Hey hallo Kadett-B clubleden,
Mijn naam is Matthijs en ik woon in Groningen. Ik was al een tijd op zoek naar een leuke oldtimer om lekker aan te sleutelen en op te knappen als rijdend project en heb deze zomer een kadettje (B-kadett 1971) gekocht met nog een paar maanden apk en een paar gebreken. Ik ben zelf wel handig maar zeker geen monteur maar hou van oude auto's en wil deze graag op de weg houden. Nou is het verhaal hieronder wat uitgebreid omdat ik hier en in verschillende kadett-b boekjes al aardig wat heb uitgezocht maar ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben of misschien heb ik sommige dingen verkeerd begrepen.
De bodem was rot er zaten geen gordels in (wel verplicht hoorde ik na 200km rijden). Natuurlijk deden alle lampen het alleen als ze er zin in hadden en dat soort gebruikelijke massa dingen.
Dus als eerste de bodem gelast, de handrem gemaakt, koplampen vervangen en toeter gemaakt. Kortom punten waar ze zeker op word afgekeurd en ik zelf (of met hulp van een handige kameraad) kon repareren. Nou is ze toch afgekeurd op wat rot wat ik over het hoofd heb gezien( niet zo'n groot probleem), remleiding midden en linksachter veroest (was over heen getectyleerd dus had ik niet gezien) en stuurkogel lv+rv dichten niet goed af en speling.
Nou lijkt mij de remleiding vervangen vrij simpel zolang alle boutjes en moertjes los te krijgen zijn. ik heb hier in het forum alwel gelezen dat je de lengte goed moet hebben en de juiste wartel, nou heeft m'n kameraad een setje om zelf verschillende wartels te maken en koperremleiding (is dit geen aparte diameter ofzo?), en als de ontluchting nippels ook even meewerken dot 3 erin en ontluchten en klaar. Dacht ik. Of zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?
Ik had met de keuring niet de meest meegaande keurmeesters (samen nog niet zo oud als m'n detje) ik mocht 1 keer onder de auto kijken en werd weer naar de wachtkamer gestuurd. Ik heb dus niet gezien wat er nou fout was met die stuurkogels, en op het uitgeprinte keuringsrapport komt dit ook niet eens voor. Nou heb ik van iemand gehoord dat ze het misschien verkeerd hebben gekeurd omdat het een mcpherson ophanging is of juist niet??!? Ik kon hier niet iets over vinden

. Mijn plan was om alle overige punten te fixen en dan weer keuren(dit keer bij een vriendelijkere garage) en kijken of die er wel doorheen komt en zo niet dan pas met die kogels te gaan stoeien. Want hij stuurd wel heel lekker en scherp!
Ze staat nu wat ver van huis +-50km en geschorst dus kan er maar af en toe aan werken en als ik haar door de keuring krijg ga ik pas beginnen met het interieur(o.a.geen hemeltje) en de lak(overal druipers).
Ik heb al een paar mnd door de forums hier gekeken en heb heel wat mooie projecten gezien, jammer dat sommige foto's niet meer gehost worden, en flink wat opgestoken.
Groeten Matthijs
ohja... korte pook maar geen originele versnellingsbak.
