Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 19:37:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: lekt olie en schakelt zwaar  (gelezen 6714 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dannybak
Gast
« Gepost op: 03 April 2008, 15:48:00 »

Kort geleden is mijn versnellingsbak eronder vandaan geweest om alle keerringen te vervangen. Nu hangen er alleen weer druppels olie aan mijn ophangrubber van de versnellingsbak,  

Weet iemand hoe dit kan of wat dit kan zijn???

Vraag 2:

Toen de bak eraf was heb ik de platen en drukgroepen goed opgeschuurd. Sinds de bak er weer onder zit schakelt hij ontzettend zwaar met terug schakelen naar z'n 2 of 1.
In z'n drie of vier heeft hij geen probelem en schakelt hij prima. Ook met opschakelen heeft hij geen problemen.

Iemand een idee wat dit kan zijn??

Kan het wezen dat het koppelingspedaal beter moet worden afgesteld??

Alvast bedankt voor de reacie!!!
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Maart 2008, 23:57:00 »

kan het zijn dat je er verkeerde olie heb gebruikt.?
Giovanni
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Maart 2008, 12:12:00 »

Het steekt ontzettend nauw met het intikken van een oliekeerring. Als deze ook maar een fractie scheef zi, lekt de boel al weer. Denk dat daar toch iets fout is gegaan.

Het zwaar schakelen kan meerdere oorzaken hebben, maar aangezien je alles eraf hebt gehad, denk ik eerder aan het juist afstellen van de koppelingskabel op de bak.
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Maart 2008, 12:58:00 »

Als je stil staat gaat ie dan ook al moeilijk in zn 1? Als dat zo is dan ontkoppelt ie niet goed, hij zal dan als je hem er wel in krijgt heel snel pakken, even de kabel wat strakker zetten dat ie beter ontkoppelt.
dannybak
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Maart 2008, 19:57:00 »

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb de juiste olie gebruikt, namelijk diegene die jullie hier op dit forum aanraadde.

Het kan dus zijn dat de keerring scheef erin is gezet, dat ga ik wel even checken en ook de koppelingskabel iets strakker stellen.
Giovanni
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Maart 2008, 14:32:00 »

Dat zwaar schakelen heb ik ook. Bij mij is het zo dat de kabel niet strakker wil want er zit geen schroefdraad meer op. Hij ontkoppelt dus niet goed genoeg Knipoog
Moet maar eens kijken of ik een andere kabel kan vinden die wel goed past.
Giovanni
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 03 April 2008, 13:24:18 »

Citaat
 Als je stil staat gaat ie dan ook al moeilijk in zn 1? Als dat zo is dan ontkoppelt ie niet goed, hij zal dan als je hem er wel in krijgt heel snel pakken, even de kabel wat strakker zetten dat ie beter ontkoppelt.

Dat probleem heb ik nu Paul, echter kan ik de kabel niet meer opspannen omdat de schroefdraad op is. Eigenlijk is de kabel net te lang.
Snap er niks van want er zitten nieuwe platen in, dan zou je eerder denken dat je genoeg schroefdraad over zou hebben toch/
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 03 April 2008, 15:48:00 »

Als het koppelingspedaal hoger zit dan het rempedaal zou je deze kunnen opvullen met een rubber of zo in mijn geval oest ik hem zelfs nog slapper stellen. Het klinkt tegenstrijdig maar kijk er eens na.
Fred
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: