Holland Kadett B Club Forum
06 Mei 2026, 21:36:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Baldadige jeugd  (gelezen 13114 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 20 April 2008, 14:44:00 »

Goedendag medekadett liefhebbers,

Vorig weekend kwam ik op zondag (1e paasdag) bij mijn kadett en de schrik was erg groot. Vanaf een afstand zag ik al dat mijn rechterbuitenspiegel "scheef" hing. Toen ik dichterbij kwam was de schrik nog groter. De spiegel was helemaal kapot, en wat nog het ergste was, de deur was helemaal ingedeukt omdat de spiegel er echt vanaf geschopt is. Ik was echt heel erg boos.

Na even snel rond gekeken te hebben bleek dat van veel auto's op die parkeerplaats de spiegels omgeklapt waren (en die van onze kadettjes klapt niet om). Afgelopen week dus maar aangifte gedaan, helaas heeft niemand het gezien. De politie heeft wel enkele raddraaiers op het oog, hopelijk hebben zij het gedaan en geven ze het toe. Dan heb ik nog een kans dat ik iets terug krijg.

Wat mij nog het meeste dwars zit is dat ze niet van andermans spullen af kunnen blijven. Als je een fiets gapt omdat je vervoer nodig hebt (het mag niet) maar dan heb je een begrijpelijk doel. Maar een spiegel van een auto aftrappen dat vind ik echt zo zinloos. Zulke jongens moeten zich diep schamen. Ze hebben enkele seconden lol en ik heb weer dagen nodig om de deur te herstellen, spiegel kopen (eerst maar eens zien te vinden), aangifte doen e.d.

Al met al, erg triest zulke acties.

Groeten Olaf

P.s. ik ben dus nog op zoek naar een rechterbuitenspiegel

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Maart 2008, 09:01:00 »

Ja, doffe ellende.
Totaal zinloos, de lol zie je er niet van in (stoer groepsgedrag?) en het kost je veel moeite en geld om het weer in orde te maken.
Aan een ronde rechterspiegel is niet makkelijk te komen; mogelijk nieuw uit Duitsland? Spendid Parts voor de GT, maar of die het zelfde zijn.
Anders Christian of Friedhelm?
(p.s. Christian had onlangs een nieuwe originele rechtse in de verpakking; 75 Euro :[barf]  )

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
OlympiaA
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 01 April 2008, 14:02:00 »

Als je een fiets gapt omdat je vervoer nodig hebt (het mag niet) maar dan heb je een begrijpelijk doel.
??beetje kortzichtig dus jij.
als je dat normaal vind dat spullen van een ander meeneemt.
vind het erg voor je hoor dat ze je auto gesloopt hebben
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 01 April 2008, 14:27:00 »

ja, maar voor de fietsgapper is het zinvol

terwijl het voor een spiegelaftrapper zinloos is en ook

of stoerdoen zou zinvol moeten zijn

In beide gevallen:

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 02 April 2008, 09:06:00 »

Hoi OlympiaA,

Ik bedoel het anders, zoals Gert het ook bedoelt (bedankt voor de heldere plaatjes). Ook het stelen van een fiets mag niet (en dat doe ik ook zeker niet) maar het doel van de steler is begrijperlijker, hij wil er beter aan worden. Met het vernielen wordt je zelf niets beter. Zowel stelen als vernielen mag niet en moet dan ook zeer zwaar bestraft worden.

Ik heb er een hekel aan als mensen aan mijn spullen zitten, of dit nu stelen of vernielen is. Mijn motto is (en hopelijk van andere mensen ook) "Wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet".

Groeten Olaf

OlympiaA
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 02 April 2008, 10:17:00 »

mooi dan denken we hetzelfde
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 02 April 2008, 11:54:00 »

Hoi OlympiaA,

Gelukkig is het nu duidelijk. Maar al met al blijf ik het triest vinden dat er mensen zijn die zomaar andermans dingen kapot maken.

Als ze nou bij mij hadden aangebeld met de vraag: Wij zijn een beetje aggresief en we willen ons graag uitleven? Geen probleem! Dan had ik ze een bijl gegeven, naast een grote stapel kachelhout gezet en na afloop hadden ze nog een kopje thee of koffie kunnen krijgen met een koekje. Het leven is toch niet zo moeilijk?

Groeten Olaf

Giovanni
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 02 April 2008, 20:39:00 »

Olaf, jij moet in de politiek!
Problemen zo opgelost en iedereen wordt er beter van!
Een win - win situatie Knipoog
bcoupe25
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 04 April 2008, 15:36:00 »

welkom bij de club

de politie doet er niks aan ik heb een flinke schade post en oom agent heeft het tedruk met kleine bonnetjes uitschrijven

ipv achter de slopers tepakken

maar ik hoop echt dat ze gepakt worden  want  de jeugt hoort er van tegenieten van de klassiekers en niet teslopen
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 05 April 2008, 11:47:00 »

Ik vind het erg sneu voor jullie en ik hoop dat de daders gevonden worden en hard worden aangepakt.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook vind dat een oldtimer in een garage / stalling hoort. Het is nu eenmaal zo dat je voor een oldtimer plaats nodig hebt en als dat niet zo is wordt het al snel behelpen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt lullig en men moet gewoon met de poten van andermans spullen afblijven.
Ik vind het gewoon jammer als ik oude auto's dag in dag uit langs de straat zie staan en er dus niet mooier op worden en eigenlijk alleen maar gereden worden om dat ze wegenbelasting en verzekeringsvrij (bijna) zijn.
Dit bedoel ik niet persoonlijk in jullie geval maar gewoon in het algemeen.
Sterkte ermee en veel succes met de reparatie !!

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 05 April 2008, 18:33:00 »

Hey Sideburn,

Dat ben ik ook met je eens, die van ons staat dan ook bijna altijd binnen. En als ie een keer niet binnen staat dan heb ik hem op mijn oprit staan. Maar nu had ik in het paasweekend een keer de auto op de parkeerplaats bij ons in de straat staan en dan gebeurt je dit! Inderdaad zoals je beschrijft, als ie altijd buiten staat kan er inderdaad een keer iets gebeuren. Maar net als ik hem één keer echt buiten laat staan gebeurt het. :angry

Heel jammer allemaal.

Wat betreft de politie, die zijn bij ons echt wel hard bezig met het aanpakken van baldadige jeugd. Toen ik op het politie bureau kwam werd ik ook echt serieus genomen. Helaas hebben ze dit niet gezien, maar ze kunnen ook niet overal tegelijk zijn. Hopelijk worden ze nog gepakt.

Groeten Olaf

bcoupe25
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 05 April 2008, 19:29:00 »

hier in enkhuizen vinden ze het de moeite niet eens waard..... ze pakken liever scootertjes aan dan een stukje geschiedenis want zomers sta ik met mn kadettje te peotsen en dan komen allemaal mensen kijken of een babbeltje maken das wel leuk maar als ik de mensen moet gaan uitleggen waarom mn kadett er slecht uitziet  na dan vind ik als burger/kadett liefhebber dat de politie hier echt wel meer aan kan doen aan de vernielingen want het is net de bijlemer  de binnen stad hier overal vernielingen en auto's ook vernielt/ingebroken en ze doen niks :[reallymad]:[reallymad]en verdraait jammer dat er niks aan gedaan wordt

net als de clublid uit heerhugowaard ook zijn kadett is vernielt

dus nu totaal 3 kadettjes die vernielt zijn

waar gaat dit heen Verbaasd?
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 06 April 2008, 08:11:00 »

Helaas is het niet anders maar het is toch wel beter als onze kadettjes binnen staan, of onder een carport. Zowel voor het weer als voor onvriendelijke mensen. Kun je niet een garagebox nemen? Als je een beetje rondvraagt dan hoeft zo'n box helemaal niet zo veel te kosten.

Het is maar een tip...:cool

Groeten Olaf

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 06 April 2008, 09:14:00 »

Dat geldt voor ons in het oosten, maar daar waar minder ruimte is en hen aanbod (veel) kleiner, worden soms knap hoge huurprijzen voor een kale box gevraagd:[reallymad]

Giovanni
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 06 April 2008, 12:03:00 »

Geen last van, hebben net een nieuwe loods laten bouwen. Tja, dat is hier in het noorden nog te doen Knipoog
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: