Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 03:41:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kleur zekering, hoeveel ampere? (rood wit - Centrale Deurvergrendeling)  (gelezen 19090 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tim
Gast
« Gepost op: 21 Januari 2014, 11:25:52 »

Ben bezig met centrale deurvergrendeling inbouwen. Volgens het schema van de verkoper moet deze geplaatst worden achter een zekering van 15 A.

Op papier zou ik de volgende zekeringen moeten hebben:
Sicherung Nr.   Angeschlossener Stromkreis   Abgesicherte Stromstärke
1   Signalhorn, Scheibenwischer   8A
2   Blinker, Rückfahrscheinwerfer, Bremslicht   8A
3   Gebläse, Zigarrenanzünder   5A
4   Innenraumleuchte, Kofferraumleuchte, Parklicht, (Warnblinklicht), Zeituhr, (Radio)   5A
5   Standlicht links, Schlußlicht links   5A
6   Standlicht rechts, Schlußlicht rechts, Kennzeichenbeleuchtung, Instrumentenbeleuchtung, Handschuhkastenleuchte, Zigarrenanzünderleuchte   5A"

Bij mij zijn de kleuren respectievelijk: Blauw, Wit, Rood, Wit, Wit, Wit. Op de blauwe staat: 25A. Op de andere staat niets :S.

Mijn vragen:

1 Hoeveel Ampere hebben de rode en de witte zekering?
2 Welke zekering kan ik het beste gebruiken voor de centrale deurvergrendeling?

Wederom Bedankt!
Tim
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Januari 2014, 11:31:39 »

Had al gegoogled, maar vind net nog iets, als het Bosch zekeringen zijn zou het moeten zijn:
Geel   5 A
Wit   8 A
Rood 16 A
Groen 16 A
Blauw   25 A
Grijs   40 A

Kan iemand bevestigen dat in de Kadett B Bosch zekeringen zitten? Dan kan ik het lijkt me het beste op de rode zekering aansluiten.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Januari 2014, 12:14:52 »

Qua sterkte zou dit er in moeten zitten.

Of de kleuren matchen met waarden? Denk ik wel, maar op mijn zekeringen staat zeker wel vermeld wat ze mogen hebben.

Deze foto heb ik nog van een gesloopte F-Coupé; of deze kleuren kloppen met 8-5-8-5-5-5?  Lijkt me sterk want dan zou er 16A zitten waar 5A mag.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Tim
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Januari 2014, 13:35:06 »

Bedankt voor je reactie, ik had inderdaad dit schema al eens voorbij zien komen,

Conclusie; mits de kleur inderdaad staat voor een bepaald ampere, zitten zowel bij jouw sloop-F-Coupe en bij mij niet de juiste zekeringen erin.

Wat ik zeker weet is dat die blauwe bij mij 25A is, dus dat matcht in ieder geval wel met de Bosch-kleuren (sidenote: bij mij zit er dus 25A waar 8A hoort).

Ik kijk nog een keer goed, als ik niets zie ga ik gewoon gokken op rood Tong. Hopelijk kan iemand op het forum ons toch snel wijzer maken; m.b.t. welke kleur hoeveel ampere is.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Januari 2014, 14:20:50 »

rood=16A
wit=8A
geel=5A
blauw=25A

In m'n reservezekeringendoosje gekeken. Grijns

Tim
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Januari 2014, 15:21:08 »

Top, bedankt, zullen dan wel Bosch zekeringen zijn; dan ga ik voor de rode.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Januari 2014, 16:00:22 »

Zekeringen als op de foto; zal wel gestandariseerd zijn.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Januari 2014, 17:32:26 »

Centrale Vergrendeling trekt geen 15A hoor. zeker niet als je maar 2 deuren aansluit. (8A is genoeg denk ik)
ik zou er niet zomaar 16 A in stoppen. omdat de draden naar bijvoorbeeld de binnenverlichting behoorlijk dun zijn. als deze dan sluiting maken heb je kans dat de zekering er niet uit gaat met brand tot gevolg. Ik weet het niet als je zwaarder wil gaan moet je eerst kijken of de rest van het circuit het aan kan.
een makkelijkere optie is om de rode draad voor de zekering af te tappen en een losse zekering voor je CV te installeren. een voordeel is dan ook dat je die zekering eruit kan halen als je de auto een tijdje stil zet zodat je accu niet leeg is als je weer wil gaan rijden.(geld alleen als je CV met afstandsbediening hebt)

verder kan je ook alvast een beetje verder kijken dan CV. ik neem aan dat je ook een leuke radio wil inbouwen? (al dan niet met subwoofer)
het is dan aan te raden om een fatsoenlijke voeding te leggen vanaf de accu. die kan je dan ook mooi aftappen voor je CV.

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Januari 2014, 20:10:55 »

Hoi Tim, best gaaf om een centrale deurvergrendeling in een b-kadett te bouwen, mocht je meer info of foto's hebben hoe je het gaat monteren bijvoorbeeld het gedeelte in de deur, zou je dan wat foto's kunnen plaatsen  Cool
Ben namelijk hel benieuwd hoe je het deurvergrendelings pompje aan het deurslot gaat monteren.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 21 Januari 2014, 22:32:16 »

Hoi Tim, best gaaf om een centrale deurvergrendeling in een b-kadett te bouwen, mocht je meer info of foto's hebben hoe je het gaat monteren bijvoorbeeld het gedeelte in de deur, zou je dan wat foto's kunnen plaatsen  Cool
Ben namelijk hel benieuwd hoe je het deurvergrendelings pompje aan het deurslot gaat monteren.

Groetjes Martin.
@ martin: ik heb ook zo'n setje ingebouwd. het probleem zit niet bij de deurmotor. het lastigst is de bedrading naar de deur. daar heb ik nog steeds geen goede manier voor gevonden. dus bij mij werkt het weer niet door gebroken draden...
@tim: ik heb zelf gekozen voor de optie met extra zekering op de rode draad...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: