Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2026, 09:05:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B RALLYE -72  (gelezen 20738 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 12 Januari 2011, 10:23:49 »

automotive BLING-BLING Grijns

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 12 Januari 2011, 14:24:21 »

De reden waarom ik dacht dat het een olympia a geweest is .
Als je onder de koplampen kijkt ,ziet dat er anders uit dan normaal.
groetjes jan

Hoi Jan,
Goed gezien: de keienvanger is inderdaad van een Olympia A, ze hebben de gaten waar de knipperlichten in horen te zitten dicht gemaakt. Vervolgens zijn er kadett knipperlichten geplaatst.
Mvg,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 12 Januari 2011, 14:42:57 »

Goede ogen (of bril?) Jan, na sterk inzoomen zie ik het ook; een duidelijk naad waar de Olympia-A knipperlichten zaten Ik weet het niet

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
dimitrip
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 07 April 2011, 09:30:24 »

Een bedenking over die oliekoeler:

Het gaat om 'sportwagens'. Of het nu Rally of Race is. Die hebben niet de bedoeling stil te staan. Sterker nog. De momenten dat ze stilstaan willen we doorgaans géén koeling maar de motor op temperatuur krijgen. Slechter dan een hete motor is een te koude motor.

Ik kan me nog 'min of meer' in je verhaal vinden bij auto's met elektrische fan die aanslaat dmv een thermostaat. Bij de oldies die een mechanische fan hebben zou je op jouw manier de motor op stationair toerental flink onderkoelen door het constant draaien van de fan, ook bij koude motor. Hij blijft zo onmogelijk op 88°c. Anders zou je ook heel het gebruik van een thermostaat hier ondermijnen.

Op de momenten dat je veel koeling wil, is je motor in de regel op hoge toeren aan het lopen. In de rally is dat niet per-sé een hoge snelheid, in de racerij wel. De winst die je nog haalt door de fan zodra je min of meer op snelheid bent verlies je door de restrictie in rijwind. Net door die radiator en de beperkte luchtdoorstroom rond de motor.

De beste plaats voor een koeler is daarom, volgens mij, net achter de grill, of zoals hier, gewoon voorop de bumper. Kijk als vergelijkingspunt eens even naar de oliekoelers bij motorfietsen. Géén fan, en tenzij door plaatsgebrek niet voor of achter de fan van de radiator.

op een van de eerste foto staat ie afgebeeld met een oliekoeler die wel echt op de verkeerde plaats zit gemonteerd

Nou Chris, hij zit echt wel op de goede plaats. Als je hem voor je radiateur plaatst koelt ie wel veel beter maar dan kan niemand zien dat je zo'n "stoere" olie koeler hebt.  Grijns

Groeten Olaf

helaas Olaf, een olie koeler dient om de olie te koelen en als je stilstaat is er geen rijwind om deze te koelen daarom worden ze als ze goed gemonteerd zijn voor de radiateur geplaatst omdat daar altijd een mechanische of een elektrische fan is die zorgt voor de koeling.
kijk dat, en vraag dat maar eens na in de rally sport Knipoog het heeft niks te maken met een stoere oliekoeler maar de werking is belangrijk hiervan
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: