Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 05:12:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Remkrachtverdeler Corsa A  (gelezen 16977 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 26 September 2012, 22:07:50 »

Door gebrek aan een originele hoofdremcilinder ben ik eens aan het puzzelen geslagen met de Corsa-A HRC, aangezien deze zonder al teveel poespas pas te maken is.
Nu wordt een paar topics hieronder gerept over de remdruk/remkrachtverdeler. Bij mijn weten is dat dit:

Ga ik zoeken, dan vind ik bijvoorbeeld bij WinParts het volgende:

De laatstgenoemde zitten er (meestal) al op voor zover ik ze gevonden heb.
Een beetje als de restdrukventielen bij de trommelremmen, maar dan anders... Knipoog

De bovenste lijkt me alleen relevant voor als je 't volledige remsysteem nabootst maar dat weet ik dus niet zeker.

Is er iemand die hier 't fijne van weet? Dan weet ik of ik achter één of twee delen aan moet.
Vast bedankt! Lachebek
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27 September 2012, 00:39:04 »

gewoon de schijven voor aan de normale uitgangen van de corsa pomp hangen, en de achter remmen op een uitgang na de remkrachtverdeler(2e plaatje) de 2e uitgang voor de achterremmen afdoppen...
of heel veel werk doen en een extra leiding trekken vanaf de achteras...

van het bovenste plaatje weet ik de naam zo even niet, maar het zorgt ervoor dat de achterremmen meer druk krijgen als je de achteras zwaarder belast...

Kadett B L "super" 1968 LPG
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 27 September 2012, 06:57:34 »

Merci, dan ga ik het iig zonder zoeken naar een extra apparaatje proberen en me een hoofdremcilinder van de Corsa A aanschaffen. Lachebek
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 September 2012, 22:04:08 »

gewoon de schijven voor aan de normale uitgangen van de corsa pomp hangen, en de achter remmen op een uitgang na de remkrachtverdeler(2e plaatje) de 2e uitgang voor de achterremmen afdoppen...

van het bovenste plaatje weet ik de naam zo even niet, maar het zorgt ervoor dat de achterremmen meer druk krijgen als je de achteras zwaarder belast...

Ik ga ook een Corsa HRC gebruiken. Wel maak ik een extra leiding naar achteren. Bij de afdopmethode heb je een circuit naar drie wielen en één circuit naar één voorwiel.

gr henk.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 29 September 2012, 10:56:04 »

Ik ga ook een Corsa HRC gebruiken. Wel maak ik een extra leiding naar achteren. Bij de afdopmethode heb je een circuit naar drie wielen en één circuit naar één voorwiel.

gr henk.
klopt. al ik de auto op een brug heb wil ik dat dus ook nog aanpassen. zolang je de achterremmen goed hebt afgesteld merk je er in ieder geval niets van...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 September 2012, 11:33:59 »

Het wordt echt link als je circuit met drie wielen uitvalt!

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: