Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 15:55:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Brandstofpomp  (gelezen 19369 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Februari 2016, 17:28:45 »

De vervroeger werkt op carburateur pijpje en op die van het spruitstuk, het princiepe is het zelfde natuurlijk.
de vacuumvervroeger zit bij een kadett niet aangesloten op het spruitstukvacuum maar op ported vacuum.
het pijpje op de carb waar de vervroeger op moet zitten zit aangesloten op het vacuum tussen de venturi en de gasklep en geeft dus een heel ander vacuum dan het vacuum in het spruitstuk. hij is vooral bedoeld om tijdens optoeren/gas geven extra vervroeging te geven om het verarmende mengsel beter te ontsteken.

groot verschil tussen de 2 aansluitingen dus

Kadett B L "super" 1968 LPG
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 05 Februari 2016, 17:49:31 »

Dankjewel Jeroenvans, dat is informatie waar ik blij van word.
Beide aansluitingen werken op het vacuüm principe, er is maar één aansluiting juist dus.
Waar is die aansluiting dan voor op het spruitstuk, rembekrachtiger ?
Tja, die zit er niet op Grijns en heb hem daarom maar afgesloten.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Februari 2016, 17:55:54 »

Ik heb de aftakking gevonden, zal hem aansluiten.
Zal iets met het milieu te maken hebben of voorkomen dat er olie op het wegdek komt ?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Februari 2016, 19:38:49 »

Ik heb de aftakking gevonden, zal hem aansluiten.
Zal iets met het milieu te maken hebben of voorkomen dat er olie op het wegdek komt ?
Hahaha soms ben jij best grappig, gewoon zo veel mogelijk gaatjes  afdoppen  Grijns Grijns
Onder jou kleppendeksel bouw je druk op,  bijvoorbeeld door slecht sluitende kleppen, vandaar de rubber slang die van jou kleppendeksel naar luchtfilter gaat, op deze slang zit ook weer het vacuüm slangetje aangesloten die naar jou inlaat spruitstuk gaat, de onverbrande gassen en oliedampen worden als het ware nog een keertje verbrand.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 06 Februari 2016, 15:05:09 »

op de kleppendeksel ontluchting  gewoon een filtertje opzetten en  op het luchtfilter  afdoppen 

zuivere lucht is betere verbranding   net zo  al de voorverwarming  van het spruitstuk   die ga ik binnen kort ook dicht maken met wat m 12  draadeind   

bij mij  loopt  de vacuum op het spruitstuk  naar mijn gasverdamper vervroeger 

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 06 Februari 2016, 17:40:31 »

officieel mag de carter ventilatie niet uitkomen in de buitenlucht. APK afkeur kan een gevolg zijn. daarbij slaat de damp ergens neer dus word de motorruimte vetter...
wat veel gedaan word is een "catch can" monteren. de olie in de carter overdruk word dan in de catch can opgevangen zodat er geen oliehoudende lucht de motor in gaat. deze kan je dan aftappen al hij vol is.
oliedamp zorgt ervoor dat het octaangetal lager word. bij teveel olie in de carterventilatie kan de motor dus gaan pingelen. maar ik denk niet dat je hier bij een kadettje erg bang voor hoeft te zijn  Grijns

en ook bij mij is de vacuumaansluiting gebruikt voor LPG.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 06 Februari 2016, 22:21:12 »

Dat ik dat slangetje aan zou sluiten moet je ook meer zien als een APK correct antwoord. Grijns

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 06 Februari 2016, 23:39:41 »

Dat ik dat slangetje aan zou sluiten moet je ook meer zien als een APK correct antwoord. Grijns
zolang er een verbinding tussen het kleppendeksel en het filter is voldoe je al aan de apk eis hoor. ik zie zelf de toegevoegde waarde van de aftakking op de carterontluchting niet.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: