-er is geen verschil tussen een linker en rechter koplamp. wel tussen een H4 en een ouderwetse gloeilamp. de H4 heeft H4 in het glas staan.
-naar mijn weten kan het glas niet uit de stalen ringen. maar het kan zijn dat ik het niet genoeg geprobeerd heb.
-de spiegel is eigenlijk niet te reinigen met huishoudelijk spul. Je hebt heel snel een kras. Wat je wel veilig kan doen is afspuiten met remmenreiniger of spoelen met spiritus. En als je heel voorzichtig kan doen met een hele zachte doek, zo een van katoen om na het poetsen de lak extra goed te laten glimmen, de spiegel afnemen. een ultrasoonbad zou eigenlijk het best werken.
De glimmende laag is opgedampt en is maar een paar micron dik. Dus voorzichtigheid is echt belangrijk... had ik het woord voorzichtig al genoeg gebruikt?

Verder zou het kunnen dat een scharnier van de spiegel stuk is en gewoon is losgeklikt, dan is je lichtbeeld ook ruk. Het beste is een vergelijkend warenonderzoek doen tussen links en rechts. gewoon op de keukentafel de boel vergelijken.
Ook is het mogelijk om een H4 spiegel in een niet-H4 koplamp te zetten. Je kan dan H4 lampen gebruiken maar hebt een heel slecht lichtbeeld. Dat zou het ook kunnen zijn.
EDIT: ik zie net je foto's. die rechter spiegel heeft al wel een hoop bobbels onder de glimmende laag zitten... dat is niet goed voor je lichtbeeld. en ik zie dat je 2 verschillende lenzen hebt. ik kan alleen niet goed zien wat er allemaal voor tekens en nummer op staan.