m.b.t. de oliepomp.
Is ronddraaien met de startmotor zonder ontsteking voldoende om de eerste druk op te bouwen, of is de boormachinemethode de enige verantwoorde methode?
Heb je daarvoor eenvoudigweg een grote schroevendraaier afgezaagd, zodat deze in de boorkop past?
Schroevendraaier via opening verdeler in de uitsparing waar de verdeleraandrijving in hoort, en dan draaien maar?
Ronddraaien met de startmotor zou ik niet adviseren.
Verwijder de hele onstekingsunit dan zie je het aandrijfasje van de olipomp zitten.
Ik heb zelf een koperen pijpje gepakt die in de boormachiene ging en deze aan de andere kant even in de bankschroef plat geknepen zodat die op het lipje van de oliepomp paste.
Dan de boel even flink op toeren brengen.... (ik deed dit zonder oliefilter, net zolang tot er een flinke straal olie uit kwam spuiten... wel ff een bakje onder plaatsen anders wordt het een kliederboel)
Oliefilter er op en dan nogmaals met de boormachine de oliepomp aanslingeren net zolang tot het olielampje uit gaat.
Dan de ontsteking er weer op zetten (maar niet electra aansluiten) en de motor met de startmotor een aantal keren aanslingeren en opletten of het olielampje uit gaat.
Dan kun je de elektra aansluiten en de motor echt starten.
PS, na revisie de motor weer opnieuw inrijden en binnen de 1000km olie + oliefilter vervangen!!!!
Succes en ik hoop je toch in beekbergen nog tegen te komen...
Groet,
Wouter