Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 10:53:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: hoe maak ik mijn kadett-b sneller, welke bak bij welke achteras?  (gelezen 22447 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Februari 2007, 21:34:00 »

we hebben de achterassen, versnellingsbakken en carburateurs gehad, nu is het tijd voor de uitlaat. standaard zit er op onze kadett-btjes diverse uitlaatspruitstukken onder verdeeld in, enkel voorpijp, dubbele 38 mm voorpijp en de 45 mm voorpijp. op onze 1100 van bouwjaar '65 / '71 zit standaard de enkele voorpijp, van bouwjaar '71/ '73 de 38 mm dubbele voorpijp, op de 1100 sr van bouwjaar '67/'70 zit de 45 mm dubbele voorpijp en op alle 1200 de dubbele 45 mm voorpijp.
wil men de auto een betere doorstroming geven van de uitlaatgassen kan men het uitlaatspruitstuk vervangen van enkele naar dubbele uitlaatkanalen. de voordelen hier van zijn dat er iets meer vermogen krijgt en de auto wordt beduidelijker zuiniger. voor vele zijn bekenste uitvoeringen de enkele of de dubbele uitlaatkanalen. er is een uitzondering in de dubbele uitlaatkanalen. voor de racerij hebben ze uitlaatkanalen die nog groter zijn als standaard maten. dit heb ik op de beide foto's vastgelegd. op de eerste foto heb ik een moer met de ringsleutelmaat 30 er opgelegd en op de tweede foto valt dezelfde moer helmaal in een uitlaatkanaal. deze is beduidend groter en de mogelijkheden hierbij zijn vele male groter om een motor nog meer vermogen er uit te laten persen.

het is een zeldzaanheid dat je de laatste uitlaatspruitstuk vind waarbij tevens een aparte voorpijp voor nodig is.   :{blink}

Chris
froggy
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 04 Januari 2011, 17:42:18 »

Citaat

Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.
Ik wilde op een bestaande topic reageren ,maar kreeg toen het volgende in beeld.
Dus dacht ik ,ik maak maar een nieuw aan,als het wel daarbij moet graag even verplaatsen.
Mijn vraag .

Als je de achteras  vervangt door een as met een andere overbrenging heeft dit dan ook invloed op de snelheidsmeter?
Er staat wel dat als er lagere banden gemonteerd worden ,dit invloed heeft en dat is logisch door de afrol afstand.
Maar als ik nadenk (auw) dan is het asje van de km teller een vaste waarde ,als je dan de overbrengingsverhouding op de achter as verandert ,dan krijg je toch een afwijking in je snelheidsmeter.
Dit omdat ik net mijn as heb op gehaald en wil hem reviseren ,maar weet niet goed of ik het diff van de oude as er in moet zetten.
Weet trouwens niet of die verschillend zijn ,dat moet ik nog nakijken.

Groetjes jan
kadett-doc
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 04 Januari 2011, 17:46:05 »

kort antwoordt ja er is verschil, je kunt de topis gewoon opstarten, om welke topic gaat??
dan kunnen we deze gewoon erbij plaatsen
froggy
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 04 Januari 2011, 17:51:47 »

Dank je ,wat moeten we toch zonder jou.
Nu maar eens kijken of het de zelfde overbrenging is.
En een beschrijving vinden over montage.

En eh kun jij het bij de juiste topic zetten ?

Groetjes jan
kadett-doc
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 04 Januari 2011, 17:53:08 »

Jan, het is gewoon hobby. maar uit welke topic komt het vandaan?

deze toevallig: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,2095.0.html
froggy
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 04 Januari 2011, 17:58:15 »

Ja die is het.
En al is het hobby ,mogen we je adviezen toch wel met een dank woordje belonen?

groetjes jan
opel-kadett
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Januari 2011, 19:19:59 »

Dag Chris,

Ik ben nieuw hier, want rij normaal Rekord en Commodore, en af en toe een SR CQP.

En komende zaterdag ga ik een B Kadett halen, hierover komt meer, wanneer ik hem ook echt heb genomen.

Mijn vraag, jij zegt:

........wil men een sprint kanon maken van de 1100 en 1200 motor met een lage topsnelheid, dan heb je de mogelijkheid om de achteras te pakken van een automaat omdat deze de lichtste overbrenging heeft het minste nodig om het koppel van de motor over te brengen......

Maar ik heb onder een e rekord een getrag 240 met een achteras van een automaat en die trekt zeer langzaam op, door die automaat achteras.

En die B Kadett wat ik ga halen is omgebouwd van automaat naar handgeschakeld en er zit een 1.9 cih in. En die zou ook langzamer optrekken, dus zit waarschijnlijk ook nog een automaat as onder.

Zit ik nou verkeerd of begrijp ik het niet, sorry!

Pascal Lachebek
kadett-doc
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Januari 2011, 21:34:21 »

hoe groter het getal is op de achteras hoe langzamer ie wordt maar des te sneller met optrekken.
heb je de as open gehad die je onder de rekord hebt zitten, er klopt iets niet aan dit verhaal, de g-trag zat die er al onder en welke motor ligt erin.
je moet rekening ermee houden dat een goed afgestelde 1200 motor met de juiste overbrenging de 1900 op de eerste meters het ligt uit de ogen rijd, klinkt raar maar is waar.
een automaat as voor de zwaardere uitvoeringen van de CIH motoren is daartegen vaak de 3,89 overbrenging omdat daar het motorvermogen weer groter is. dus bij de 1200 automaatjes komt het duidelijk op de eindoverbrenging aan en die is en die is dus zo licht mogelijk gemaakt
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: