Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 17:07:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Doe ik het zo goed  (gelezen 6177 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
drew82
Gast
« Gepost op: 07 Oktober 2013, 19:25:25 »

Hallo,

Ik wil een modernere radio en versterker in mijn kadettje zetten. Ik weet alleen niet hoe het zit met het aansluiten. Als ik kijk naar de blaupunkt zit er maar een kabel aan. Als het goed is is dat de +. Maar wat is dan de -.

Ik wil het als volgt aansluiten. De + en memory op de + die normaal op de blaupunkt zit en de - ergens op het chassis.

De versterker gaat zoals bij elke andere auto. Maar doe de switch ( aan en uit kabel ) op de sigaretten aansteker.

Kan dit op deze manier of word het dan chaos.

Op het forum was dit al eerder een topic, maar kan het niet terug vinden.

Met vriendelijke groet,
Andrew
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Oktober 2013, 20:53:28 »

De versterker gaat zoals bij elke andere auto. Maar doe de switch ( aan en uit kabel ) op de sigaretten aansteker.

Kan dit op deze manier of word het dan chaos.
Met vriendelijke groet,
Andrew
als je radio een remote uitgang heeft kan je de switch draad van de versterker beter daar aan doen. dan gaat hij gewoon mee aan en uit met de radio. deze aansluiting kan ook antene uit heten(omdat hij ook voor antennes word gebruikt.)
of je de radio op de cigaretten aansluiting of een constante plus hangt kan je zelf bepalen. wat jij prettig vind. zolang de memory maar aan constant hangt
zorg ervoor dat de versterker goed aan de massa hangt. anders gaat de massa via de RCA kabel en dan fikt de print van je radio door.
waar stop jij de versterker eigenlijk?

Kadett B L "super" 1968 LPG
drew82
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Oktober 2013, 21:11:18 »

De versterker gaat in de kofferbak. Moet nog wel de juiste positie uit dokteren.
Ik hou van een deuntje in mijn auto. Wil op den duur een subwoofer in bouwen. Niet al te groot hoor.

Uiteindelijk wil ik een frame maken van hout en aan het werk gaan met oude lakens en epoxyhars. Duurzaam en licht.

Ook ben ik van plan om op dezelfde wijze een soort middenconsole te maken om portierspeakers in te bouwen. Scheelt snoeren trekken en gaten boren in de deurbekleding.

Maar dat duurt allemaal nog wel even. Eerst maar het radiootje in bouwen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: