Holland Kadett B Club Forum
12 Mei 2026, 07:05:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: VERKOOPGRAGE MENSEN........  (gelezen 5343 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 09 Maart 2014, 13:54:07 »

heb afgelopen week 2 mensen "geholpen" die een probleem hadden met hun detje en al door meerdere mensen waren geholpen (van het kastje naar de muur) en gewoon lukraak iets toegestuurd kregen waar ze geheel niets aan hadden en het probleem bleef Boos
bv mensen hadden een detje en deze auto na 1x remmen remde deze niet meer en moest het hele systeem ontlucht worden?!?
deze mensen waren "wanhopig" op zoek naar een nieuwe hoofdremcilinder (5e exemplaar die kapot bleek) na ongeveer alles al vervangen te hebben zou dat het enige nog kunnen zijn wat telkens kapot zou gaan.
via via kwam ik in contact met deze mensen en zei dat ik er wel een had liggen (meerdere zelfs) maar vroeg wat het probleem was dat ie niet remde en om foto's? daarop kreeg ik een foto waarop een hoofdremcilinder stond voor schijfremmen en de mensen hadden trommels Lippen verzegeld Boos daarop zei ik dat ze een geheel verkeerde hoofdremcilinder hadden en dat die niet op trommels paste, waarop ze zeiden dat deze cilinder telkens als hoofdremcilinder voor trommels was verkocht tot 5x aan toe. schijnbaar is het voor sommige mensen niet meer de moeite om iets uit te pluizen en maar iets verkopen om de winst.

wie heeft hier meer ervaringen mee?Verbaasd??

gr Paul
doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Maart 2014, 14:58:39 »

Kom dit ook wel vaker tegen en niet alleen bij kadettjes.( bij amerikaanse wagens kunnen ze er ook wat van)

Ben echter ook van mening dat men zich eerst eens moet verdiepen in de materie voordat men zomaar ergens mee gaat beginnen.

Het blijft een kwestie van opletten en niet er van uit gaan dat alles zomaar klopt wat de verkoper zegt.

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Maart 2014, 19:12:21 »

klopt en ben het er helemaal mee eens maar die mensen noemden namen waar ik meteen de gedachte van kreeg "daar doe ik dus nooit meer zaken mee" en dan echte handelaren waarvan je toch wel mag verwachten een klein beetje service te krijgen terwijl je best veel geld besteed waar je achteraf niks aan hebt en ook geen geld meer terug krijgt.

gr Paul
doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Maart 2014, 20:09:41 »

Een aantal van die handelaren heb ik ook niet hoog zitten.
€14,00 vragen voor een oliedrukschakelaar die elders maar €2,50 kost is ook zo`n voorbeeld.

Vandaar dat ik tegenwoordig maar in Duitsland bestel.
Snelle reakties en goede service en bij twijfel of je wel het juiste besteld hebt een belletje of een mailtje.

Kunnen de nederlandse handelaren nog wat van leren.
Lijkt wel of ze hier alleen voor even snel iets verdienen gaan terwijl de mensen vaak juist zo`n auto voor langere tijd hebben en dus ook vaker dingen nodig hebben.
Service? Kan je dat eten?

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Maart 2014, 07:54:07 »

Heel herkenbaar, ik help ook geregeld mensen (die al eens geholpen zijn). En als ik iets verkoop zeg ik er altijd bij dat als het niet goed is krijg je je geld terug. (tot nu toe heb ik nog nooit iemand terug hoeven betalen  Grijns). Ik vraag mensen ook altijd om een foto en meer info van de kadett zodat ik een goed beeld heb van wat ze nu precies nodig hebben. Verder is het ook wel een beetje twee-ledig, mensen denken dat iets kapot is en dan willen ze dat onderdeel meteen kopen zonder dat ze ook maar enig onderzoek doen. Mijn motto is dan ook: " Als het goed is moet je het door vertellen, als het niet goed is moet je mij bellen!".

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: