Holland Kadett B Club Forum
26 Juni 2026, 19:42:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: info gevraagt om kadett met kenteken 03-42-dn  (gelezen 5968 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Gepost op: 21 Juni 2016, 18:02:44 »

beste mede kadetters

zoals de titel het al zegt zou ik graag wat meer info weten over de kiemen kadett met kenteken 03-42-dn
kent iemand de eigenaar hier of de staat van de wagen .
staat de corsa motor op kenteken of niet .
mss verborgen gebreken . allee info is welkom

is voor een kenis van mij die deze wagen zou willen kopen

mvg peter
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juni 2016, 21:46:54 »

net als bij de mijne is de cilinderinhoud niet geregistreerd. ik denk dus niet dat je die motor op kenteken hoeft te laten zetten. het is immers ook een 4 cilinder... zolang je vriendelijk bent bij een controle verwacht ik geen problemen...
de kleur lijkt mij meer een probleem. op kenteken is hij beige. al is dat bij oldtimers tegenwoordig eenvoudiger aan te passen.

de apk vervaldatum van 07-11-2010 en het feit dat de huidige eigenaar hem pas 5 maanden heeft lijken mij meer reden tot argwaan...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juni 2016, 07:38:52 »

Hallo Peter!

Dit is een bekende Kadett voor mij. Ik heb hem vaak gezien, en ik heb ook als bijrijder in deze Kadett mee kunnen rijden (toen de motor het nog deed)! Ik heb heb hem ook gezien toen hij gerestaureerd werd. O.a. toen hij in de kantelmolen hing!

Deze auto is ooit door Chris (kadett-doc) gemaakt. Is een soort test-case geweest voordat hij de kiemen heeft gemaakt die nog regelmatig op meetings te bewonderen is: Deze laatste auto is nu al jaren in het bezit van de vader van 1 van onze bestuursleden! Kijk maar eens in het register bij dit kenteken: 48-98-BL

De 03-42-DN is niet zo heel lang door Chris gereden. Hij is toen verkocht aan iemand die er maar kort mee heeft gereden. Totdat de motor het niet meer deed. Daarna heeft hij tot ongeveer een half jaar terug gewoon stil gestaan. Buiten! Kijk maar in het register. Daar staan foto's in waar de auto gewoon buiten in de voortuin staat te verloederen. Vorig jaar ben ik nog naar deze auto wezen kijken. Door het lange staan moet er veel gebeuren. De toenmalige eigenaar kreeg hem niet meer aan de praat, en heeft veel geprobeerd, maar daardoor meer kapot gemaakt dan verbeterd. Zo is de kabelboom nu een groot drama! Dit zegt niks over de auto, maar wel over de technische kennis van deze eigenaar.
De auto moet weer helemaal opnieuw gespoten worden. Er zijn een aantal slechte plekken zichtbaar.

Bij de huidige eigenaar (handelaar!) is de auto schijnbaar wel weer wat opgefrist. Het feit dat de motor het nog steeds niet doet, geeft aan dat er waarschijnlijk alleen maar wat poetswerk is gedaan, en geen technisch werk. Ga er dus ook maar vanuit dat alle remmen opnieuw moeten worden gedaan, net als alle vloeistoffen enz.

De vraagprijs is inmiddels 1000,- euro hoger dan de vraagprijs vorig jaar! En dit vond ik toen al te veel. Er is nog veel werk aan, en dan is deze vraagprijs gewoon te hoog. Ook al is het een kiemen. Maar misschien vind iemand anders 2500,- euro niet te veel geld. Bedenk wel dat het een zwaar verbouwde kiemen is. Je kunt hier geen gewoon Kadett blokje meer in zetten, zonder de hele motorruimte weer terug om te bouwen. Ook de vooras / motor steunen enz. zijn speciaal voor dit 1400 blokje aangepast!

Doordat de motor niet loopt, is het ook niet mogelijk te beoordelen of de versnellingsbak in orde is. Dit is namelijk een zeldzame bak, die alleen op de Ascona / Manta is gebruikt met (ik meen) de 1300 motor. Deze is bijna niet meer te vinden.


Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Juni 2016, 07:54:39 »

Nog even een kleine aanvulling vwb de techniek. De 1400 motor is helemaal niet zo ingewikkeld al moet je wel een klein beetje bekend zijn met elektronica. Als basis heb je gewoon de kadett bekabeling in de auto zitten en een losse kabelboom voor het injectie gedeelte die alleen maar 12V en massa nodig heeft. De versnellingsbak daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken, het speciale hieraan is alleen maar het koppelingshuis, de bak erachter is een gewone CIH 4-versnellingsbak die je voor € 25,- overal wel kunt kopen.

Ik vind het wel een hele leuke kadett.  Grijns

Thuis heb ik nog wel een heleboel restauratie foto's, ooit opgeslagen van een forum.



Groeten Olaf  
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Juni 2016, 11:10:35 »

Nog even een kleine aanvulling vwb de techniek. De 1400 motor is helemaal niet zo ingewikkeld al moet je wel een klein beetje bekend zijn met elektronica. Als basis heb je gewoon de kadett bekabeling in de auto zitten en een losse kabelboom voor het injectie gedeelte die alleen maar 12V en massa nodig heeft. De versnellingsbak daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken, het speciale hieraan is alleen maar het koppelingshuis, de bak erachter is een gewone CIH 4-versnellingsbak die je voor € 25,- overal wel kunt kopen.

Ik vind het wel een hele leuke kadett.  Grijns

Thuis heb ik nog wel een heleboel restauratie foto's, ooit opgeslagen van een forum.



Groeten Olaf  


hey olaf is er een mogelijkheid dat je me deze foto's kan bezorgen

mvg peter
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Juni 2016, 11:31:18 »

Hoi Peter,

Ja, dat kan wel. Stuur me maar even een mail met de vraag (dan heb ik een reminder voor mezelf  Grijns) dan zal ik ze dit weekend even opzoeken en naar je toe sturen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines