Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 06:19:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: afstellen solex 35 pdsi-2 carburateur  (gelezen 14363 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadetje
Gast
« Gepost op: 03 December 2014, 14:27:29 »

Hallo manne,

Na dat mijn kadetje wat raar deed ( ver terug vallen in toeren in de bocht tot het lijkt dat deze afslaat , en na de bocht gasgeven en geen reactie geven pas als het pedaal wat verder in wordt gedrukt weer wild tot leven springt )  en niet te vergeten het spontaan verzuipen 3 keer in een paar weken  zonder aanleiding. Heb ik vlotternaald  nagekeken en schoon gemaakt en even de carb van binnen afgespoten met reiniger. Dit helpt niet  dus het "inhouden " net na de bocht met wat gasgeven blijft   het verzuipen weet ik nog niet.  nu is het zo voor mijn gevoel dat de carb te rijk staat  dit ook omdat soms met half gas geven hij wat rommelig voelt / klinkt  en meschien het inhouden daar ook mee te maken heeft. Daarom wil ik weten hoe een solex 35 pdsi-2  af te stellen dit is weer anders dan ik op het forum heb gezien  ik heb namelijk aan de onderkant wel een schroef met veer zitten die ver uitsteekt maar geen "verzonken" schroef daarlangs  waar dat de uitleg van het afstellen van de b kadett carb het meestal overgaat.  Kent iemand een carb als deze ?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 December 2014, 15:04:22 »

Is de voorganger van de carb. met dat verzonken schroefje.
Met de niet (zichtbaar) aanwezige verzonken schroef stel je de rijkheid van het mengsel in. Door daar aan te draaien probeer je de carb. zo in te stellen, dat de motor zo weinig mogelijk schudt en zo gelijkmatig mogelijk loopt. Als die schroef niet zichtbaar aanwezig is, is de carb. fabrieksmatig zo gunstig mogelijk afgesteld waarna de opening afgesloten is.(wordt wel de CO-instelschroef genoemd)
Met de schroef+veer erachter stel je de hoeveelheid mengsel bij stationair toerental af. De schroef "uit" draaien tot het toerental niet verder stijgt en dan met de stelschroef aan de smoorklep de stand van deze klep weer zover corrigeren tot je het gewenste stationair toerental hebt bereikt. Deze volgorde van handelen eventueel ter controle nog eens uitvoeren. Met de regelschroef het max. toerental zoeken en met de smoorklepschroef het toerental weer instellen.

Heb je de stationair sproeier al eens gecontroleerd? Bij mij had deze (deels) verstopte sproeier (zat een "propje" in) tot gevolg dat hij bij lage snelheden/toerentallen schokkerig reed en dan stationair afsloeg.
De stationair sproeier zit direct naast de linker-boven-bout van de acceleratiepompdeksel. Eruit de draaien met steeksleuteltje 8.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadetje
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 03 December 2014, 15:25:36 »

Bedankt voor de info. Nee dat heb ik nog niet nagekeken maar ik zal hem er even uitdraaien en schoonmaken Grijns
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: