Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 06:51:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rembekrachtiger  (gelezen 11781 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-doc
Gast
« Gepost op: 17 Maart 2009, 09:11:00 »

voor vele is er nog hoop, van een Corsa-A kun je de rembekrachtiger en hoofdremcilinder gebruiken, deze is iets groter in doorsnede als de originele rembekrachtiger. met iets aanpassen en de stand iets naar rechts heb je een totaal nieuwe set met de huidige remvertraging. er zijn nog tal van mogelijkheden.{clover}:{blink}

Chris
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Februari 2007, 23:56:00 »

Chris,

zijn ze van alle Corsa A's gelijk? Onlangs heb ik op een sloperij in een Corsa A gekeken en kwam al op het idee om dat eens te gaan proberen. Gebruik je de begrenzers ook? En een enkele leiding naar achteren?

Henk

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Februari 2007, 17:23:13 »

Citaat
 Chris,

zijn ze van alle Corsa A's gelijk? Onlangs heb ik op een sloperij in een Corsa A gekeken en kwam al op het idee om dat eens te gaan proberen. Gebruik je de begrenzers ook? En een enkele leiding naar achteren?

Henk

Henk die van de corsa 1200 moet je hebben en de begrenzer wat jij bedoeld is druk regelaar naar achteren die je ook nodig hebt anders blokkeren de achterwielen meteen en de auto wil dan om zijn as draaien. Een leiding naar achteren wordt gewoon geblokt met een bout en koperen ring ertussen.

Chris
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Februari 2007, 17:59:39 »

Citaat

Henk die van de corsa 1200 moet je hebben en de begrenzer wat jij bedoeld is druk regelaar naar achteren die je ook nodig hebt anders blokkeren de achterwielen meteen en de auto wil dan om zijn as draaien. Een leiding naar achteren wordt gewoon geblokt met een bout en koperen ring ertussen.

Chris

Ik bedoelde de drukregelaar, kon de goede benaming niet zo snel ophalen uit m'n geheugen. Ik dacht zelf aan de pomp uit een Corsa A3 1400i, daar die meestal ook aan de buitenkant er nog roestvrij uitzien. De regelaar kost nieuw goudgeld had ik al eens gezien. Ik zit straks ook met meer vermogen vandaar de 1400i of die van een GSI. Weet alleen niet of deze ook passen. Was ook al van plan een leiding af te doppen.

Henk

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Chippie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Maart 2007, 20:09:00 »

Wat hebben we hier toch ook een wandelende kennisbanken op het forum Knipoog
Helemaal top gewoon
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2008, 10:34:48 »

Citaat

Citaat

Chris

Ik bedoelde de drukregelaar, kon de goede benaming niet zo snel ophalen uit m'n geheugen. Ik dacht zelf aan de pomp uit een Corsa A3 1400i, daar die meestal ook aan de buitenkant er nog roestvrij uitzien. De regelaar kost nieuw goudgeld had ik al eens gezien. Ik zit straks ook met meer vermogen vandaar de 1400i of die van een GSI. Weet alleen niet of deze ook passen. Was ook al van plan een leiding af te doppen.

Henk

de rembekrachtiger in zijn geheel van de corsa-a tweede type, je kan ze over zien op auto's die ik al gerestaureerd heb, daar zitten ze op.

chris
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Maart 2009, 09:11:00 »

Nog een vraagje,

Past een rembekrachtiger van een Opel GT ook?

Ik kan namelijk een rembekrachtiger kopen van een GT maar voordat ik hem koop zou ik wel willen weten of het past. Dus wie weet het? Ik kan het niet vinden op het forum en ook niet op het duitse forum.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: