Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 09:22:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schokdemper in vooras  (gelezen 23239 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 13 April 2011, 18:05:13 »

Om te beginnen bedankt vast voor alle reacties!

Fred, als ik hetgoed zie op de fotos word bij jouw as de bovenarm ook tegen het plaatje van de remslang getrokken?
Dit was bij mij ook maar dan haalt de schokbreker het dus net niet en hij veerde na monage onder de auto maar heel weinig in.
Ik denk dat ik de beugels niet in de rubbers had moeten persen, ik dacht dat dit hoorde en heb ze na het poedercaoten niet opgescheurd!
Ik weet alleen niet of dit zoveel effect kan hebben op het inveren? Ije zou denken dat zo'n "rubbertje"dat niet tegenhoud??!!

gr. Erik
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 13 April 2011, 20:16:07 »

je moet volgens mij de twee bouten waar de onderste draagarm mee vast zit ( dus de bouten door de busjes van de rubbers ) los draaien dan kan de boel allemaal vrij bewegen en in de stand gaan staan zoals het hoort en als de auto dan op de grond staat met het blok erin moet je de bouten vast draaien .maar als de busje niet om de beugels kunnen draaien zullen denk ik de rubbers op den duur afscheuren ( correct me if i am wrong )
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 13 April 2011, 20:52:53 »

Het zijn wel nieuwe schok dempers maar die zijn precies hetzelfde als de originele. Bij willem gekocht!
Ik heb vanavond nog eens gekeken en de rubber geleiderblokken moeten volgen mij goed zitten.
Ik ga toch de boel maar uit elkaar halen om te zorgen dat de bevestiging van de draagarm los kan draaien in de rubbers want van dat afscheuren klinkt wel logisch!
Ben ik weer ff zoet  Beschaamd en zoals ik het verder bekijk met jullie foto's is dat het enige wat ik fout heb gedaan.
Ik hou jullie op de hoogte.

gr. erik
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 17 April 2011, 14:26:52 »

Vandaag heb ik de boel uit elkaar gehaald.
De rubbers zitten wel vast maar ik kan mij niet voorstellen dat dit de schuine stand kan veroorzaken.
Ik kan met de hand de arm zo in juiste positie trekken (als de bladveer eruit is natuurlijk).
Ik heb een paar foto's gemaakt van mijn bladveer. Mischien dat deze de rond staat??
Ik heb hem van de vloer opgemeten en zit dan op ongeveer 22 cm, KAN DIT KLOPPEN?Verbaasd

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 18 April 2011, 07:36:35 »

ik heb zojuist 4 bladveren in hoogte opgemeten 1e 21cm 2e 23,5cm 3e 21,5cm 4e24,5cm
heb er wel 2 veren bij (waarschijnlijk de hoogste) die van een car-a-van zijn ,en vermoedelijk zwaarder.
maar onbelast staan de draagarmen vrij schuin vergeleken met belast.
onder hoeveel graden ongeveer stonden jou draagarmen onder een losse voortrein?

gr Paul
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 18 April 2011, 17:58:20 »

hoeveel graden weet ik niet precies maar toen ik de carroserie er op had staan ( zonder motor, bak etc., Kale auto) haalde de schokbrekers net de bevestigings punten niet. Ik kwam 1,5 a 2 cm te kort.
Op de vorige pagina staat een foto van de as.
Bedankt voor het opmeten van je veren, kan het probleem daar dus ook niet in zitten.
Het kan toch ook niet zo zijn dat een veer stugger wordt van een tijdje op de plank liggen of wel???
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 19 April 2011, 05:29:10 »

nee ze worden er niet stugger van helaas, maar dat je 1 a 1,5 cm te kort komt klopt (en zeker zonder motor)
de veer word op zn plaats gehouden door de uiterste stand van de schokbreker (anders zou het net een lelijke eend lijken) Knipoog

gr Paul
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 19 April 2011, 20:11:08 »

Maar dan krijgt de schokbreker bij het uitveren tog iedere keer een behoorlijke klap?!
Is hij dan niet binnen de kortste keren kapot???
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 19 April 2011, 20:36:11 »

De onderste draagarmen zijn niet origineel maar wel dezelfde. Originele waren verrot.
Alles is gepoedercoat en alle rubbers zijn vervangen fusee's enz.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 29 Juli 2011, 10:40:14 »

Zo het heeft ff geduurd maar de boel zit weer in elkaar en de as ligt weer onder de auto.
Ik heb de rubber van de onderste draagarm nu los zitten!!
hij staat nog steeds vrij hoog maar ik heb het idee dat hij nu makkelijker inveert waardoor als straks het blok er in zit de schokbrekers hopelijk wel netjes passen.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: