Holland Kadett B Club Forum
04 Juni 2026, 14:11:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pret met de Kadett: een weekendje Denemarken  (gelezen 10417 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 09 Juni 2015, 10:57:51 »

Een huisgenoot van me wilde naar Denemarken om een goede vriendin en oud-huisgenoot op te zoeken.
Ik wilde gemakshalve (ruim 700 km rijden) met een bestelauto gaan die ik heb staan. Gewoon 120 jagen, negen uur rijden en klaar.
Dat liep anders, aangezien een bestelauto twee zitplaatsen heeft, en er nog een oud huisgenoot mee wilde. Drie personen gaat niet in een bestelwagen.
Dan maar met de Kadett! Zo zat ik met twee Antillianen in de auto op weg naar Denemarken.
Voorbereid met een doppenset, wat steeksleutels en een verdelerkap, contactpuntjes en rotor reserve - en gelukkig een recent beurtje - zijn we op pad gegaan.
Pas aan het einde van de heenrit kregen we panne: een sterke benzinelucht die helaas niet even bleef.

Ik vreesde voor gesprongen slangetjes (nee, die heb ik al vervangen Knipoog) maar de aftapplug van de vlotterkamer bleek zichzelf losgetrild te hebben.
Na drie jaar! Drie jaar achter elkaar zandpaden in de Ardennen op en af, en nu besloot het ding los te raken. Ik kan er niet bij.
De plug lag netjes op het kleppendeksel. Gelukkig kon ie niet zomaar helemaal kwijtraken!
Verder heeft niks de pret kunnen drukken. Vooral mijn bijrijders vonden dat wel bijzonder.
We zijn door de navigatie nog een vermeende weg op gestuurd: een modderpad met een naam. We wilden een avondwandeling, en die kregen we. Ook het offroaden heeft de Kadett prima doorstaan en het heeft zelfs nog wel mooie plaatjes opgeleverd:

De heuvels en het valse plat waren af en toe wel een avontuur: trekt ie nou slecht, of is het gewoon de weg?
Ik ben wat dat betreft een beetje een zenuwlijer; zo gauw iets niet helemaal lijkt te kloppen stress ik toch een beetje over het welzijn van m'n wagentje.
Maar los daarvan is het niets dan genieten: met een vaartje van 100 á 110 km/u de snelwegen af rollen, genieten van alle bekijks en, zoals Olaf het wel eens gezegd heeft, te genieten van elke kilometer.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Juni 2015, 11:14:05 »

Ja, als je via dergelijke bosweggetjes naar Denemarken rijdt  Grijns Rollende ogen
Mooie reportage van een mooie rit!

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Juni 2015, 11:32:00 »

mooie reportage en een leuke uitdaging met een leuke technische kennis strikvraag van je detje op de koop toe.............

leuke actie;-))))

gr Paul
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Juni 2015, 13:15:42 »

Ik weet wat je bedoeld. met pinksteren ook even een weekendje van 1900Km gehad.
de laatste 500km viel de wagen uit bij stationair draaien. thuis de kleppen gesteld en probleem was opgelost. Maar aangenaam rijd je dan niet meer helemaal.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Juni 2015, 19:17:22 »

Echt super gaaf zeg dat je met de kadett zo'n lange afstand gaat rijden, het motortje zal van binnen na die grote rit helemaal schoon zijn gebrand Lachen
Ben trouwens heel benieuwd naar het benzine verbruik op zo'n lange rit.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Juni 2015, 19:36:49 »

Echt super gaaf zeg dat je met de kadett zo'n lange afstand gaat rijden, het motortje zal van binnen na die grote rit helemaal schoon zijn gebrand Lachen
Ben trouwens heel benieuwd naar het benzine verbruik op zo'n lange rit.
de rit die ik met Pinksteren heb gereden:
eerste 300km daar was het verbruik 1/12 dit was bij een snelheid van de rond de 120km/h. Daarna heb ik mijn snelheid aangepast naar 110 km/u en heb ik de rest van de rit een verbruik gehad van 1/14 - 1/13
 Dit was met 3 personen + bagage voor een weekend.

gr Freek

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juni 2015, 07:10:12 »

Ik heb net even gerekend, maar ben nog niet bijzonder tevreden. Ik heb 1588 km gereden en 126.18 liter benzine verbruikt. Dat brengt 't verbruik op ongeveer 1:12,6. Is wellicht nog wat verbetering mogelijk. Maar vind het ook niet onacceptabel.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juni 2015, 08:39:56 »

Heey Jeroen,

Wat een leuk verhaal zeg! Zo zie je maar weer dat je rustig met onze kadettjes ver weg kunt gaan. Het verbruik vind ik best wel acceptabel hoor, je zat er toch met 3 man in samen met nog wat bagage?

Hopelijk heeft dit ritje genoeg vertrouwen gekweekt en ga je meer van dit soort ritjes maken, wij zien de fotoreportages tegemoet!

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2015, 11:37:01 »

Leuk reisverslag Jeroen,

Ik rijd met mijn kadettje 1.1N sedan nu gemiddeld 1:13,6 (en dan rijd ik meestal niet harder dan 100 tot 110km/u)
Dus als je nu met de kadett caravan een gemiddelde van 12,6 hebt gehaad inclusief passagiers, bepakking en nog stukken "off the road" zeg ik tumbs up!!

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Juni 2015, 07:20:22 »

Goed punt. Leuk om wat andere cijfertjes te horen. Dat geeft het toch een beetje perspectief.
Frikandel
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 04 Juli 2015, 18:25:05 »

Zo'n dertig jaar terug had ik ook een 1050-je, na circa 600km gereden te hebben op een dag had ik berekend dat ik circa 1:18 verbruikt. Allemaal 80 km wegen en niet boven de negentig geweest...Boven de 100 draagt de luchtweerstand bij aan extra verbruik; en de anti-aero-dynamische carrosserie van zal daar zeker nog een schepje bovenop doen. Bij lange afstanden op de snelweg is het verstandig (als je goede remmen hebt) om te slipstreamen achter een vrachtauto, scheelt ook een beetje. Die jongens rijden bijna allemaal 90+. Wel de remlichten van het beest in de gaten houden....
MVaas
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 28 November 2015, 21:05:06 »

Beetje late reactie (ben nieuw op het forum), maar leuk verslagje!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: