Holland Kadett B Club Forum
17 April 2026, 13:27:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: fusee kogels  (gelezen 23598 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hansfanz
Gast
« Gepost op: 24 Mei 2006, 23:14:00 »

Ik moet voor de keuring 2 fusee kogels vervangen,stuurkogelhoes lv vervangen,en fuseekogelhoes voor L en R vervangen nou zit er een bladveer op spanning tussen..:angry
Hoe kan ik het beste alle onderdelen  vervangen?(?) TIPS??
Graag.Alvast erg bedankt..:{blink}

TIPS?
Guest
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Maart 2006, 22:05:34 »

Citaat
 Ik moet voor de keuring 2 fusee kogels vervangen,stuurkogelhoes lv vervangen,en fuseekogelhoes voor L en R vervangen nou zit er een bladveer op spanning tussen..:angry
Hoe kan ik het beste alle onderdelen  vervangen?(?) TIPS??
Graag.Alvast erg bedankt..:{blink}

TIPS?

beginnen bij het begin; 2 fusee kogels, ik ga er van uit dat het de onderste zijn. onderste  en bovenste kroonmoer van de onderste en bovenste fuseekogel gedeeltelijk losdraaien, daarna met een hamer op de fusee houders kloppen zodat deze los geschrikt worden. plaats een krik onder de los gemaakte zijde  en krik de as iets omhoog zodat de bladveer los komt van de draagarm houder en maak deze   geheel los en tik de bouten iets naar boven  en laat de krik langzaam zakken en maak tevens de 2 kroonmoeren geheel los en laat de onderste draagarm zakken en daarna is de spanning weg van het veren pakket. maak de de dwars bout M8 los en pak zo de draagarm weg van de as. pers de onderste fusse los en plaats de nieuwe en klaar is deze. voor de stuurkogel hoes geldt dat men de kroonmoer ook los draaid en los schrikt om zo dan deze  weg te pakken en de rubber vernieuwd. hopelijk kun je er mee uit de voeten, zo doe ik het al jaren.

groetjes Chris  
hansfanz
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Maart 2006, 04:34:19 »

badankt chris voor deze heerlijke info ...Lachebek
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 09 April 2006, 21:57:00 »

ik hoop dat de auto door de keuring is omdat het betere weer begint te komen. dan is het vele werk toch niet voor niks geweest.

Chris
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Mei 2006, 21:26:00 »

de fusee kogels van een b-kadett zijn die gelijk aan een opel gt???
want dan kunnen ze misschien via usa import besteld worden.
van het merk moog chassis parts

kadett caravan 2.4 1969
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Mei 2006, 23:14:00 »

ze zijn inderdaad gelijk, maar het zijn imitatie's en gaan daardoor vlugger kapot, daar moet je wel rekening mee houden.

Chris
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: