Holland Kadett B Club Forum
12 September 2025, 10:37:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B Club voorjaarsmeeting zondag 15 april 2012 Beekbergen  (gelezen 49691 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 03 April 2012, 16:15:58 »

Ze lachen je TOE neem ik aan, en niet ..... Knipoog
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 03 April 2012, 16:58:27 »

Geen idee, ze kunnen nog niet praten..... Lachen Lachen.

Maar hoe staat het met de lucht onder de motorkap?
Is de motor dokter er bij geweest, of heeft de patient op de intensive care gelegen?
Gedotterd met nieuwe klepjes of een donor hart?
Plaatjes?
We zijn nieuwsgierig.
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 03 April 2012, 20:58:30 »

Zeg Gert,

Zonder motor kun je ook wel in Beekbergen komen, zolang je remmen maar werken.



Als je de motorkap dicht laat valt het niemand op. Zal ik je om 8.00 uur ophalen?

Groeten Olaf

Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 03 April 2012, 21:31:25 »

De motor is bij Meijerink in Enschede geweest; die had nog originele overmaat SR-zuigers in zijn magazijn.
Daar hebben ze zo het gebruikelijke gereviseerd; zuigers+veren, boren+honen, hoofdlagers, drijfstanglagers, krukas polijsten en reinigen,
blok reinigen+spuiten, vriescups en de dichtingen.
kop: licht vlakken, kleppen en zittingen slijpen. Speling op de klepstelen was verwaarloosbaar.
Het blok was zwaar vervuild; een aantal kleppen kon eigenlijk niet meer sluiten.

Olaf, als ik zo achter je hang heb ik last van dat touw als ik je wil inhalen  Grijns
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 03 April 2012, 21:56:14 »

Ha, ha die loopt straks dus weer als een jonge god Grijns.
Zal wel niet onder de dekking van de zorgverzekering vallen..
Maar van de factuur krijg je zelf vast hartkrampen Huilen Huilen.

En nu duimen dat daarmee de problemen definitief verholpen zijn.
Succes met de inbouw,
Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 03 April 2012, 21:59:40 »

Ja, ik loop nog steeds als een jonge God   Rollende ogen
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 04 April 2012, 07:54:20 »

De motor is bij Meijerink in Enschede geweest; die had nog originele overmaat SR-zuigers in zijn magazijn.
Daar hebben ze zo het gebruikelijke gereviseerd; zuigers+veren, boren+honen, hoofdlagers, drijfstanglagers, krukas polijsten en reinigen,
blok reinigen+spuiten, vriescups en de dichtingen.
kop: licht vlakken, kleppen en zittingen slijpen. Speling op de klepstelen was verwaarloosbaar.
Het blok was zwaar vervuild; een aantal kleppen kon eigenlijk niet meer sluiten.

Olaf, als ik zo achter je hang heb ik last van dat touw als ik je wil inhalen  Grijns

Dat klink als groot onderhoud Gert.
En heel veel succes met het binnenkort voor de 2x opa worden.

PS. Vergeet niet (net als ik  Lippen verzegeld  Beschaamd Beschaamd) voordat je de motor start eerst de oliepomp aan te slingeren zodat die in iedergeval druk geeft......
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 04 April 2012, 08:11:55 »

m.b.t. de oliepomp.
Is ronddraaien met de startmotor zonder ontsteking voldoende om de eerste druk op te bouwen, of is de boormachinemethode de enige verantwoorde methode?
Heb je daarvoor eenvoudigweg een grote schroevendraaier afgezaagd, zodat deze in de boorkop past?
Schroevendraaier via opening verdeler in de uitsparing waar de verdeleraandrijving in hoort, en dan draaien maar?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 04 April 2012, 09:42:29 »

Maar van de factuur krijg je zelf vast hartkrampen Huilen Huilen.

Ik stond ook niet te popelen om 'm te laten reviseren, maar1.1SR zuigers zijn dun gezaaid, en nu hadden ze deze nog, en in de toekomst moet je maar afwachten.
Er waren meerdere zuigerveren gebroken, en dit had de cilinderwanden geen goed gedaan.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 04 April 2012, 10:45:07 »

m.b.t. de oliepomp.
Is ronddraaien met de startmotor zonder ontsteking voldoende om de eerste druk op te bouwen, of is de boormachinemethode de enige verantwoorde methode?
Heb je daarvoor eenvoudigweg een grote schroevendraaier afgezaagd, zodat deze in de boorkop past?
Schroevendraaier via opening verdeler in de uitsparing waar de verdeleraandrijving in hoort, en dan draaien maar?

Ronddraaien met de startmotor zou ik niet adviseren.
Verwijder de hele onstekingsunit dan zie je het aandrijfasje van de olipomp zitten.
Ik heb zelf een koperen pijpje gepakt die in de boormachiene ging en deze aan de andere kant even in de bankschroef plat geknepen zodat die op het lipje van de oliepomp paste.
Dan de boel even flink op toeren brengen.... (ik deed dit zonder oliefilter, net zolang tot er een flinke straal olie uit kwam spuiten... wel ff een bakje onder plaatsen anders wordt het een kliederboel)
Oliefilter er op en dan nogmaals met de boormachine de oliepomp aanslingeren net zolang tot het olielampje uit gaat.
Dan de ontsteking er weer op zetten (maar niet electra aansluiten) en de motor met de startmotor een aantal keren aanslingeren en opletten of het olielampje uit gaat.
Dan kun je de elektra aansluiten en de motor echt starten.

PS, na revisie de motor weer opnieuw inrijden en binnen de 1000km olie + oliefilter vervangen!!!!

Succes en ik hoop je toch in beekbergen nog tegen te komen...

Groet,
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 04 April 2012, 12:19:56 »

Dank je, en misschien tot dan.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadettje73
Full Member
***
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 04 April 2012, 17:52:06 »

wat ik ook nog doe als ik hem laat rond draaien op de startmotor , is de bougies eruit draaien dan bouwt hij niet zoveel compresie op en krijg je niet zoveel druk op de lagers maar eerst net wat Wouter zegt de oliepomp aanslingeren met een boormachine
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 04 April 2012, 17:53:27 »

doen we!!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 04 April 2012, 20:35:34 »

+1 voor de reactie van Olaf. Moest toch wel even hard lachen.

Gert, het is jammer dat je zo ver van Boxmeer af woont, anders had ik je met plezier de automaat een dagje aangesmeerd. Krijgt de dame ook weer eens wat beweging.

Succes met de (rekening van de) revisie!
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 04 April 2012, 21:27:58 »

Ik woon niet ver van Boxmeer af, jij woont ver van Enschede af Grijns
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines