eigenlijk al stoorde vanaf de aankoop, het niet goed gaan van het linkerportierraam, heb ik deels verholpen. Het demonteren van het bovenframe was goed te doen, maar had zo zijn valkuilen  Boos. Het rubber zat verlijmd met PU lijm. Waardoor ik hier en daar het rubber heb beschadigd. Van de vijf boutjes zaten er maar 4 stuks gemonteerd. Hiervan is er nog een afgebroken, onderin aan de kopse kant van het portier.

Na het plaatsen van een andere ruit, compleet met metalen vatting, heb ik het bovenframe even met twee boutjes vastgezet. Morgen een kijken of ik de resten van de afgebroken bout nog kan verwijderen.

Hoe zetten jullie het deurrubber vast? Zelf zit ik te denken aan her en der een dotje silicone kit.

Groet, Willem.

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #184 Gepost op: 13 Juli 2018, 22:41:01 »

silecone kit is  om af te kitten niet te plakken .  dit doe je met polymax
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #185 Gepost op: 13 Juli 2018, 22:51:46 »

polymax of sikaflex is zeer geschikt. (beide op basis van polyurethaan)

Kadett B L "super" 1968 LPG
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #186 Gepost op: 15 Juli 2018, 13:07:26 »

De deur zit weer netjes in elkaar. Omdat ik weet, dat de deur nog ooit uit elkaar moet voor een nieuwe raam geleiding, heb ik het rubber maar puntsgewijs vast gezet.

Maar voor ik zover was heb ik wel een paar dingetjes gehad  Verbaasd. Het frame zit met 6 schroeven vast. Hiervan zit er een onbereikbaar, voor een standaard schroevendraaier, deze heb ik met een bitje van een schroefmachine en een bahco los weten te krijgen. De schroef onder het deurslot brak af en de schroef boven het deurslot draaide in de kop door. Maar alle schroeven waren er gelukkig uit.

Het oude raam eruit en een ander raam geplaatst. Alles draaide perfect. Totdat ik een ritje ging maken en de raam niet meer naar beneden wilde  Huilen. Gelukkig had ik nog niet alles afgemonteerd. Gisteren alles weer los gemaakt, eens gekeken. Blijkt de staaldraad niet goed op mijn raambediening te wikkelen. Dus die losgemaakt en er uitgehaald. De boel schoongemaakt en toen .... De draad opgerold, over de bovenste spanrol, over de onderste spanrol. Het draaimechanisme. Verdorie draad van het mechanisme. Nog twee pogingen. Niet gelukt.

Dus maar weer opgerold. En mijn vrouw een stukje schilders tape om de draad en rol laten zetten. Dit werkte. De draad en mechaniek op hun plaats gezet. En toen het spannen. Dit werkte niet, omdat het boutje in de plaat van de spanner doordraaide. Dit heb ik opgelost door een moertje achter de plaat te zetten. Nu zit mijn draad weer mooi strak. De spanrollen ook een drupje olie gegeven. Raam weer geplaatst, alles loopt nu weer soepel.

Maar toen kwam het. Het boven frame moest er weer in. Dit ging een beetje stroef, maar eindelijk zat het, dacht ik, op zijn plaats. De kruiskopjes gelijk maar vervangen door zeskant boutjes. Aan de slotzijde gingen ze er in. Aan de scharnierzijde niet. Blijkt dat de midden stijl van het frame verkeerd te zitten. Dit maar gecorrigeerd. Nu zit het perfect, het raam loopt soepel en als de deur dicht zit is de speling goed.

Op naar het volgende project, een andere carburateur. Kijken of mijn Kadettje daar beter op loopt.

Groet, Willem.

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #187 Gepost op: 29 Juli 2018, 20:32:18 »

Enkele weken geleden heb ik een carburateur bij gekocht. Dit omdat de Kadett bij het rijden op een snelheid schokkerig bleef aanvoelen. De ene keer meer dan de andere keer. Dus bij een Kever motor restaurateur ge informeerd naar een 30/35 PSDI. Deze had hij nog wel enkele liggen. Dus een van zijn carburateurs overgenomen.

Als je hem uit elkaar hebt, kom je maar om hem in het ultrasoon bad te leggen. Zo gezegd, zo gedaan. Tevens heb ik nog een paar losse delen overgenomen.

Het allerergste is, dat ik mijn gewichtje ben verloren  Huilen. Zeg nog tegen mijn zoon, die moet ik NIET kwijtraken, dus apart gelegd, op de krant waarop wij (hij meer dan ik) de carburateur gedemonteerd hebben. Alles in de ontvetter gegooid. Kranten opgefrommeld en bij het oud papier...

Nu zit de carburateur weer in elkaar en in mijn Kadettje. Op aanraden van de verkoper de moeren niet te strak aangetrokken. Het starten ging vrij vlot op de basis instelling van de carburateur. Morgen even nastellen.

De eerste twee proefrittjes zijn geslaagd. Ze lijkt weer wat feller op te trekken, houdt niet in als ik de rotonde in ons dorp verlaat. Houdt niet in bij constante snelheid. Dus het lijkt positief.

Groet, Willem.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #188 Gepost op: 30 Juli 2018, 14:52:38 »

@Willem,

die gewichtjes heb ik liggen dus als je ………

gr Paul Knipoog
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #189 Gepost op: 04 Augustus 2018, 21:38:43 »

Weer een paar dagen verder. Het stotteren is er weer, wel minder. Kan dit aan het missend gewichtje liggen? Of kan het ook zijn dat het komt door het mogelijk niet goed afsluiten van de carburateurvoet op het inlaatspruitstuk. In een verslag, van Gert, heb ik gelezen dat zijn O-ring er tussen uit gezogen werd door de onderdruk. En naar wat ik gelezen heb had hij een gelijksoortige klacht.

Het is, in mijn ogen, een vreemde constructie. Een O-ring dient opgesloten te zitten, dan kan deze goed zijn werk doen en blijft tevens op zijn plaats zitten.

Mijn blokje ziet er momenteel lekvrij uit. Hier ben ik uiteraard heel  blij mee  Grijns Grijns.

Groet, Willem.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #190 Gepost op: 05 Augustus 2018, 13:46:06 »

dat klopt Willem,
die O ring hoort opgesloten te zitten alleen de moderne O ringen zijn dunner dan die van vroeger en komen dus niet zo vast te zitten.
heb van de bovenkant inlaatspruitstuk wel 1 a 2mm afgevlakt (van dubbel spruitstuk)om gelijk uit te komen en dit kwam ook mooi uit om de groef van de O ring wat ondieper te maken zodat deze beter zat.

gr Paul
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #191 Gepost op: 06 Augustus 2018, 21:16:46 »

Paul, bedankt voor de informatie. Na het lezen van een aantal topics, vermoed ik dat de flens van de carburateur iets krom is. Deze zal dan ook eens gevlakt moeten worden.

Vandaag had ik wat nieuws, mijn temperatuurmeter kwam in het groene vlak  Verbaasd. Kadett even weggezet, hond uit gelaten en weer terug in de Kadett. Deze stond nog een beetje te sissen. Denk nog, dat zal de radiateurdop wel zijn. Deze lekte altijd al een beetje. Maar thuis gekomen sisste ze wel heel erg en kwam de stoom onder de kap vandaan  Boos. Eventjes gewacht klep open gemaakt. Eens goed gekeken alleen gesis aan de achterzijde van de motor, tegen het schutbord. De luchtfilter verwijderd, en ja hoor de slang tussen het blok en de kachel kraan gescheurd. Nu deze maar even iets ingekort en weer terug geplaatst. Nu moet ik echt eens onderdelen gaan bestellen  Grijns.

Groet, Willem.

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #192 Gepost op: 07 Augustus 2018, 05:47:30 »

al een goede sensor er in  zitten willem
19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #193 Gepost op: 07 Augustus 2018, 10:12:03 »

Nee, ik hoop op een van de Kadettjes van de bangerrace  Grijns. Deze kan ik dan ontmantelen en ik heb gelijk weer wat spares. Aangezien mijn huidige blokje uit een Kadett c komt .... En de nieuw gekochte als sensor specifiek voor een Kadett b werd aangeboden, maar het niet blijkt te zijn  Verbaasd. Denk ik dat het beste, wat ik kan doen, een sensor uit een Kadett b demonteren.

Groet, Willem.

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #194 Gepost op: 07 Augustus 2018, 16:26:11 »

Gelukkig was het water nog op peil, toen ik dit controleerde, voordat ik naar huis reed. Niets weg  Grijns. Ben rustig aan naar huis gereden.

Kan ik voortijdig een kapotte koppakking signaleren?

Groet, Willem.

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15   Omhoog
  Print  

Ga naar: