Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2026, 06:13:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kenteken  (gelezen 8842 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 23 September 2012, 20:36:10 »

Voor de groene coupé is het kenteken door omstandigheden enige tijd bij de vorige eigenaar blijven liggen. De goede man heeft de boel twee keer geschorst, maar vraagt me daar nu 110 euro voor, wat ik toch aan de onredelijke kant vind. Ik ga nog kijken of we tot overeenstemming kunnen komen, maar toch maar vast de vraag:
Is er nog iemand die een kenteken heeft tegen een redelijke vergoeding?
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 September 2012, 23:46:33 »

dat kost je dan toch maar 60 euro, want 2 keer schorsen is 50 euro... ik zou voor 60 euro niet gaan omkatten...

Kadett B L "super" 1968 LPG
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 24 September 2012, 09:15:42 »

Ik heb geen probleem met een vergoeding, maar wel met een niet afgesproken, plots in het leven geroepen vergoeding die exorbitant is en iedere keer veranderd.
We hebben nu wat afgesproken aan de telefoon en dat vind ik redelijk maar ik weet niet of dat bij aankomst daar hetzelfde is. De fles kruidenbitter hou ik in ieder geval zelf. Knipoog
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 24 September 2012, 09:59:36 »

ik snap je frustratie, is inderdaad vervelend als zo iemand steeds wat anders roept en je daar van afhankelijk bent.
maar ik ben geen fan van omkatten...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 24 September 2012, 10:06:12 »

En ik zou het hier ook niet behandelen; je weet nooit wie er mee leest Ik weet het niet
Het beste is, het origineel te houden/vergoeden. Scheelt je een hoop gedoe en toch ook kosten.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 24 September 2012, 10:14:43 »

Ik ook geenszins, maar aangezien het voorfront van deze kadett al een keer vervangen is en het chassisnr. toen opnieuw is ingeklonken - het oude uitgeboord en dat is te zien - ben ik wel benieuwd hoe de keurmeester er bij de APK naar gaat kijken. In die zin zou een kuis ogende slotplaat me meer aanstaan.
En op deze manier heb ik een poot om op te staan mocht er opnieuw discussie ontstaan en daar gaat het me om. Ik betaal wat bij, hij doet er wat af, anders heb ik geen kenteken en moet ik gaan klooien op het hellende vlak, en blijft hij met kosten en gedane moeite zitten, plus een kentekenbewijs waar ie niks aan heeft.

Afijn, zoals het er nu naar uitziet hebben we een middenweg en dat vind ik prima. Ik zal het zien.

P.S.
Als dit niet mag, verwijder of sluit het topic gerust. Het leek me niet té ongeoorloofd aangezien er ook wel eens kentekens aangeboden worden.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 24 September 2012, 10:41:52 »

aangezien er ook wel eens kentekens aangeboden worden.

Maar of wel legaal is  Lippen verzegeld

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 24 September 2012, 10:48:43 »

aangezien er ook wel eens kentekens aangeboden worden.

Maar of wel legaal is  Lippen verzegeld

Wel of niet legaal? => Uiteraard is het niet legaal, je veranderd de identiteit.
Risico of niet? => Als het heel netjes gebeurd zal niemand je wat doen. Zodra je een ander front monteert moet je het chassis nummer toch al aanpassen.

Zelf heb ik een station gehad waarvan het chassisnummer begon met 31, en dit is een sedan. De vorige eigenaar wist hier ook niets van (kon ik aan zijn reactie al merken) hij had hem ook zo gekocht (en vele malen APK laten keuren). Ik heb zitten kijken en kijken maar ik kon niet zien dat er aan geknoeid was. Van een van mijn kadettjes heb ik het front vernieuwd en hier heb ik dus ook het chassisnummer opnieuw ingelast. Nu alles in de verf zit zie je niets van.

Vooral de douane zal hierop letten ivm BPM, diefstal etc. Nu zijn onze kadettjes al zo oud dat we hier geen last van zullen hebben.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
opelvin
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 24 September 2012, 20:28:29 »

Ik heb eventueel wel een kenteken van een sedan voor je. Alleen is de kleur blauw.
Mag je voor niets hebben alleen even overschrijven, is nu geschorst.

Groetjes Vincent
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 25 September 2012, 06:33:30 »

Alleen is de kleur blauw.

De kleur kun je kosteloos laten wijzigen bij de RDW (kost je alleen een postzegel om de papieren naar de RDW op te sturen).

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 28 September 2012, 19:46:59 »

Papieren zijn binnen. Uiteindelijk hartelijk ontvangen en geholpen, dus mijn zorg was verder onterecht. Lachebek
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: