Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 21:12:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Laatste details voor restauratie Rallye 11sr kabelboom  (gelezen 4446 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dimitrip
Newbie
*
Berichten: 3


Bekijk profiel
« Gepost op: 25 Juni 2020, 22:01:50 »

Dag dames en heren,

Ongeveer 10 jaar geleden kwam ik hier vragen stellen over mijn Kiemencoupé Rallye. Ik begon toen aan de restauratie, maar wegens kindjes heeft het project de afgelopen jaren stilgelegen.
Ondertussen ben ik de 40 gepasseerd, en werd het wel eens tijd het project terug leven in te blazen.

De afgelopen weken heb ik de complete kabelboom gerestaureerd. De stekkers zijn losgehaald, alle kabelschoentjes voorzichtig losgepeuterd. De stukken grijze pvc mantel die slecht was vervangen, rubber doorvoeren vervangen, stekkers ultrasoon gereinigd, nieuwe kabelschoentjes gekrimpt, gesoldeerd, elke verbinding op de originele manier afgewerkt en als laatste stap alles doorgemeten.

Ik heb met het oog op originaliteit gerestaureerd. In principe heeft elke kabel de originele kleurcode en diameter, op enkele uitzonderingen na:
• De koplampen zijn omgebouwd naar kabeldiktes voor H4, met H4 stekkers. Omdat de originele stekkers gesmolten waren bijkt dat origineel toch een zwak punt. Mijn nachtblindheid verantwoordt de upgrade naar H4.
• Het verplichte achtermistlicht in België is niet in de originele bedrading voorzien. Ik heb de draden mee in de pvc mantel getrokken.

Voor de rest is alles perfect gerestaureerd zoals origineel, met de originele draden.

Er zijn nu nog een paar onderdelen die ik zoek om de details goed te krijgen:
• Eén zwart relaisvoetje, origineel uit een Kadett-b kabelboom
• Een stroomverdeelblokje, dat ding naast de stroomregelaar dat met een schroefje in het binnenspatbord zit, en 2 terminals heeft. Eén voor de + en één voor het laadstroom controlelampje. (zie laatste foto)
• Eén wit stekkertje (4-polig) dat in de stuurkolom in de achterkant van het contactslot plugt. Daarvan heb ik enkel het plastieken gedeelte nodig. Moest iemand me aan deze onderdelen in goede staat kunnen helpen zou mijn dank groot zijn. (zie laatste foto)

Hier zijn nog enkele foto's:









Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juni 2020, 23:21:43 »

Heel mooi gedaan.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juni 2020, 05:39:40 »

volgens mij heb ik zon witte stekker    ..  hoordt bij de dynamo toch ?? de spannings regelaar heb ik ook    of het nog werkt geen idee   
Gelogd
dimitrip
Newbie
*
Berichten: 3


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juni 2020, 07:30:50 »

Het kan dat er kleurverschillen zijn tussen de verschillende stekkers. Bij mij zijn de stekkers tussen dynamo en stroomregelaar zwart. Die heb ik. De witte stekker (driepolig, maar slechts 3 draden aangesloten) is van het contactslot en is bij mij ingebrand. Ik heb hem wel kunnen repareren met epoxy, maar heb liever een exemplaar dat niet gerepareerd is.

Het ander stukje is niet de stroomregelaar maar het kleine blokje ernaast. Je ziet op de foto dat het in 2 gebroken is.

Moest je van deze spullen iets hebben mag je het zeker laten weten  Lachebek
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juni 2020, 06:34:32 »

ik zal straks ff kijken     app mij anders even 0629410491
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines