Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 22:50:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gat in het hemeltje  (gelezen 9562 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Diana1986
Gast
« Gepost op: 11 Juni 2007, 21:02:00 »

Hallo allemaal,

bij mij in het hemeltje zitten twee klein gaatjes voor de rest is ie nog goed iemand suggesties hoe je die netjes dicht kan maken.

en het hemeltje is ook beetje bruin vlekkerig. Heb al geprobeerd met witte schoenpoets.... het is al wel wat beter op geworden, maar bruine vlekken kan je nog wel zien.

ik hoor nog wel of iemand nog tips heeft

alvast bedankt

Groetjes Diana

Chippie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2007, 22:39:00 »

Hoi Diana,

Je kan de hemel overspuiten met interieurlak. De gaten weet ik zo niet. Dit hangt ervan af of het een scheur is of dat het materiaal echt weg is.. Als het een scheur is kun je het aan de achterkant plakken. Daarvoor moet je wel even het hemeltje los halen
Bregt
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juni 2007, 13:09:00 »

Sorry dit ik hier even tussen kom, maar ik zit ook met het probleem dat mijn hemeltje gescheurd is op 1 plaats.

Ik ga dit proberen te maken door er aan de achterkant iets tegen te plakken ... .

Maar ik had hierbij nog een vraag: het hemeltje spuiten met interieur lak. Is dit echt doenbaar, kwalitatief goed, gewoon in de auto spuiten of het helemaal demonteren en dan spuiten ? + Moet dat soort lak speciaal uitrekbaar zijn of kan men dit specifiek kopen voor het interieur dat kwalitatief goed is ?

Sorry voor de hoop vragen dat ik heb, maar ben nieuw in het auto wereldje.

Mvg Bregt, alvast bedankt voor de hulp
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Juni 2007, 13:18:00 »

Als je er aan de achterkant wat tegenaan plakt moet je wel even nadenken over met wat voor lijm je dat doet. Ik heb het weleens gezien dat de lijm na een tijdje door het hemeltje heentrekt en lelijke vlekken maakt. Ik weet niet welke lijm wel goed is maar hou hier wel rekening mee.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Juni 2007, 13:47:00 »

Hoi Allemaal,

Van Bison => Textielijm.

Plakt heel goed, blijft flexibel, dun aanbrengen!

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Chippie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 11 Juni 2007, 21:02:00 »

Je kan het nog simpeler doen door er een stukje gaffa-tape achter te plakken. Ook wel duck-tape genoemd. Dit is loeisterk en laat niet los. Let er wel op dat je de delen mooi tegenalkaar aan plakt anders blijf je het zien.
De interieurlak kun je krijgen bij de technische groothandel. Helaas leverd niet iedere groothandel aan particulieren, dus dat kan soms een probleem zijn.
De interieurlak is iets elastisch en blijft goed zitten. Je kan het in spuitbussen krijgen of gewoon voor een spuitpistool.
Wil je de hemel in de auto spuiten, dan moet je ALLES afplakken!!
Het nevelt verschrikkelijk en als er nevel op je interieur komt, KRIJG JE HET ER NIET MEER AF!

Suc6 ermee Bregt
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: