Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 14:58:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: B2 LS fastback uit '69 restauratie nwe up date  (gelezen 58569 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roger H
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: 19 Maart 2011, 20:21:23 »

heey Fred, dat ziet er weer goed uit.
het wordt wat he Knipoog Lachen   ben echt benieuwd naar het eind resultaat. maar je bent nog wel even van straat zo te zien.

heb je ook al de motor ruimte gespoten?

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 19 Maart 2011, 20:37:37 »

oke, mooi mooi.
heb je dat gewoon met een spuitbusje gedaan, of met een spuit op de compressor?

en het spuiten doe je dan ook zelf neem ik aan?
roger H
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: 19 Maart 2011, 21:27:39 »

dat dacht ik al Knipoog

is het toch zo verschil tussen de spuitbus of met de compressor? en wat is eigenlijk mooier, ik wouw mijn voorfront mischien met de spuitbus doen.
roger H
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 19 Maart 2011, 21:56:53 »

tja handig Rollende ogen Grijns  heb nog nooit carroserie delen gespoten, ja van een crosbrommer,maar dat moest niet te mooi worden Lachen
dus heb totaal geen ervaring met dit soort werkzaamheden, het is allemaal voor de eerste keer.

ik heb ook een compressor en een spuit ervoor hier liggen, maar het lijkt me moeilijker dan een spuitbusje.
en nog een groot nadeel van een spuitbusje is, dat ze kunnen gaan sprutten, en als je dat op je lakwerk krijgt wordt je niet echt blij denk ik.
en weer een voordeel van het spuiten met compressor is dat je het mooi en fijn kunt afstellen hoe dik de nevel moet zijn.

(Heb je een lak soort die mat is, kan je met een spuitbus af, maaaaaaaaar niet gelijk 1x dekkend maken maar in laagjes nevelen, dat geld ook van metalic.)

ik heb geen metalic lak,  Lachen Lachen ik denk niet dat ik nog eens zo enthousiast ga spuiten dan ik bezig was Lachen Knipoog dus vanaf nu dunne laagjes erop zetten.
roger H
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 19 Maart 2011, 22:16:39 »

Lachen ik ben er nu achter gekomen, daarom  doe ik hem ook pas ergens in mei met de kleur spuiten.
hij moet eind juni met een bruiloft meerijden voor de bruid en bruidegom Grijns  Knipoog   dus dan moet hij weer een kleurtje hebben natuurlijk.
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 19 Maart 2011, 22:49:30 »

probeer anders eerst wat uit op een los deel van een of andere sloper

john
roger H
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 19 Maart 2011, 22:57:44 »

john, ik misbruik mijn oude voorscherm daarvoor. dit wordt mijn oefen plaatwerk. deze moet flink gelast worden en geplamuurd worden.
dus dan kan ik wel op oefenen.

dat wouw ik zowiezo eerst gaan doen voordat ik het echte werk ga doen.

groetjes
roger H
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 14 April 2011, 05:28:10 »

hoi Fred,

doe het wel rustig aan. want anders krijg je hetzelvde als bij mij Knipoog  Lachen
maar ziet er erg goed uit. ik vind het altijd geweldig om te zien als zo'n voortrein helemaal onder handen wordt genomen.
je ziet het naderhand wel niet meer,maar je zelf weet dat het gedaan is en dat is al een goed gevoel.  kost alleen een vermogen zeg Ik weet het niet

is je grilletje al klaar dan??

groetjes
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #68 Gepost op: 14 April 2011, 07:04:09 »

Goed bezig Fred..
dit belooft wat.... nog even en er komen weer een paar hele mooie kadettjes terug op de nederlandse wegen.

Doe jij nog wat aan de bladveer, ik zie namelijk dat je deze verder onbehandeld hebt gelaten.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #69 Gepost op: 14 April 2011, 21:05:43 »

Ah, heel goed.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: