Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 14:12:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Motor sist  (gelezen 9219 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Scum
Gast
« Gepost op: 23 Juni 2015, 14:05:37 »

Een kort vraagje, mogelijk met honderden antwoorden.

Wanneer ik me kadettje start, loopt deze bar slecht. Hij kan net zo'n beetje blijven draaien en loopt stationair niet mooi. De motor draait en dan draait deze weer wat harder, dan weer zachter, dan weer harder.
Bij het blokje hoor je em ook errrrg sissen. Wat kan dit zijn?
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Juni 2015, 15:02:22 »

Onder welke omstandigheden hoor je gesis? Gewoon met alles op de plek, of zonder luchtfilter?
Als je een lek bij de inlaat vermoedt, kun je bij de Action een busje remmenreiniger kopen. Spuit dat (gericht, denk om een eventueel heet uitlaatspruitstuk) op de carburateur en verbindingspunten. Gaat de boel harder lopen dan is er een pakking of O-ring lek om en nabij de carburateur.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Juni 2015, 15:38:12 »

Ik zou ook zeggen een lucht-lek aan de inlaatkant. Zuigt valse lucht aan. Spruitstuk controleren. Rubber ring tussen carburateur en spruitstuk controleren en het pertinax blok tussen carburateur en smoorklepdeel controleren.
Valse lucht is link en zeker niet mee gaan rijden omdat door teveel lucht en te weinig benzine het mengsel verarmt waardoor kleppen en zuigers veel te lijden hebben c.q. te heet worden.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Scum
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Juni 2015, 17:23:15 »

Onder welke omstandigheden hoor je gesis? Gewoon met alles op de plek, of zonder luchtfilter?
Als je een lek bij de inlaat vermoedt, kun je bij de Action een busje remmenreiniger kopen. Spuit dat (gericht, denk om een eventueel heet uitlaatspruitstuk) op de carburateur en verbindingspunten. Gaat de boel harder lopen dan is er een pakking of O-ring lek om en nabij de carburateur.

inderdaad gewoon met alles op de plek.
Scum
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Juni 2015, 17:23:56 »

Ik ga bovenstaande punten controleren. Echter de auto niet bij huis, dus kan even duren.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: