Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 08:41:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn vakantie verhaal (Pech)  (gelezen 5954 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 05 November 2015, 15:25:08 »

Beste forum leden,

Sorry voor het wat lange verhaal maar ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Ik ben een lange tijd niet actief geweest op het forum maar heb vandaag maar eens de tijd genomen om verslag uit te brengen van de vakantie naar Italië.

In augustus 2015 zijn mijn vriendin en ik samen voor het eerst op vakantie gegaan, niet helemaal waar want we hebben elkaar ooit op een vakantie leren kennen. De reis ging met de Kadett en het vouwwagentje. Dat we met deze combinatie zouden vertrekken stond al vast voor dat de kadett was aangeschaft. We zouden eerst twee nachten Luxemburg doen met een vriend die nog een paar dagen vakantie had. Hij met zijn landcruiser wij met de Kadett. Na een nachtje slecht  weer in Luxemburg zijn we maar snel vertrokken richting het meer van Annecy. Mijn kameraad ging ook nog mee want die had nog geen dringende zaken te doen. Na een paar nachten Annecy vertrok hij weer richting het noorden en wij met de Kadett naar het zuiden.

Fototje Gardameer:

Zo gezegd zo gedaan kwamen wij aan bij het Gardameer. Heerlijk genieten van het zwemmen en het toerisme maar de drukte kwam ons al snel uit de oren. Alles maar weer ingeladen en naar het iets rustigere Comomeer. daar goed ontvangen op camping ranocchio. Na een paar dagen site seeing besloten om een dagje te gaan zwemmen in het meer. Na een paar uurtjes zwemmen wilde we nog even wat gaan winkelen. (naja ik wilde dat niet hoofdzakelijk maar je weet hoe het gaat.) in de GPS een winkelcentrum gezocht en daar naar toe vertrokken. We komen aan bij de Zwitserse grens. Omdat ik niet wist dat het winkelcentrum in Zwitserland was stopte ik de wagen voor de grens maar op verzoek van de douane moest ik mijn rit per direct voortzetten.

En dan…. Één km over de grens stopt de Kadett er mee. Over en uit.  Ik laat de wagen in een parkeerplek rollen en probeer de auto te starten. Maar de startmotor klikt maar de gebeurd niets. Mijn eerste gedachten gaan uit naar de dynamo. De batterij laat niet op en daardoor is de wagen stilgevallen en doet de startmotor niets meer.

Na een paar minuten sleutelen heb ik de dynamo in handen. Koolborstels zijn nog goed. Stekker is een beetje vuil. Stekker schoongemaakt. Alles terug geplaatst en de auto uit het parkeervak geduwd richting berg af. De auto neemt een aanloop. Ik laat de koppeling los en direct met piepende banden de berg af… De motor zit vast. Zelfs met een dopsleutel niet rond te krijgen. Ik doe een paar stappen achteruit, draai me om en geniet even rustig van het uitzicht. Britt (vriendin) heeft gelijk in de gate dat het ernstig.

Na enkele minuten van radeloos gestaar beseffen we dat we geen telefoon op zak hebben. Dit ligt nog in de vouwwagen. Een telefoon heb je niet nodig bij het zwemmen dus die kun je maar beter niet meenemen…

Ik laat de auto wat berg af rijden en stop bij een Benzine pomp net voor de grens. Ik ga het niet riskeren om zonder motor de grens over te glijden en dan maar te hopen dat ik niet   stoppen. In bij de pomp is een vriendelijke Zwitser die voor ons naar een 10 tal garage bedrijven heeft gebeld. De laatste garage die hij probeert neemt op. (Het was zaterdag middag, de meeste werken niet.) Die man verteld ons dat hij niet werkt op zaterdag en de wagen dus niet kan repareren. Hij wilde ons wel slepen. Zo gezegd zo gedaan sleepte hij de Kadett over de grens richting de camping.

Een koppel waarmee we al enkele keren samen wat hadden gedronken stond met open ogen te kijken naar de Kadett achter op de autoambulance. Bijna alle mensen rondom onze camping plaats bode hulp aan om met ons naar de winkel te rijden enzovoort. Geweldige camping.

Maar wat nu? Met een vastgelopen motor op een camping in Italië. Die zelfde avond heb ik naar het thuisfront gebeld waar ik de situatie uitlegde. Men vader is eerst nog in bad gegaan en daarna in de auto gesprongen op weg naar Italië om Britt, ik en de vouwwagen mee naar huis te nemen. De Kadett bleef achter. Deze mochten we zetten op een plekje op de camping. (Hier moesten we niet voor betalen, zeer behulpzame familie camping). De auto ben ik een week later samen met Britt en mijn broer gaan halen. Wel een hele afstand zo even naar Italië en de volgende dag terug.

De motor is momenteel vervangen en de wagen rijdt weer goed. (dankzij de motor die ik gekocht heb van KEESMAAS)

Fototje op de aanhanger:

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 November 2015, 16:25:32 »

Hoi Freek,

Wat een sneu verhaal van je vakantie maar wel fijn dat het uiteindelijk allemaal is goed gekomen. Wel bedankt voor de moeite van het schrijven van je verhaal, ik vond het wel leuk om te lezen.

Hopelijk blijft je kadett nu wel goed lopen, heel veel succes ermee.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 November 2015, 16:39:16 »

hoi Freek,

mooi verhaal om te lezen alleen jammer dat je torretje de geest heeft gegeven Droevig weet je wel de reden dat ie het heeft opgegeven(zo plotseling)?
hoop dat je in ieder geval niet je vertrouwen in je detje kwijt bent en een volgende keer wel weer er mee op vakantie mee gaat Knipoog Grijns

gr Paul
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 05 November 2015, 21:11:40 »

ik ga ongetwijfeld volgende keer weer met de Kadett op vakantie.

Ik heb geen idee wat er fout gelopen is met het blok. Olie niveau was redelijk. temperatuur was goed
Na demontage van het oude blok bleek de laatste zuiger vast te zitten.

Ik vermoed dat er iets fout is gegaan bij de smering of de koeling.

Gr Freek

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: