Holland Kadett B Club Forum
03 April 2026, 16:21:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Handboek op DVD  (gelezen 25135 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Maart 2008, 12:09:00 »

klopt, maar mijn C-kadett boek is Duitstalig en komt uit Brielle; ik denk dat ze er niets mee konden:{blink}
Je kunt ook op diverse vraag-en aanbodsites vragen naar een werkplaatshandboek.
Sommige mensen bieden zelf niet aan maar reageren wel op een vraag (van een enthousiaste hobby-ist)
Haynes is een erg goede technische uitgever.
Dit voor de 1200 cc. motor:
http://tinyurl.com/ynrfd8

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
donleo
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 01 Maart 2010, 20:39:00 »

Ik heb ooit eens het complete Werkplaatshandboek en inderdaad pagina voor pagina ingescant.
Deze is in kleine kring verspreid, met de bedoeling dat wanneer je echt info nodig hebt je dit
aan het bestuur kan navragen. Laten we van mijn werk zeker geen commerciele DVD van maken
want dat was nooit de bedoeling. De werkplaatshandboeken zijn digitaal in NL-D-GB

Ook in digitale vorm zijn
- ANWB Opel Kadett 1968
- Kadett-B handleiding
- Kadett-B instructie boekje
- Pech rij weg
- Vraagbaak

Gr. Leo Bouwmeester.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 01 Maart 2010, 21:42:40 »

Ik heb ooit eens het complete Werkplaatshandboek en inderdaad pagina voor pagina ingescant.
Deze is in kleine kring verspreid, met de bedoeling dat wanneer je echt info nodig hebt je dit
aan het bestuur kan navragen. Laten we van mijn werk zeker geen commerciele DVD van maken
want dat was nooit de bedoeling. De werkplaatshandboeken zijn digitaal in NL-D-GB

Ook in digitale vorm zijn
- ANWB Opel Kadett 1968
- Kadett-B handleiding
- Kadett-B instructie boekje
- Pech rij weg

Gr. Leo Bouwmeester.

hoi Leo welkom terug aan het front, voor diegene die jaren terug in het bestuur waren van de HKBC hebben allemaal gezegd dat het niet voor handelsdoeleinden wordt verhandeld. zelf heb ik nog de draagzakken met alles enkel ingescande kopieën hier liggen en daar hou ik me ook aan om ze niet openbaarlijk te maken.

Chris
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 02 Maart 2010, 22:55:46 »

ia het niet een idee om deze meuk gewoon te uploaden op een site, of via torrents, zodat we geen cd's via de post hoeven te sturen? we leven inmiddels in een digitaal tijdperk Grijns daar komt bij, dat als ze gewoon op internet staan, iedereen het kan vinden, en het moeilijk word voor mensen om de gratis info te gaan verkopen...

maar ook ik heb zeker interesse, want mijn pa is helaas vergeetachtig...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Michielh
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 02 Maart 2010, 23:34:54 »

Ik ben er ook zeker voor om deze gegevens openbaar te maken, gratis via internet. Veel vragen van mensen kunnen opgelost worden simpel door even te lezen in een handboeken, en omdat de fysieke handboeken best wel duur en moeilijk te krijgen zijn kan dit een uitkomst zijn voor veel mensen!
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 03 Maart 2010, 00:34:35 »

mocht het op internet worden gezet moet het wel goed gelinkt worden op verschillende plekken, zodat het goed te vinden is, en niet word misbruikt voor verkoop door derden. bv door een link op de club portal.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 03 Maart 2010, 08:44:07 »

Het openbaar maken van deze (gescande) boeken kan voor onze vereniging problemen opleveren: Op al deze boeken zitten auteurs rechten. De Holland Kadett B Club zal deze boeken dus niet direct op hun eigen website mogen (kunnen) zetten i.v.m. de wetgeving  Droevig

Indien iemand deze boeken op bijvoorbeeld een Torrent of op usenet beschikbaar stelt, kan er wel naar gelinkt worden, omdat dit weer niet verboden is bij de wet  Verbaasd Dit zou dan via bijvoorbeeld dit forum kunnen.

De vraag is alleen hoeveel b-kadett sleutelaars in staat zijn om deze informatie via usenet of een torrent binnen te halen? 90% van onze forum gebruikers vindt het plaatsen van een foto op dit forum al moeilijk Grijns

Ik denk dat voor de mensen die echt deze informatie wil hebben, ze gewoon eens de zoekfunctie van dit forum moeten gebruiken, en het aanbod van ons forumlid Gert moeten aanvaarden!

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 03 Maart 2010, 09:16:47 »

Ik heb er bewust een stukje zelfwerkzaamheid bij ingebakken; opsturen, retourverpakking zelf regelen enz.
Ooit vroeg ik, wie die info zou willen ontvangen; bergen positieve reacties.
Toen het er op aan kwam, waren het slechts weinigen die de moeite namen, deze eenvoudige handelingen te verrichten (te veel werk misschien  Verbaasd  ). Dan zeg ik, bekijk het maar Grijns
Simpel dus:
Stuur mij twee CD's toe en daarbij een retourverpakking waar jouw adres al opgeschreven staat, en die voorzien is van retour-postzegels.
Ik brand de info erop en mik de zaak in de brievenbus; 1 of 2 dagen later heb je de spullen thuis.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: