Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 10:40:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuw in Kadett-land  (gelezen 9964 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
buzz_4stroke
Gast
« Gepost op: 29 Augustus 2011, 13:10:30 »

Hallo allemaal,

Hierbij een vrolijke groet vanuit Leeuwarden. Zaterdag 27 aug jl. heb ik een B-kadett sedan gekocht om te rijden/op te knappen.
Al voorbereid met een LPG installatie is het naar mijn mening een goede basis voor de toekomst.

Leuk detail: D.m.v. het oude onderhoudsboekje en Google de 1e eigenaar kunnen achterhalen, de beste man stond ervan versteld dat het "bakkie" nog rondreed. Al met al 20 minuten gebeld, altijd leuk zo'n klein gesprekje om de historie te doorgronden.

hierbij nog een klein fotootje geleend van de site, waar hij toevallig opstond...

m.vr.gr Chris
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2011, 14:14:21 »

Welkom op het forum Chris.
Leuke kadett en wel heel bijzonder dat je de eerste eigenaar nog hebt weten te achterhalen.

Succes
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2011, 21:08:33 »

Hallo Chris, registratie is nu wel goedgekeurd door mij  Rollende ogen

Foto is genomen Wouter Bergman, en samen met nog meer "kenteken-register" eigenaren, fotografeert hij allerlei oude auto's. Deze foto's plaatst hij vervolgens in het "grote register topic" op het autoweek-forum. Daar heb ik deze foto ook opgesnord, en vervolgens in het kadett-b-register geplaatst!

Nieuwere foto's zijn altijd welkom!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2011, 20:31:36 »

Allen,

Na wat rondlezen op het forum is mij e.e.a. duidelijk geworden. Na het duiken onder de kap bleek het blok een dubbele voorpijp te hebben, op zich niet vreemd voor een 1.1 maar ik had toch een N en niet en S?

Nader onderzoek wees erop dat het bloknummer 12*2276032 is, betekende dat het een blok is geleverd na 1976 en motornummer 1500 001 dus met een aangepaste CO2 normering, een ruilblok dus.........
Betekend dit nu een voordeel voor mij aangezien de 71'er B een CO2 van 4.0 mag hebben (1,5 speling)?

Ook zag ik nog op het kleppendeksel het nummer 90088353 staan, wat betekent dit?

gr Chris
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 01 September 2011, 15:07:40 »

CO(2) meting wordt bij de APK vanaf '73 gedaan, niet eerder. Je hebt op dat vlak dus nergens speling mee, en ook geen zorgen. Lachebek
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 September 2011, 15:37:09 »

Vanaf 73? Dus ook in 2011........  Rollende ogen\

Nee hoor snap em, hoef geen meting te verwachten.

gr Chris
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: