Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 16:30:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 969608 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #135 Gepost op: 19 December 2012, 19:06:10 »

in het inlaatspruitstuk zitten ook de nodige "hindernissen" en de overgang van inlaatspruitstuk/kop kun je ook beter afstemmen op de pakking (bij mij kon ik de diameter 1,8mm groter maken) deze zat uit het midden en was kleiner dan de pakking.

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #136 Gepost op: 19 December 2012, 19:31:01 »

Hey Paul, de pakkingset waar de spruitstuk pakking in zit moet ik nog bestellen, maar ga alles zeker beter afstemmen op elkaar, ik heb nu de smaak te pakken en dat dremelen is echt leuk om te doen Lachen

Nu heb ik toch nog een vraagje, ik ben gewend dat er op de kleppen klepseals zitten, deze dienen normaal voor afdichten van de olie langs de klepsteel, nu ik de kleppen er af heb gehaald zie ik helemaal geen klepseals zitten Ik weet het niet
Is dit normaal dat er bij de 1.1n geen klepseals worden gebruikt of zijn ze vergeten die dingen te monteren ?

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #137 Gepost op: 19 December 2012, 19:48:14 »

of ze die klepseals zijn "vergeten"weet ik niet maar bij de 1.1N koppen die ik heb zitten ze ook niet Beschaamd wel heb je aan de klepveer in de schotels een rubber afdichting zitten bij de ingaande kleppen.
ik heb ook het idee dat een dremel heel snel de steentjes verslijt? ik doe het met een boormachine met freesjes.
al met al een leuk (tijdrovend) klusje Grijns

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #138 Gepost op: 19 December 2012, 23:00:01 »

Er worden geen klepseals toegepast bij deze motoren.
Als tussenoplossing is die rubber afdichtring toegepast die Paul noemt.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #139 Gepost op: 21 December 2012, 17:38:17 »

Dit is mijn kop, en de laatste foto is van een 1.2 of een 1.1s/sr (met zogenaamde rotodisc's)
Bij deze koppen kun je ook makkelijk de klepveren strakker maken door er een ring onder te leggen.

Gr Paul

ps in de splitsing van de inlaatkanalen is het metaal vrij dun (foto 2) dus bovenop kun je maar weinig weghalen Knipoog
    en de carburateurvoet verwarming kun je afdichten door er M12 draad in te tappen en een stukje M12 draad in te schroeven (geeft bij koude motor wel een onregelmatig stationair lopen maar bij warme motor beter doortrekken in toeren)
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #140 Gepost op: 21 December 2012, 20:07:26 »

Jongens weer heel erg bedankt voor de leuke info

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #141 Gepost op: 21 December 2012, 21:39:39 »

Hoop dat je er iets mee kunt  Cool
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #142 Gepost op: 28 December 2012, 14:42:33 »

Als je nog meer wilt vertimmer aan je blok............. Lachen   Drijfstangen 71 gram lichter per stuk waren 533 gram en nu 462 gram .... en de klep stoters waren 56gram en nu 49 gram dus  7 gram per stuk minder... je bent er ff mee bezig maar dan hebbe ook wa Lachen

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #143 Gepost op: 28 December 2012, 19:56:59 »

Als je nog meer wilt vertimmer aan je blok............. Lachen   Drijfstangen 71 gram lichter per stuk waren 533 gram en nu 462 gram .... en de klep stoters waren 56gram en nu 49 gram dus  7 gram per stuk minder... je bent er ff mee bezig maar dan hebbe ook wa Lachen
gr Paul
Denk niet dat ik zo ver wil gaan, maar het zou zo eens kunnen zijn dat als ik ga beginnen met schoonmaken dat ik de drijfstangen ook mee ga nemen Lachen
Ben vandaag de hele dag bezig geweest met het flowen van de kop, was trouwens een goede tip om eerst met freesje en boormachine de kop te bewerken, het afwerken heb ik met de dremel gedaan.
Moet alleen de overgang van inlaatspruitstuk/kop nog doen, de uitgang naar uitlaatspruitstuk heb ik al gedaan, moet alleen nog het uitlaatspruitstuk bewerken.
Zo'n kop bewerken gaat wel heel veel tijd in zitten, nou snap ik gelijk waarom zoiets zoveel geld kost om dit te laten doen.
De gaten van de carburateurvoet verwarming durf ik niet goed af te dichten, vind het toch wel fijn als de motor lekker loopt als die nog koud is Rollende ogen

Nog even een vraagje, hoe kan je de kleppen netjes schoon maken zonder deze te beschadigen.

Groetjes Martin.

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #144 Gepost op: 28 December 2012, 20:14:56 »

ik ben ongeveer een 80 "vrije" uurtjes mee bezig geweest met mn eerste kop maar ook de "kommen" bij de bougies bewerkt en uitgemeten, de in en uitlaat kanalen op de overgang zo groot mogelijk gemaakt en op elkaar afgestemd met inlaat/uitlaat spruitstuk
als je de drijfstangen ook wil bewerken heb je wel nieuwe zuigers nodig (krijg je er helaas niet heel eraf).
de kleppen maak ik altijd schoon met een scherp mesje... gewoon schoon schrapen.
de gaten van de carburateur voetverwarming kun je ook gemakkelijk weer open maken door de 2 schroeven er uit te draaien  Knipoog

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #145 Gepost op: 28 December 2012, 20:58:20 »

De gaten van de carburateur voetverwarming kun je ook gemakkelijk weer open maken door de 2 schroeven er uit te draaien  Knipoog
Daar had ik nog niet aan gedacht, ga nu wel de voorbereidingen maken maar draai ze er nog niet in, de schroeven kan ik er naderhand altijd nog in draaien om een keertje uit te proberen Cool

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #146 Gepost op: 28 December 2012, 21:02:42 »

als je de schroefdraad niet door en door tapt kan de "schroef" er nooit door zakken....

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #147 Gepost op: 29 December 2012, 13:42:08 »

Heb vandaag allemaal leuke cadeautjes van de kerstman gekregen

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #148 Gepost op: 29 December 2012, 16:06:12 »

Martin

als je in het randje van de thermostaat een gaatje boort van 1,5mm dan heb je een kleine doorstroming van warm water naar je radiateur en krijgt je blok niet in een keer een koude plons water over zich heen en wordt het blok gelijkmatiger warm. en als je het gaatje dan ook aan de bovenzijde houd dan heb je ook geen last van luchtbellen Knipoog

maar leuke kerst kadeautjes Grijns

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #149 Gepost op: 29 December 2012, 20:04:34 »

Heb vandaag eerst de cilinderkop op oude manier gevlakt, schuurpapier op een dikke spiegel en schuren maar Tong dit is een tijdrovend klusje maar geeft een mooi resultaat.

Toen begonnen met schoonmaken van de kleppen, de klep in een boormachine gezet en heel goed schoon te krijgen met een botte schroevendraaier en wat scotch bright.

Dan de kleppen inslijpen in de klepvoering, de klepschuurpasta bestaat uit grof en fijn pasta, dit spul is heel erg droog dus eerst even een papje maken met wat Brabantse zever  Grijns
De rand van de klep insmeren met het papje van grove slijppasta.

Dan olie aan de klepsteel doen.

Dan de klep in de klepzitting duwen, en met het zuignapje-houtje draaiende bewegingen maken, klep schoon maken en het zelfde doen met de fijne slijpppasta.

Op de klep en de klepzitting is nu een dof gekleurde rand te zien, deze zijn nu mooi op elkaar ingeslepen.

De kop is nu bijna klaar, morgen de kop nog even in de hitte bestendige zilverlak zetten.

Groetjes Martin.

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: