Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 13:03:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett verven  (gelezen 16238 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 12 Mei 2009, 17:16:35 »

Citaat
 Als je voor zwart gaat is de roller misschien een minder goed idee. Het is een kleur die niets vergeeft dus elke oneffenheid zie je. Voorbereiding is enorm belangrijk (en ook een van de grootste kosten) dus als je dat doet kan je misschien beter spuiten of laten spuiten voor een uniforme finish

Dit is ook de reden waarom ik toen der tijd gekozen heb voor donker marine grijs. Hier vallen de kleine onvolkomenheden wat minder in op.
Ik gebruikte speciale botenlak en rollers met een zeer goed eindresultaat. Echter wel een mooie beginnersfout gemaakt..... ik had net te weinig lak besteld...... en je raad het al, ondanks dat het een standaard RAL-kleur betrof, was er toch een flink kleurverschil zichtbaar.

Bestel dus ruimschoots genoeg!

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
NOiA
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 13 Mei 2009, 12:48:00 »

Ja! genoeg voor de rest van zijn leven idd! (voor touch-ups enzo) Ik heb dat een keer met muurverf gehad...ook niet handig!
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 13 Mei 2009, 21:46:00 »

Succes met het opknappen en laat inderdaad is een paar fototjes zien.

Ik kom zelf net bij de plaatwerker vandaan en die heeft mij weer wat moet ingesproken dat mijn kadettje nog wel van de sloop te redden is.......Lachebek
Dat wordt handen uit de mouwen voor een volledige restauratie.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

NOiA
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Mei 2009, 11:34:00 »

Jij ook succes dan! tja wij zijn ook heel benieuwd hoe de onderkant van onze Kadett eruit ziet...we gaan het deze week nog meemaken! Erger dan de Civic afgelopen jaar kan het niet zijn...das net een Flintstone-auto!
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 14 Mei 2009, 12:00:52 »

Citaat
 Jij ook succes dan! tja wij zijn ook heel benieuwd hoe de onderkant van onze Kadett eruit ziet...we gaan het deze week nog meemaken! Erger dan de Civic afgelopen jaar kan het niet zijn...das net een Flintstone-auto!

Ha, dat kan met de naderende zomer wel een voordeel zijn.... beetje rijwind van onderen houd het hoofd koel Knipoog

NOiA
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 18 Mei 2009, 18:34:00 »

Whahahahaha! tja en het water dat via het lekkende dak naar binnen komt, loopt er zo weer uit! hahaha! leuk man oude auto's!

Die Civic krijgt ook steeds meer kuren...Mn nichtje ging er vandaag in rijden...dan pas merk je wat een gebruiksaanwijzing er in zo'n auto zit!
NOiA
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Juli 2009, 15:53:00 »

Wij zitten ondertussen nog steeds met smart te wachten op onze Kadett! Hij gaat nu wel echt deze week klaarkomen! We hebben net bij Nieuwenhuis in Delft verf gehaald...een primer en zwarte lak met inderdaad speciale rollers...en  natuurlijk bergen schuurpapier en roestopvuller Knipoog Ik ben benieuwd hoeveel geduld we ervoor gaan hebben!
De man van Nieuwenhuis verf zei dat het niet erg veel uitmaakte dat het zwart was en dat rood of donkerblauw net zo'n onvergeeflijke kleur is!

Weet iemand welke stoelhoezen er in de Kadett passen? (Tot we weer genoeg bij elkaar hebben gespaard om ze te laten bekleden)
Lizzie T
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 26 Augustus 2009, 08:14:00 »

He.. hoe is het nog gelukt mette zwarte Kadett? Of werd hij nou uiteindelijk rood? Toevallig heb ik de mijne afgelopen maand ook zwart gelakt! Met zijdeglans chassislak, ben erg tevreden over het resultaat! Eerst met de roller, maar dat viel toch wel tegen... nog met z'n twee-en gedaan om de aanhechting minder zichtbaar te maken, maar belletjes bleef je zien. Uiteindelijk toch maar wel gespoten (jaja, aldoende leert men). Zat ook na te denken over striping, of om de vlakken op de motorkap rood te maken. Alleen, nu de sierstips en alles er op zit.. wil ik er eigenlijk niks meer aan veranderen! Chroom steekt mooi af bij zwart. Oh en de binnenkant van de (vier)deuren heb ik verkeersrood gelakt. Als'ie helemaal af is zal ik wel eens een foto plaatsten. Hoe ver zijn jullie inmiddels?

NOiA
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 20 September 2009, 19:50:00 »

Nou, het duurde nog langer met de kadett...we hebben pas sinds vrijdag, en zijn vandaag aan het schuren geslagen!

Had je een autolak gebruikt om hem te rollen? en wat voor rollers?

Ik zal eens even proberen een fotoreportage te maken, maar dat is lastig met stof overal...morgen weer een dag...ben bekaf!
NOiA
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 20 September 2009, 19:53:00 »

ow...en die stoelhoezen waren helemaal niet nodig! onder de vuile, vale en kapotte hoezen kwamen bijna onbeschadigde mooie leren stoeltjes tevoorschijn! wow!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: