23 Juni 2026, 18:16:53
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws
:
Startpagina
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Holland Kadett B Club Forum
>
Te koop / Aangeboden
>
Ik zoek onderdelen
>
ombouw van trommels naar schijven
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Print
Auteur
Topic: ombouw van trommels naar schijven (gelezen 9105 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pepe72
Full Member
Berichten: 243
ombouw van trommels naar schijven
«
Gepost op:
02 November 2013, 11:46:54 »
ben van plan om mijn vooras om te bouwen van trommels naar schijven dus opzoek naar de nodige stukken hier voor
-hoofdremcilinder met bekrachtiger
-de naven met schijven en klauwen(alles tussen bovenste en onderste fusee)
-aansluitnippel voor vacuum
of een complete as met schijven natuurlijk
Gelogd
reusjep
Hero Member
Berichten: 603
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #1 Gepost op:
02 November 2013, 19:18:17 »
Voor het vacuüm heb je een ander inlaatspruitstuk nodig, of moet je het jouwe van een gaatje en tapdraad voorzien. Foto's van hoe en wat zijn hier wel te vinden denk ik en anders kan ik wel een keer een plaatje schieten van een inlaatspruitstuk met vacuümaansluiting.
De spullen die je zoekt zijn niet makkelijk te vinden. Veel succes!
Gelogd
pepe72
Full Member
Berichten: 243
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #2 Gepost op:
02 November 2013, 20:12:46 »
aan de vacuüm had ik inderdaad gedacht om gaatje te boren en draad te tappen.
voor de stukken te verzamelen heb ik nog wel even de tijd. zijn er ook stukken die ik kan gebruiken van een andere opel's ?
Gelogd
kadettbMW
Gast
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #3 Gepost op:
02 November 2013, 21:15:18 »
thomasiuss@yahoo.com
deze persoon heeft een hoofdremcilinder te koop, omgeving leuven.
Gelogd
pepe72
Full Member
Berichten: 243
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #4 Gepost op:
06 November 2013, 19:40:27 »
was net even in men vraagbaak aan het kijken en daar stond het volgende in .
de kadett b modellen met de 1.1l standaardmotor hebben weliswaar een gescheiden remsytsteem maar dit is niet bekrachtigd;
voor en achter zijn hier trommelremmen gemonteerd. Op verzoek kunnen deze modellen echter zowel met alleen een remservo, als met een remservo en schijven op de voorwielen worden geleverd.
wil dit dan zeggen dat ik een rembekrachtiger kan monteren ook als ik rondom trommels heb .
zo ja hoe word deze dan aangesloten
groeten peter
Gelogd
wienf390
Hero Member
Berichten: 545
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #5 Gepost op:
06 November 2013, 21:20:13 »
Peter,
Helemaal goed, nu nog een bekrachtiger vinden. Het schijnt dat een hoofdremcilinder met bekrachtiger uit een Corsa A type 2 past op een b kadett.
Succes Fred Uut Huuessen.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
Berichten: 1342
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #6 Gepost op:
07 November 2013, 02:56:12 »
Citaat van: wienf390 op 06 November 2013, 21:20:13
Peter,
Helemaal goed, nu nog een bekrachtiger vinden. Het schijnt dat een hoofdremcilinder met bekrachtiger uit een Corsa A type 2 past op een b kadett.
Succes Fred Uut Huuessen.
type 2 past, maar volgens mij past type 1 beter...
Gelogd
Kadett B L "super" 1968 LPG
pepe72
Full Member
Berichten: 243
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #7 Gepost op:
08 November 2013, 06:17:11 »
en moet er iets aan gepast worden om de hoofdremcilinder met bekrachtiger van eeen corsa te plaatsen
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
Berichten: 1342
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #8 Gepost op:
08 November 2013, 15:37:35 »
Citaat van: pepe72 op 08 November 2013, 06:17:11
en moet er iets aan gepast worden om de hoofdremcilinder met bekrachtiger van eeen corsa te plaatsen
je moet een lange koppelmoer hebben om hem te koppellen aan het pedaal en een paar ringetjes gebruiken om hem mooi recht te krijgen... dus niks moeilijks.
Gelogd
Kadett B L "super" 1968 LPG
pepe72
Full Member
Berichten: 243
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #9 Gepost op:
29 November 2013, 18:44:26 »
vandaag pakje aangekregen
nu nog een rembekrachtiger en ik kan aan de ombouw beginnen.
weet iemand of een rembekrachtiger van een kadett c ook past.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
Berichten: 1631
Re:ombouw van trommels naar schijven
«
Antwoord #10 Gepost op:
29 November 2013, 19:19:14 »
Ben heel benieuwd hoe je het gaat maken, vooral het rembekrachtiger gedeelte, zit er namelijk aan te denken om een rembekrachtiger op mijn remtrommels te zetten.
Groetjes Martin.
Gelogd
1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [
1
]
Omhoog
Print
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
HKBC Algemeen
-----------------------------
=> Forum regels & handleidingen
-----------------------------
Alles over de Kadett-B
-----------------------------
=> Carrosserie
=> Motoren
=> Aandrijving
=> Electriciteit
=> Interieur
=> Wat past er van andere Opels?
=> Rondom de Kadett-B
-----------------------------
Te koop / Aangeboden
-----------------------------
=> Kadett-B te koop
=> Kadett-B gezocht
=> Ik zoek onderdelen
=> Ik verkoop onderdelen
=> Overige akties
-----------------------------
Meetings
-----------------------------
=> Geplande HKBC meetings
=> Meetings van andere clubs
-----------------------------
Kadett-B projecten
-----------------------------
=> Nieuw Kadett-B project
=> Bestaand Kadett-B project
-----------------------------
Overige
-----------------------------
=> Miniaturen
=> Archief
=> Fotoalbum
=> Handige links
=> Kletshoek
Laden...