Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 20:32:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Remdruk kwijt  (gelezen 31415 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 08 Oktober 2012, 16:23:00 »

Voor allezekerheid ook even de aansluitingen van de remslangen nakijken, het kan zijn dat hij daar een beetje lekt, dit zie je dan niet in de remtrommel.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 08 Oktober 2012, 16:31:55 »

ik verwacht dat de hoofdremcilinder is dichtgeslibt of de cupjes zijn versleten Lippen verzegeld
als de auto op alle 4 de wielen remverlies heeft dan moet het probleem in de hoofdremcilinder zitten.

aangezien je remtrommel "pasgeleden" van vers vet is voorzien lijkt het me aannemelijk dat daar iets aan gedaan is Knipoog als er oude olie in zit kan er een sliblaag onder in de hoofdremcilinder komen te zitten waarmee het volume van de cilinder aanzienlijk afneemt en/of de cupjes vervormd.

gr Paul
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Oktober 2012, 18:55:59 »

Ik ga er maar van uit dat het de hoofdremcilinder is. Is het als auto-technisch leek te doen om deze te reviseren? Ik zag in een ander topic wel een uitgebreide handleiding, en ik vermoed dat het met behulp van die handleiding wel moet lukken.
Mocht het nu niet de hoofdremcilinder zijn, wordt die in ieder geval niet slechter van nieuwe rubbers. Het plan is namelijk om dit in de herfstvakantie te doen, en ik zag dat opel classic parts dan dicht is door vakantie. Daarom wil ik nu alvast bestellen wat ik nodig heb.

http://www.opel-classic-parts.com/nl/S064_Rubber_of_zuiger_set_hoofdremcilinder_ATE-FAG-DELCO_system/A430_Rubber_set_hoofdremcilinder_trommelrem_voor_Kadett_B_C_1967-78.html
http://www.opel-classic-parts.com/nl/S064_Rubber_of_zuiger_set_hoofdremcilinder_ATE-FAG-DELCO_system/A1196_Rubber_doppen_set_vloeistoftank_hoofdremcilinder_Rek_B_C_D_Com_A_B_Kad_B_C_GT_Oly_A_MaAsc_A_B_Kap_Adm_Dipl_A_B_Blitz_1966-79.html

Is dit alles wat ik moet hebben om de hoofdremcilinder eens goed aan te pakken?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 08 Oktober 2012, 19:08:43 »

Alles zelf (kunnen) doen is mooi, maar bedenk wel dat je remmen de levensverzekering voor jou en je medeweggebruikers zijn.
Bij twijfel zou ik het aan een prof. overlaten; je moet er niet aan denken dat op een cruciaal moment je remmen de geest geven.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Oktober 2012, 19:28:37 »

ik heb het zelf gedaan (en bij twijfel zou ik hem hier naar de dealer brengen) eenmaal open kwam ik veel verontreiniging tegen in de vorm van een dikke prut.
vandaar dat de zuiger geen olie meer kon verplaatsen.
ik heb wel de leidingen en alles flink moeten spoelen met remvloeistof maar kon geen versleten delen vinden (ook de cups waren netjes).

gr Paul
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Oktober 2012, 21:26:59 »

Zijn de onderdelen die ik eerder postte wel de goede? Het is natuurlijk handig om ze achter de hand te hebben wanneer de cups daadwerkelijk slecht blijken te zijn.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 09 Oktober 2012, 07:12:50 »

dat weet ik niet welke de goede zijn Beschaamd
ik heb niets hoeven te vervangen en anders had ik nog een andere goede liggen.

gr Paul
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 09 Oktober 2012, 07:37:45 »

Zijn de onderdelen die ik eerder postte wel de goede? Het is natuurlijk handig om ze achter de hand te hebben wanneer de cups daadwerkelijk slecht blijken te zijn.

Maurice,
Als je de bestelling bij opel-classic-parts plaatst geef dan bij het opmerkingen veld de de diameter van de remcilinder aan ze door.
Als het goed is staat er op je hoofdremcilinder ergens in het midden een getal. Dit kan zijn 19 of 20.
Ik gok dat jij een 19 hebt, daar de 20 eigenlijk voor het gebruik met rembekrachtiging is.

Als je de remcilinder open hebt controleer de binnenkant goed op roest vorming, putjes en ingesleten plekken.
Zelf heb ik mijn remcilinder nog even laten "honen" om er zeker van te zijn dat de binnenkant van alle vuil, aanslag en oneffenheden was ontdaan.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 13 Oktober 2012, 18:26:58 »

Heb het revisiesetje inmiddels binnen en ben van plan om morgen de remcilinder uit te bouwen. Echter zit er dus wel nog olie in het systeem. Is er een handigheidje zodat ik de olie centraal uit het systeem kan laten vloeien? Wil er namelijk geen smeerboel van gaan maken op de plaats waar die staat, is namelijk niet bij mezelf thuis.

Alvast bedankt.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Oktober 2012, 19:44:49 »

Leg op de tafel waar je op gaat werken een paar oude kranten.
Houd ook een paar oude poetslappen bij de hand om de olie gelijk op te vegen.

Tip: zorg dat je een paar witte A4 papiertjes hebt liggen. Vond ikzelf erg handig zodat ik netjes alle onderdeeltjes op volgorde van demontage neer kon leggen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Oktober 2012, 19:56:07 »

Vergeet niet even een foto te maken als je alles uit elkaar hebt gehaald, is weer heel leerzaam voor de rest van ons Cool
In ieder geval heel veel succes met het reviseren Knipoog

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Oktober 2012, 22:07:01 »

Heb het revisiesetje inmiddels binnen en ben van plan om morgen de remcilinder uit te bouwen. Echter zit er dus wel nog olie in het systeem. Is er een handigheidje zodat ik de olie centraal uit het systeem kan laten vloeien? Wil er namelijk geen smeerboel van gaan maken op de plaats waar die staat, is namelijk niet bij mezelf thuis.

Alvast bedankt.
nope geen handigheidje... wel kan je met een vacuumpotje het reservoir leegzuigen zodat je minder smeerboel hebt... verder is het advies veel poetslappen/papier gebruiken om de zooi op te vangen...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 14 Oktober 2012, 01:05:32 »

Het plan was inderdaad al om zeer gestructureerd te werk te gaan en ook ondertussen foto's te knippen. Met name zodat ik zelf nog weet naderhand wat ik precies gedaan heb. Ik zal ze dan ook wel hier delen.

Hopelijk gaat alles goed en zijn de remproblemen verholpen als ik hiermee klaar ben.
Maurice
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Oktober 2012, 19:32:48 »

Vandaag dus een begin gemaakt, viel niet tegen moet ik zeggen. Was vrij makkelijk te verwijderen uit de auto en ook het leeghalen van de cilinder ging relatief makkelijk.

Ik zit nu echter met een vraagje:

Dit zijn stukken van beide zuigers, is er een manier om deze nog verder te demonteren? Volgens de opbouw (die op foto 1 te zien is) namelijk wel, maar ik zie zo niet hoe ik het nog verder uit elkaar krijg.

Tevens zit ik met de vraag hoe ik het beste de onderdelen kan reinigen, benzine zou het kunnen doen?? Zijn er ook nog andere opties?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 14 Oktober 2012, 19:59:07 »

Tevens zit ik met de vraag hoe ik het beste de onderdelen kan reinigen, benzine zou het kunnen doen?? Zijn er ook nog andere opties?
Een remsisteem word meestal met spiritus schoongespoeld, ik neem dus aan dat je daar ook alle onderdelen mee schoon kan maken, spiritus verdampt namelijk heel erg snel, er blijven daarom geen resten achter die in de remolie kunnen gaan zitten.

Voordat je straks de nieuwe onderdelen weer terug zet in de cilinder, de onderdelen eerst even insmeren met remolie, dus niet droog anders beschadigen de rubbertjes Knipoog

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: