Holland Kadett B Club Forum
12 Juni 2026, 00:12:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kunststof zijpanelen bijrijdersgedeelte.  (gelezen 9069 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kadett 1973
Gast
« Gepost op: 06 Maart 2015, 01:02:21 »

De zijpanelen in het bijrijdersgedeelte van mijn B-Kadetts (coach) waren altijd van karton.
In het Duits heten ze Seitenpappe, maar hoe noem je die in het Nederlands eigenlijk?
Slechts 1x zag ik ze uitgevoerd in kunststof, van een Kadett coach uit 1972 van de eerste eigenaar, origineel in NL geleverd.
Ik dacht in de luxe uitvoering, maar op die panelen zit geen metaalstrip of asbakje. Zie foto's.
Dus als zoiets al bestaat, het gaat niet om e.o.a. hedendaagse reproductie maar om 100% authentiek spul.

Zowel ik zelf, als een bekende die al tientallen jaren in de Kadett-scene zit, zagen dit elders nooit.
Daarom: zag iemand ooit die onderdelen in originele uitvoering in een B-Kadett?
En dus ook, hoe zeldzaam is zoiets?
Kadett 1973
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Maart 2015, 01:10:01 »

Voor de duidelijkheid ook even een foto van de achterkant.
Het is dus niet e.o.a. kartonversie waarover een dun kunststoflaagje zit, maar het volledige paneel is enkel van kunststof.
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Maart 2015, 08:28:17 »

Ik heb ze wel eens vaker gezien bij auto's die te koop stonden maar het grote merendeel is inderdaad van karton. Is natuurlijk wel een hele verbetering t.o.v. de kartonnen versie want ieder deukje of vochtplekje lijdt dan tot schade   Droevig

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport CoupĂ© 1800  --  '98 Jaguar XK8 CoupĂ©
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: