Holland Kadett B Club Forum
27 Juni 2026, 05:24:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: lagers  (gelezen 9960 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Februari 2016, 11:15:05 »

Als ik bij mijn [auto] onderdelenboer kom voor een lager wil hij eerst het kenteken weten, mocht het hiermee niet lukken het juiste onderdeel te vinden wil hij bouwjaar, motor, uitvoering en weet ik veel wat !!!
Dit is een totaal overbodig zoeken omdat ik of de maten en type weet, of het nummer van het lager maar hier kunnen ze niks mee.
Daarintegen gaat het toch wel eens mis met die bouwjaar, type, etc. zoekerij, iets dat bij het opgeven van een nummer of maat en type niet kan.
Vanuit mijn andere hobby [motorfietsen] weet ik dat een zelfde lager een heel andere prijs kan hebben omdat het word verkocht onder de merknaam van de motorfiets.
Daarom wil ik ook altijd het lagernummer of type en afmetingen weten om het bij mijn "gewone" lagerboer te bestellen.
Waarom is het in de automaterialen-wereld zo omslachtig ?
Zoals nu ik wil weten welk lager er in de konus rubber moet van het staartstuk van de achteras.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Februari 2016, 12:21:44 »

check duit topic eens:

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,7703.0.html

Ik heb voor mijn kadett toen ook gewoon het oude lager los gehaald en ben daarmee naar een SKF lager dealer gegaan.
Daar hebben ze mij keurig aan een nieuw lagertje geholpen.

zie post 44
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.30.html
Het nummer weet ik even niet meer uit mijn hoofd

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Februari 2016, 15:59:31 »

Dat bedoel ik nou, veel te duur om de merknaam van de autofabrikant en dit terwijl er geen enkele autofabrikant z'n eigen lagers maakt.
Ik weet het nummer nu, 6004 en dan een ruime keuze in model op b.v. deze website vanaf 2,50  euro !!!
http://www.lagerboer.nl/c-1906095-4/6000-serie/

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Februari 2016, 18:00:54 »

Is ook gewoon totale onzin.
Op de site van skf kun je alle lagers zowat zoeken incl de gegevens.
Levensduur, binnendiamerer, buitendiameter, dynamisch max gewicht, statisch max gewicht. enz..

In het begin lijkt het ingewikkeld maar op een duur vind je je weg er zo in terug. Ik probeer ook altijd een kwalitatief beter lager te vinden en meestal goedkoper dan de merkgebonden.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2016, 18:45:25 »

Let wel op dat je een stof dicht lager neemt..
Anders wordt je goedkoop op langere termijn weer een duurkoop... ;-)

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Februari 2016, 19:12:39 »

Auw. Ik heb een zekere onderdelenboer uit Dronten ooit iets teveel betaald geloof ik...  Boos
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Februari 2016, 20:58:03 »

tsja. als er meer mensen in de keten zitten kost een onderdeel meer. marge voor iedereen...
ik ben altijd pas tevreden met googlen naar een onderdeel als ik het gevonden heb voor de prijs waar ik het voor wil.
de onderdelenboeren zijn er voor mij echt alleen om dezelfde dag het juiste onderdeel in handen te hebben en een klus af te kunnen maken.

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Februari 2016, 21:54:11 »

Heb laatst op aanraden hier van de jongens mijn lagers, oliekeeringen en ophangrubbers bij Brammer in Eindhoven gehaald, heb de oude onderdelen meegenomen en de lagerboer had alles liggen, en echt super goedkoop  Grijns

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Februari 2016, 23:50:20 »

tsja. als er meer mensen in de keten zitten kost een onderdeel meer. marge voor iedereen...
ik ben altijd pas tevreden met googlen naar een onderdeel als ik het gevonden heb voor de prijs waar ik het voor wil.
de onderdelenboeren zijn er voor mij echt alleen om dezelfde dag het juiste onderdeel in handen te hebben en een klus af te kunnen maken.

De onderdelenboeren zijn er in mijn ogen voor de professionele garages die geen uren kunnen spenderen aan het zoeken naar een onderdeeltje dat misschien ergens anders goedkoper is. Zelf spendeer ik meestal een hele avond naar het zoeken van dat ene deeltje voor de juiste prijs. Terwijl ik in werkelijkheid beter die uren had gewerkt en het onderdeel ''gewoon'' bestel.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Februari 2016, 23:59:47 »

De onderdelenboeren zijn er in mijn ogen voor de professionele garages die geen uren kunnen spenderen aan het zoeken naar een onderdeeltje dat misschien ergens anders goedkoper is.
je vergeet dan alleen dat de professionals standaard rond de 60% korting krijgen bij bijvoorbeeld de brezan... op filters zelfs 80. met dat soort kortingen zou ik weer een trouwe klant worden Knipoog je hoeft dus ook absoluut geen medelijden te hebben met de goedkope webshop, want die pakt nog steeds heel veel marge.

Kadett B L "super" 1968 LPG
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Februari 2016, 11:02:37 »

Waar je bij de grote onderdelenboeren ook voor betaalt is flexibiliteit. In 'mijn' garage (waar ik regelmatig dagen rondloop, werk voor hun ruil ik voor werk aan mijn eigen spullen) kan ik een complete kist met beurtmateriaal of uitlaatophanging bestellen waarvan de delen die ik niet gebruik gewoon terug kunnen. Ook de versleten banden worden bijvoorbeeld afgevoerd, en ze regelen het transport van een gedemonteerde cilinderkop naar een revisiebedrijf (voor het vlakken bijvoorbeeld).
De prijzen van APS (onze onderdelenboer) verschillen dan niet achterlijk veel van de prijzen van onderdelendiscounters. Alleen het is ook standaard dat er een netto (inkoop)prijs gehanteerd wordt, en er vervolgens nog een marge overheen gaat voor de garage. Maar bij ons is er geen verschil van 80% tussen in- en verkoop. Behalve op olie. Olie is een achterlijk handelsgoed met marges in de 200%.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 23 Februari 2016, 11:03:11 »

Auw. Ik heb een zekere onderdelenboer uit Dronten ooit iets teveel betaald geloof ik...  Boos

Daar kunnen ze goed "rekenen", ja  Geschrokken

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: