Ennnnnn.. het is weer tijd voor foto's! Inmiddels ook de tijd gevonden om de vooras af te bouwen. Heel veel gedoe met dingetjes losmaken en dingetjes verlassen, maar dan heb je ook wat.
Om te beginnen een fotootje van de aangepaste GT draagarmen. Slechts eentje had een stabi ophangpunt, en nota bene aan de verkeerde kant. Een vriend van mij was heldhaftig (en misschien wel stom-) genoeg om de ophangpunten die ik moest hebben uit mijn oude draagarmen te slijpen zodat ik ze op deze kon lassen. Dat is gebeurt:
Ik heb niet echt tussentijdse foto's. Als alles schoon is en klaar om te assembleren is het geen werk om die hele as op te bouwen. Verlagingsveer ging er verbazingwekkend makkelijk onder. Kwestie van eerst bouten door de veer en dan langzaam de draagarmbouten aan het frame steeds een stukkie verder draaien. Ook hier weer alles van PU wat je in PU kan krijgen en tevens nieuwe fuseekogels boven en onder. Leuk/raar detail. De nieuwe fuseekogels boven hadden geen rond 'dopje' erop zitten die in het gat in de draagarm gaat.
Hier om even een idee te geven hoe laag dit daadwerkelijk is. dit is dus met de as nog van de auto, geen gewicht erop, niks.
En de as zit eronder! Achteraf heb ik nog wat dingetjes vergeten (boutjes goed aandraaien, wiellagers 'packen' met vet, dus dat heb ik inmiddels linksvoor gedaan en rechts moet nog. Ow en ik moet nog een splitgeval door de moer van de bovenste fuseekogel jagen.
Nogmaals voor de duidelijkheid: Dit is hoe die staat zonder interieur, motorkap of motor.
En ik heb eindelijk na twee jaar de wagen kunnen verplaatsen om de oprit eens grondig aan te vegen!
Ik zal binnenkort wel even een fotootje doen van hoe de hele bedoeling met remschijven en klauwen enzo onder de auto zit. De stabistang zit er inmiddels ook op. Ik werk natuurlijk zonder handleiding dus ik heb dat ding er geloof ik wel 6 keer verkeerd op gehad voordat ik het goed had. De achtervelgen zijn ook bijna geverfd en dan kunnen daar banden om en dan eens kijken of dat past
Max