Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 08:06:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 21   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn b kadett Car-a-van 1970  (gelezen 260727 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #210 Gepost op: 29 Mei 2017, 13:12:54 »

onderste draagarmen doorgelast en versterkt , versnellingsbak keeringen vervangen en zelfde kleurtje gegeven als het OHVtje en voorzien van de "sportgooipook" Knipoog voortrein ook doorgelast en in de primer gezet en nu aan het aflakken (droogt lekker met dit weer).
zo weer aantal klusjes verder de goede kant op.......

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #211 Gepost op: 29 Mei 2017, 18:14:20 »

Poehee hoe krijg je het voor eklaar met dit warme weer iets te gaan doen, als ik er aan denk begin ik al te zweten  Grijns
Wel weer super mooi geworden.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #212 Gepost op: 29 Mei 2017, 20:52:51 »

@Martin,

dit zijn geen klusjes van alleen van deze week maar ook van de afgelopen weken (beetje voor beetje) Knipoog
in de garage is het redelijk om te hebben maar dan moet je wel de deur dicht houden anders is het na 10 minuten ook heet maar dan is het wel werken op de tast in het donker zonder stroom Beschaamd

hoop zo toch een beetje het vlammetje standje waakvlam plus te houden Grijns

gr Paul
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #213 Gepost op: 09 Juni 2017, 07:00:24 »

ondertussen niet veel meer gedaan aan de Dett . MAARRE de kleur is nu definitief gekozen (lees als aan komen waaien) Cool
en de kleur wordt?........... de originele kleur Limonengrun van mijn 1e Car-A-Van.

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #214 Gepost op: 14 Juni 2017, 17:51:39 »

Nog even een vraagje, wil je de caravan helemaal Limonengrun metallic spuiten, of net als onderstaande foto's met een Wit dak ??
Zo ja kan ik ook nog wel wat Parelmoer Wit regelen  Knipoog deze kleur combinatie ziet er heel retro uit, en weer best leuk als ik jou aan het twijfelen kan brengen  Grijns Grijns Grijns

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #215 Gepost op: 14 Juni 2017, 19:13:42 »

@Martin,  Boos Boos Boos

nee de twijfel is nu weg het wordt LIMONENGRUN Grijns (met een klein twijfeltje voor rallystrepen en motorkap vlak mat zwart) Knipoog.
van af het begin vind ik die kleur heel mooi bij een Car A Van passen (origineel bij een B2). mijn 1e Car A Van had ook die kleur alleen was heel slecht en met kleurverschil overgespoten helaas door een eerdere eigenaar.
had een aantal kleuren in gedachten maar dit groen stond eigenlijk toch wel bovenaan op het lijstje.
en nu met een flinke POR in mijn rug de knoop doorgehakt om voor deze kleur te kiezen Rollende ogen Rollende ogen Rollende ogen

gr Paul

19Willem71
Hero Member

De Groene Dame

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #216 Gepost op: 14 Juni 2017, 20:08:49 »

Is dat ook de kleur op de Kadett in mijn avatar? Dat vindt ik ook een echte Kadett b kleur, net als het beige.

Groet, Willem.

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #217 Gepost op: 14 Juni 2017, 20:35:42 »

@Martin,  Boos Boos Boos

nee de twijfel is nu weg het wordt LIMONENGRUN Grijns (met een klein twijfeltje voor rallystrepen en motorkap vlak mat zwart) Knipoog.
Rallystrepen zijn supergaaf, maar je gaat toch niet de motorkap helemaal matzwart spuiten, dat is verschrikkelijk lelijk, doe dan alleen de originele rally vlakken op de motorkap mat zwart  Grijns

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #218 Gepost op: 14 Juni 2017, 21:45:57 »

ik vind het mooie keuze

en een rally station lijkt me erg gaaf

zwarte bumpers dan ook?
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #219 Gepost op: 14 Juni 2017, 22:13:42 »

rallye strepen op de motorkap verdiend hij wel met wat er onder ligt (ook al bestond er nooit een rallye car A van) al lijkt mij de combi met groen niet mooi.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #220 Gepost op: 15 Juni 2017, 15:35:20 »

de rallystrepen en (2) vlakken op de motorkap is ook nog beetje twijfelachtig omdat het inderdaad opvallend is met de kleur groen. maar misschien ook wel mooi om de vlakken en de strepen een tint donkerder groen en mat te spuiten. (niet te opvallend maar wel aanwezig).

mvg Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #221 Gepost op: 15 Juni 2017, 19:55:18 »

Let er nu wel op dat je de hele wagen nu eerst in 1 de zelfde kleur primer (grondlak) moet spuiten, je gaat namelijk met metallic lak spuiten, deze zijn zeer dun en als je dus verschillende kleuren ondergrond hebt gaat dit doorschijnen.
Het voordeel is dat in limonengrun metallic heel veel pigment zit en een goede dekkende werking heeft.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #222 Gepost op: 15 Juni 2017, 21:10:17 »

@Martin,

dat ge abracadabra kan dat ook in jip en janneke taal Beschaamd
ik kan behoorlijk sleutelen maar van verfsoorten......en hoe te verwerken.. geen idee Ik weet het niet
maar ik heb een goede adviseur achter de hand gelukkig Knipoog

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #223 Gepost op: 15 Juni 2017, 21:54:39 »

dat ge abracadabra kan dat ook in jip en janneke taal Beschaamd
ik kan behoorlijk sleutelen maar van verfsoorten......en hoe te verwerken.. geen idee Ik weet het niet
Hahaha en ik maar denken dat ik het makkelijk had omschreven.

De volgorde van de laklagen:
-- oude verflagen schuren.
-- primer (grondlak), dit zorgt voor een goede hechting tussen oude en nieuwe verflagen. Nieuwe verf is heel agressief en wil de oude verf opeten, vandaar primer (grondverf) tussen deze verflagen.
-- Dan metallic lak, dit is hele dunne vrij doorzichtige verf die mat opdroogt, dit is eigenlijk de groene kleur (limonengrun) die jij mooi vind.
-- Dan blanke lak, omdat de groene metallic lak mat van kleur is komt er een glanzende blanke lak overheen, dit geeft de mooie glans.

Hoop dat het nu iets meer te begrijpen is  Knipoog

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #224 Gepost op: 18 Juni 2017, 20:05:21 »

zo weer een klusje voor elkaar. lange pook iets korter gemaakt en een mooiere knop op gemaakt ??B1?? iemand idee van welk type dit afkomstig is?
vind hem mooier in ieder geval dan de standaard paddestoel knop Cool. hem ook blank geschuurd en met blanke lak gespoten zodat de knop nog mooier uitkomt en zoals Martin al zei "ook beter bij het stuur past" .
ook de stangen van de carburateur definitief passend gemaakt voor de grote IDA en de originele SR kleppendeksel.

mvg Paul
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 21   Omhoog
  Print  

Ga naar: