De deur zit weer netjes in elkaar. Omdat ik weet, dat de deur nog ooit uit elkaar moet voor een nieuwe raam geleiding, heb ik het rubber maar puntsgewijs vast gezet.
Maar voor ik zover was heb ik wel een paar dingetjes gehad

. Het frame zit met 6 schroeven vast. Hiervan zit er een onbereikbaar, voor een standaard schroevendraaier, deze heb ik met een bitje van een schroefmachine en een bahco los weten te krijgen. De schroef onder het deurslot brak af en de schroef boven het deurslot draaide in de kop door. Maar alle schroeven waren er gelukkig uit.
Het oude raam eruit en een ander raam geplaatst. Alles draaide perfect. Totdat ik een ritje ging maken en de raam niet meer naar beneden wilde

. Gelukkig had ik nog niet alles afgemonteerd. Gisteren alles weer los gemaakt, eens gekeken. Blijkt de staaldraad niet goed op mijn raambediening te wikkelen. Dus die losgemaakt en er uitgehaald. De boel schoongemaakt en toen .... De draad opgerold, over de bovenste spanrol, over de onderste spanrol. Het draaimechanisme. Verdorie draad van het mechanisme. Nog twee pogingen. Niet gelukt.
Dus maar weer opgerold. En mijn vrouw een stukje schilders tape om de draad en rol laten zetten. Dit werkte. De draad en mechaniek op hun plaats gezet. En toen het spannen. Dit werkte niet, omdat het boutje in de plaat van de spanner doordraaide. Dit heb ik opgelost door een moertje achter de plaat te zetten. Nu zit mijn draad weer mooi strak. De spanrollen ook een drupje olie gegeven. Raam weer geplaatst, alles loopt nu weer soepel.
Maar toen kwam het. Het boven frame moest er weer in. Dit ging een beetje stroef, maar eindelijk zat het, dacht ik, op zijn plaats. De kruiskopjes gelijk maar vervangen door zeskant boutjes. Aan de slotzijde gingen ze er in. Aan de scharnierzijde niet. Blijkt dat de midden stijl van het frame verkeerd te zitten. Dit maar gecorrigeerd. Nu zit het perfect, het raam loopt soepel en als de deur dicht zit is de speling goed.
Op naar het volgende project, een andere carburateur. Kijken of mijn Kadettje daar beter op loopt.
Groet, Willem.