Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2026, 03:46:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kentekencard vervangt papieren kentekenbewijs  (gelezen 5445 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 03 Januari 2012, 11:56:03 »

Hallo Allemaal,

Allereerst wens ik iedereen nog "veul geluk in'n tuk!" zoals we dat hier in Twente zeggen.

Op de site van de RDW las ik dat we een ander soort kentekenbewijs krijgen, dus niet meer 3 losse papiertjes maar ook een credit card waar alles op staat. Ze beginnen in 2013 met nieuw op naam gezette voertuigen en in 2018 willen ze alles vervangen hebben. Dit betekend dus dat we onze mooie oude kentekenpapieren kwijt raken.

Groeten Olaf

http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/Kentekencardvervangtpapierenkentekenbewijs.aspx

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Januari 2012, 16:44:35 »

Dit betekend dus dat we onze mooie oude kentekenpapieren kwijt raken.

Groeten Olaf

http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/Kentekencardvervangtpapierenkentekenbewijs.aspx

Citaat van de RDW pagina:
Bestaande voertuigen krijgen een kentekencard als het voertuig op naam van een nieuwe eigenaar overgeschreven wordt. Dat kan ook gebeuren bij andere aanpassingen van het kentekenbewijs zoals kleurwijziging van het voertuig.

Als je niets veranderd aan je auto of niet overschrijft, blijft dan alles bij het oude?

Groeten,
Reinier.
KEESMAAS
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Januari 2012, 16:49:57 »

als ik het goed gelezen heb verandert er niets aan je papiertje zolang je de auto hebt,of geen grote veranderingen aanbrengt waarvoor hij gekeurd moet worden (lpg-installatie)

Kees

eens een kadett altijd een kadett
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Januari 2012, 07:21:15 »

als ik het goed gelezen heb verandert er niets aan je papiertje zolang je de auto hebt,of geen grote veranderingen aanbrengt waarvoor hij gekeurd moet worden (lpg-installatie)

Kees

Hoi Kees,

Aan het eind staat deze regel: De verwachting is dat vanaf 2018 de papieren kentekenbewijzen zijn vervangen door kentekencards.

Hiermee lijkt mij dat ze alles gaan vervangen, ook als je niets veranderd.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Januari 2012, 09:28:41 »

Citaat van de RDW pagina:
Bestaande voertuigen krijgen een kentekencard als het voertuig op naam van een nieuwe eigenaar overgeschreven wordt. Dat kan ook gebeuren bij andere aanpassingen van het kentekenbewijs zoals kleurwijziging van het voertuig.

Als je niets veranderd aan je auto of niet overschrijft, blijft dan alles bij het oude?

Groeten,
Reinier.

Als alles in 2018 vervangen zou moeten zijn, zouden ook alle kentekens die niet worden overgeschreven en veranderingen ondergaan dus verplicht gewijzigd moeten worden. Benieuwd hoe dat alles gaat verlopen, net als de brandstoftoeslag voor auto's na 1986. De één zegt dat de toeslag er na de leeftijd van 30 jaar van af gaat, volgens de ander blijf je de toeslag betalen.

Groeten,
Reinier
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Januari 2012, 21:59:19 »

ik ben benieuwd of ik (als mn kadett het volhoud) in 2018 zelf die nieuwe kaart moet gaan betalen of niet... Knipoog

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: