Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:55:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett op mijn manier  (gelezen 35754 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 09 Januari 2012, 15:53:25 »

Dag heren ende dames!

De achteras zit er eindelijk onder, alles PU wat er PU te krijgen valt (alle bussen van de stangen, de stabistang, veerhoedjes). Ook heb ik de 195/45/15's al om twee velgjes laten leggen en die er even aangemaakt om te kijken hoe dat past. Ik denk dat met een beetje persen de 215's er wel onder kunnen. Ik moet alleen mijn instelbare panhard nog iets verstellen, want de as staat nu nog een centimetertje te ver naar links. Foto's komen binnenkort!

En owja! Na een half jaar wachten is EINDELIJK mijn -80 veer er. Ik ga snel beginnen met de opbouw van mijn vooras, zodat alles daar ook op kan.

Max
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 09 Januari 2012, 17:08:14 »

geduld is een schone zaak Max... (weet ik ondertussen ook uit ervaring)
En inderdaad vergeet de foto's niet.. wij willen graag meekijken met de voortgang.

groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Max
Gast
« Antwoord #47 Gepost op: 27 Januari 2012, 16:31:56 »

Nou ladies en gents,

Onder het thema beter laat dan nooit hier wat foto's van de progressie.

Ik begin even met de zelf gefreesde unit om een opel gt stuur in je kadett te bouwen. Dat past nu  Grijns


Dan gaan we beginnen. Hier een foto van de remcilinder van de GT as die ik gescoord had tijden terug, en de nieuwe (19mm, opel rekord formaat) cilinder ernaast. Ja hij is kleiner, maar toch echt groter vanbinnen.


Dan een foto met wat onderdeeltjes bij elkaar, de nieuwe versies naast de oude.


Dan de hele nieuwe reminstallatie achter geinstalleerd en wel!


Hier ziet men de opgefriste achteras in volle glorie tussen al het schroot in de tuin, met alle stangetjes (incl verstelbare panhard) met mooie rooie PU busjes.


En dan nog de befaamde verlagingsveer die Udo (de man achter splendidparts) mij in juni beloofd heeft en in december eindelijk binnenkwam.


En dan nog wat foto's van de achteras die we verrassend vlot onder de kadett hebben gehangen.



En tot slot nog even een foto'tje van hoe ie er uit ziet met het rubber om de velgjes en het subtiele spoilertje wat ik op marktplaats tegen kwam dus maar even gekocht heb.



Max
Gelogd
Max
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 02 April 2012, 21:10:16 »

Ennnnnn.. het is weer tijd voor foto's! Inmiddels ook de tijd gevonden om de vooras af te bouwen. Heel veel gedoe met dingetjes losmaken en dingetjes verlassen, maar dan heb je ook wat.

Om te beginnen een fotootje van de aangepaste GT draagarmen. Slechts eentje had een stabi ophangpunt, en nota bene aan de verkeerde kant. Een vriend van mij was heldhaftig (en misschien wel stom-) genoeg om de ophangpunten die ik moest hebben uit mijn oude draagarmen te slijpen zodat ik ze op deze kon lassen. Dat is gebeurt:


Ik heb niet echt tussentijdse foto's. Als alles schoon is en klaar om te assembleren is het geen werk om die hele as op te bouwen. Verlagingsveer ging er verbazingwekkend makkelijk onder. Kwestie van eerst bouten door de veer en dan langzaam de draagarmbouten aan het frame steeds een stukkie verder draaien. Ook hier weer alles van PU wat je in PU kan krijgen en tevens nieuwe fuseekogels boven en onder. Leuk/raar detail. De nieuwe fuseekogels boven hadden geen rond 'dopje' erop zitten die in het gat in de draagarm gaat.


Hier om even een idee te geven hoe laag dit daadwerkelijk is. dit is dus met de as nog van de auto, geen gewicht erop, niks.


En de as zit eronder! Achteraf heb ik nog wat dingetjes vergeten (boutjes goed aandraaien, wiellagers 'packen' met vet, dus dat heb ik inmiddels linksvoor gedaan en rechts moet nog. Ow en ik moet nog een splitgeval door de moer van de bovenste fuseekogel jagen.

Nogmaals voor de duidelijkheid: Dit is hoe die staat zonder interieur, motorkap of motor.

En ik heb eindelijk na twee jaar de wagen kunnen verplaatsen om de oprit eens grondig aan te vegen!


Ik zal binnenkort wel even een fotootje doen van hoe de hele bedoeling met remschijven en klauwen enzo onder de auto zit. De stabistang zit er inmiddels ook op. Ik werk natuurlijk zonder handleiding dus ik heb dat ding er geloof ik wel 6 keer verkeerd op gehad voordat ik het goed had. De achtervelgen zijn ook bijna geverfd en dan kunnen daar banden om en dan eens kijken of dat past Rollende ogen

Max
Gelogd
magnetron
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 02 April 2012, 21:23:48 »

damn leerzaam project! fijn die foto's! man wat een werk 'respect' !

even over de riem, volgens mij was jij dat toch? ik zoek even een andere set. Hoorde dat een maat van mij nog wat heeft liggen uit een oude bmw 318. Dat wellicht ook gaat passen!

Nogmaals wauw!

Magnetron
Gelogd
Max
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 05 April 2012, 18:31:39 »

En de achterwielen zijn ook gespoten en klaar!

Onder het thema past precies (niet) hebben wij in de aanbieding:


dit is 15x7 et 20 met een 215/45 band. Dit past zo precies dat ie nou links niet meer wil inveren. Rechts heb ik nog een millimeter of twee over, dus morgen gaan we even een beetje ruimte maken zodat de boel kan draaien en veren.

Hier een fotootjes van hoe het staat (mega dik  Grijns)


en hoe de dett er met voorbanden erbij uitziet


voorwielen zijn 15x7 et 28 met 195/45

even rolomtrek vergelijken voor de wijsneuzen onder ons:
orgineel kadett (155/80r13): 182 cm
voorwielen (195/45r15): 175 cm
achterwielen (215/45r15): 180 cm

en tot slot nog even een foto van mijn verjaardagscadeau dat ik maar gelijk van paarse glittersticker voorzien heb:


Foto's remmerij heb ik morgen!

Max
Gelogd
magnetron
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 05 April 2012, 18:46:40 »

hahah do like!

Hej wat is je doel? Vrije dagen @ zandvoort?

Groetjes!

PS: heb je meer foto's van het onderstel los? super handig en interessant om te zien!

Gelogd
Max
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 05 April 2012, 18:58:34 »

Ja vrije dagen zandvoort, beetje driften ook (zit wel een beetje in die kringen). Met 160 pk op ongeveer 750 kilo wil dat wel lukken straks.

Ik heb niet meer foto's dan dat ik hier post. Zoek je iets in het bijzonder? dan kan ik er wel even een fotootje van schieten, krik gaat er morgen toch weer onder.

Als je een keer wil komen kijken mag dat altijd natuurlijk  Lachen
Ik zag geen woonplaats op je profiel staan (zet dat gelijk even neer, das handig), maar ik zit in rotterdam, dus als je het niet te ver rijden vind moet je maar een keer deze kant op komen.

Max
Gelogd
magnetron
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 05 April 2012, 19:31:11 »

Tof man! Cool Ik woon zelf in bussum. Opzich hoef je geen foto's te schieten hoor maar als je nog wat had. (Wil zelf poly overal in zetten ivm. APK (rubbers versleten)

Maar dat is wel leuk. Wordt zeker lekker driften! Dit staat op 't moment in mijn garage: R32 & Polo 6n GTI beide circuit klaar. 6n Gaat een jaartje de box in wordt een andere kabelboom ingebouwd & worden allemaal plastic bodie parts & ramen !




We gaan elkaar zeker treffen op zandvoort! helaas rijden we geen toer klasse meer  R32: Supersport & Polo Gti Sport klasse.
Gelogd
Max
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 09 April 2012, 17:24:08 »

Met het paasweekend eigenlijk niet achter de computer gezeten, maar vrijdag nog wel een beetje geklust, en bij deze de foto's!

Rechts is nu ook helemaal aangedraaid op de juiste momenten enzo, en hier even een fotootje van de remmerij. Er is een klein beetje vliegroest op me schijven gekomen, maar twee keer remmen en dat is weg.


En achter hadden we eerst de beunoplossing van verhitten en hameren geprobeerd, maar nadat dat niet lukte heb ik de afbraamschijf op de binnenrand gezet en nu veert de boel mooi in!
Dit moest natuurlijk even wetenschappelijk getest worden!


Max
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 09 April 2012, 22:52:54 »

niet bang dat hij in de bocht alsnog gaat vreten in je rubber?

EDIT: kudos voor de lidl krik
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Max
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: 09 April 2012, 22:57:43 »

Ik denk dat het wel meevalt, en een beetje knagen kan geen kwaad  Lachen

En owja, hijs van de aldi  Grijns
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 09 April 2012, 23:06:07 »

de "gap" word vanzelf groter Grijns

adli, lidl... of het nou top craft of parkside is beiden overtreffen meestal mn verwachtingen  Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines