Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 13:08:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aanslag  (gelezen 14756 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 29 December 2013, 10:45:12 »

Hoi,

In het werkplaatshandboek staat er dat er aan de bovenkant van het koppelingspedaal een soort eindaanslag rubber moet zitten. Ik denk dat deze er zit in verband met de hoogte van het pedaal. Kan iemand hier misschien een foto van maken want ik mis dat rubber en heb geen idee hoe het eventueel gemonteerd zit?

Bedankt vast.

Groeten Erik
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 29 December 2013, 11:48:56 »

Hoi Erik,
ik heb even in mijn foto's zitten bladeren maar ik zie niet zo 123 iets van een aanslag bij het koppelingspedaal.
Bij mij zit ie gewoon aan het pedalenblok gemonteerd en zit aan de bovenzijde van het pedaal de koppelingskabel.
Ook op de vloerplaat zie ik niet iets van een rubber aanslag, of restanten dat er ooit zoiets heeft gezeten.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 29 December 2013, 14:57:37 »

Gisteren hebben we het blok en de bak terug geplaatst in de auto. De koppelingsplaat is vernieuwd.
Het probleem is nu dat op het moment dat ik de koppelingskabel wil spannen, de vork van het druklager niet naar voren komt maar mijn koppelingspedaal komt omhoog.
Vandaar dat ik in de boeken was gaan kijken en daar vond ik iets over een rubber eind aanslag zodat het pedaal niet omhoog kan komen. Alhoewel ik het bij mij in de foto,s van het afbreken van de auto ook niet terug kon vinden.
Hij staat in de uiterste stand ongeveer 5 cm boven het rempedaal en dat lijkt me niet goed??

Groeten Erik
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 December 2013, 15:53:16 »

Ik heb ooit eens het pedaal opnieuw afgesteld, ook omdat ik dacht dat de koppelingsplaten versleten waren.

De garagehouder heeft destijds de hoogte van het pedaal afgesteld met de stelbout bij de vork,achteraf was vervangen niet nodig en werkt nog prima.

Of er toen ook stelplaatjes gebruikt werden weet ik niet meer, je zou er een beetje mee moetn experimenteren.

Hou er ook rekening mee dat de slag vrij kort is, niet te vergelijken met moderne autoos.

Zorg wel dat de koppeling goed vrijkomt.

Succes Fred Uut Huuessen

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 29 December 2013, 15:56:59 »

Erik nog vergeten,zit erook een bout aan de voorkant van de vork.

De vork moet tussen twee stelbouten zitten en dan moet het lukken om het pedaal in de goede positie te krijgen.

Fred Uut Huuessen.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 December 2013, 15:57:56 »

Sorry Moet moer zijn.

Fred
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 29 December 2013, 17:46:09 »

Gisteren hebben we het blok en de bak terug geplaatst in de auto. De koppelingsplaat is vernieuwd.
Het probleem is nu dat op het moment dat ik de koppelingskabel wil spannen, de vork van het druklager niet naar voren komt maar mijn koppelingspedaal komt omhoog.
Hij staat in de uiterste stand ongeveer 5 cm boven het rempedaal en dat lijkt me niet goed??
Hoi Erik, als je de koppelingskabel losser zet (inplaats van spannen) bij de koppelgaffel komt het koppelingspedaal toch weer netjes naar beneden, als deze dan gelijk zit met het rempedaal hoe ver moet je de koppeling dan op laten komen tot deze bij het aangrijpingspunt komt, bij een nieuwe koppelingsplaat zal dit ongeveer een 5cm zijn.
Heb je wel opgelet dat je de koppelingsplaat er goed hebt ingezet, deze heeft een voor en achterkant Knipoog

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 29 December 2013, 18:06:13 »

Volgens mij past hij er maar op een manier in  Verbaasd
Hij functioneerd wel als ik hem gelijk zet maar dan pakt hij pas net boven de vloer en dat zou ik graag wat hoger hebben.
Zit er bij jullie ook geen aanslag rubber bovenin bij het pedaal?

Gr. Erik
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 29 December 2013, 19:49:46 »

Zit er bij jullie ook geen aanslag rubber bovenin bij het pedaal?
Ik kan helaas bij mijn kadettje niet kijken hoe het zit, heb wagen voor de winter helemaal ingepakt met afdekzeil Grijns
Voor zover ik kan herinneren zit er bij mij geen aanslagrubber, tja op mijn leeftijd vergeet ik die dingen na een tijdje HAHAHA

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 29 December 2013, 20:28:02 »

Erik,

Ik zal morgen eens kijken hoe het bij mij zit, misschien heb ik zelf iets gefabriceerd.

Het is al een tijdje geleden.

Fred Uut Huuessen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 29 December 2013, 20:33:11 »

Is het niet een kwestie van - zoals gesuggereerd - het afstellen van de lengte van de koppelingskabel en daarmee de pedaalaanslag?
Je kunt, als je een hoger liggend pedaal wil, ook een blokje op het schutbord/de bodem monteren dat zorgt dat je dan niet je drukgroep mijlenver intrapt. Verder is het een beetje een kwestie van smaak, hoe hoog je het pedaal wil.

Succes! Lachebek
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 31 December 2013, 11:44:36 »

Erik,

Heb even gekeken maar vind geen rubberaanslag bij het pedaal en toch staan de pedalen op gelijke hoogte.
Als je vele fotoos bekijkt zie je vaak het koppelingspedaal hoger staan.Ook denk ik als je een tijdje gereden hebt en koppelingsdelen goed op elkaar ingesteld zijn je makkelijker het koppelinspedaal op gelijke hoogte kunt stellen.

Hopelijk kun je hier. Succes e een goede jaarwisseling.

Groeten Fred Uut Huuessen.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 31 December 2013, 15:20:14 »

bedankt voor alle reacties.

ik heb voorlopig zelf een aanslag gemaakt door een rubbertje op het dwarse plaatje te schuiven.
De pedaal staat nu ongeveer gelijk en ik kon de kabel nu ook zo stellen dat de ontkoppeling ook niet meer helemaal onderin zit.

Gr. erik
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 31 December 2013, 19:00:11 »

Toch is er wel sprake van een rubberen aanslag: (nummer 1) Misschien bij de A-Kadett en/of de vroege B-Kadett?

En dit vond ik nog over een te hoog staand koppelingspedaal (+ het knappen van de koppelingskabel)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 31 December 2013, 19:11:16 »

Beste gert,

Deze tekening had ik ook gevonden vandaar dat ik het idee had dat er misschien een rubber moest zitten maar het zou inderdaad ook van een A kunnen zijn!?
Mijn duits is niet best maar als ik het stuk goed begrijp heeft deze man zelf ook een aanslag gemaakt???

Gr erik
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: