Misschien kan iemand dit verklaren.
Ik ben bezig een twee carburateurset voor m'n SR motor gebruiksklaar te maken. Deze set; hij zou origineel zijn en voor mij leek het daar ook op.

De rechter carburateur op de foto is de voorste van de twee.
Nu merk ik dat op deze rechter staat 35PDSI en op de linker35PDSI-2, en dat zou er op kunnen duiden, dat ooit in het verleden met de set geknoeid is.
De kenmerken voor de twee carburateurset kloppen echter; de voorste heeft de onderdrukaansluiting en de beide carburateurs hebben de haakse benzine aansluiting. Op de foto zie je het middendeel en daarboven de twee deksels (ondersteboven)

Bij het schoonmaken ontdekte ik verder dat de rechter carb.+deksel een boring hebben, die de linker niet heeft (zie rode cirkels).
Als ik de boring echter wil doorblazen lijkt hij mij loos en ook als ik er vloeistof in druppel, komt die vloeistof nergens naar buiten.
Tot zover zou je kunnen denken, dat de linker en rechter carburateur niet bij elkaar horen in één set.
Het vervolg:
Ik had nog een oude set liggen, zeer versmeerd en incompleet, deze

Vorig jaar op onze meeting zocht iemand voor zijn set twee carburateurshuizen omdat in zijn set hierin gaten waren gerboord.
Ik heb van deze smerige set de tussenstukken toen gedemonteerd en ze naar deze heer opgestuurd. Niets mee aan de hand dus.
Nu ik echter in mijn set de genoemde verschillen vond heb ik de twee deksels van de incomplete set erbij gezocht, en wie schetst mijn verbazing;
dezelfde verschillen. Zie de blauwe cirkels

De carburateurshuizen zelf kan ik er niet bij pakken om te kijken of daar ook 35PDSI en 35PDSI-2 opstaat en of daar ook de boring wel (de rechter) en niet (de linker) inzitten.
Die heb ik weggegeven.
-Is dit te verklaren?
-Horen de twee carburateurs in de bovenste set als set bij elkaar
-zo niet, is het toeval dat twee sets, die uit totaal verschillende hoeken komen deze afwijkende extra boring hebben.
Dit is de quiz-vraag voor dit koude weekend