Mijn Olympia-A; chassisnr. X1991694189, motornr. *11SR0079917* , zo staat het in het garantie/onderhoudsboekje van 12-3-'69 en zo staat het ook onder de motorkap naast de radiator en op het motorblok.
Klopt allemaal dus, maar in de diverse werkplaatshandboeken van de Kadett-B kom ik geen nummers tegen die hier op lijken.
Had de Olympia-A een eigen nummering en waarom kom ik dat motorbloknummer nergens tegen?
Wat heeft dat met de verdeler te maken?
Mijn huidige verdeler heeft speling op de centrifugaalgewichtjes en ook ik heb voorlopig een gebroken terugtrekveertje vervangen (geen origineel veertje dus).
Het betreft een Bosch verdeler model JFU 4 , klopt met de vraagbaak (onderdeelnummer weet ik zo niet, want hij zit ingebouwd)
Nu heeft de 1.1SR motor een nogal afwijkende vervroegingskarakteristiek, en waarschijnlijk kun je er dus beter niet zo maar een willekeurige verdeler in mikken.
Hier de vervroeging

Uit dit overzicht kan ik niet afleiden welke verdeler bij de SR-motor zorgt voor het vroegere begin van de vervroeging en in het algemeen de grotere vervroeging.
Ook uit het onderdelenboek kan ik dit niet afleiden:

Ik lees eruit af , dat een bepaalde verdeler met bijv. onderdeelnummer 0 231 150 003 gebruikt is in alle typen 1.1L. motoren. (zie laatste tabel)
Hoe zit dat dan met die afwijkende vervroegingskarakteristiek; welke rol speelt de verdeler hierin en kan ik een willekeurige Bosch JFU 4 gebruiken?
Ook heb ik uit een Rallye, die in de jaren 70 is ontmanteld het blok met verdeler liggen.
Daar zat een Delco Remy in; onderdeelnummer??? Er staat vaag 001A0 ingeslagen, verder niets.
Hoe weet je, welke Delco eventueel juist is (en zorgt voor de juiste vervroeging)?