Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 10:11:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achteras 1.1/1.2  (gelezen 9153 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kriekje
Gast
« Gepost op: 25 Januari 2007, 16:50:00 »

Hoi allemaal,

Is de achteras van een 1.1/1.2 hetzelfde als de achteras van een c kadett 1.2  city/station?? Daar zitten ook de schokdempers ook schuin tenslotte.

12 inch/ 13 inch wielen ook nog van belang voor de b kadett??
Overbrenging bij de c kadett 12" / 13" is wel anders, b kadett dan ook neem aan

gr. Marcel
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Januari 2007, 10:21:59 »

Citaat
 Hoi allemaal,

Is de achteras van een 1.1/1.2 hetzelfde als de achteras van een c kadett 1.2  city/station?? Daar zitten ook de schokdempers ook schuin tenslotte.

12 inch/ 13 inch wielen ook nog van belang voor de b kadett??

gr. Marcel

hallo Marcel, het antwoordt hierop is ja en nee. met het as huis is het ja maar de steekassen zijn langer waardoor je een andere spoorbreedte krijgt tegen over voor. als je de steekassen omzet van B naar de C as dan is het geen probleem. de panhardstang moet je ook omzetten, dit ivm. de lengte is anders. maar voor de rest is deze het zelfde.

Chris
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Januari 2007, 10:26:00 »

een vraagje gemist: 12 inch/ 13 inch wielen ook nog van belang voor de b kadett??

de 12 inch velgen zitten op trommelrem voor en de 13 inch is voor de schijfrem bedoeld, de beste bandenmaat voor de 13 inch, dit ivm. de afrolafstand is de 175-70x13. deze wordt veel gebruikt en je hebt de minste afwijking in de kilometerteller wat ook moet kloppen.

Chris

kriekje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Januari 2007, 10:38:00 »

Hoi Chris,

Ik heb namelijk een achteras staan ( ja , hij staat rechtop ) van een c station en mijn b kadett achteras bromt nogal rond de 80 km/u.
Gisteren heb ik de wielremcilinders achter vervangen en voor de zekerheid de remleidingen meegenomen van de c station achteras, je weet maar nooit met het losdraaien van de wartels in de remcilinders. De leidingen zijn precies hetzelfde kwam ik achter.
Nu bleek achteraf dat niet mijn remcilinders vastzaten, maar dat de remslang van carrosserie naar achteras verstopt zat......

Maar goed, die achteras die ik heb, kan dus weleens van pas gaan komen in de toekomst.

Wat betreft het  12"/13" gebeuren dat van de schijfremmen/trommels wist ik van de c kadett en ook het verschil in overbrengverhoudingen, maar of dat ook voor de b kadett zou gelden wist ik niet zeker.

Bedankt voor je antwoorden

gr. Marcel

kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Januari 2007, 16:50:00 »

Wat betreft het 12"/13" gebeuren dat van de schijfremmen/trommels wist ik van de c kadett en ook het verschil in overbrengverhoudingen, maar of dat ook voor de b kadett zou gelden wist ik niet zeker.
-------------------------------------------

de eind overbrengingen van de kadett-b zijn;
3,89 meest voorkomende in de sedan, fastback kiemen coup? en sommige olympia's,
4,11 meest voorkomende in de f-coup? en olympia en de 4,375 voor de automaten.
in vele noord zweedse en finse achterassen zijn ook uitgerust met 40% sper
:{blink}

Chris
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: