Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 11:43:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achteras voor 1.9 manta blok  (gelezen 10368 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bas
Gast
« Gepost op: 21 Juni 2009, 21:38:00 »

Ik wil een 1.9 manta blok in mijn 1.2 B-Kadett bouwen maar ik weet ik moet de achteras veranderen anders is die binnen no time aan bonken.
Mijn vraag past er een 1.9 gt as onder van een C-Kadett of welke as past er onder die nog te verkrijgen is?Nou heb ik op marktplaats gezien dat er een achteras van een 2.0 manta onder een kadett-b zit past dit zo of moet dat erg veel aan gepast worden

alle info is welkom Gr Bas
bcoupe25
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juni 2009, 07:49:00 »

waarom doe je zo moeilijk???

neem een achteras van opel gt  dat heb ik ook gedaan en geen aanpassingen ..enige wat je moet doen is je die lange stabiliesator stang iets inkorte ( daar heb ik nog een beetje kuren mee ..mis 1 cm aan de rechterkant)

en die van mij is van 1.9..en daar is een stuk maklijker aan tekoemn dan gte as
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juni 2009, 07:57:00 »

Hoi Bas,

In principe heb je een achteras nodig van een B-kadett 1500, 1700 of 1900. Een achteras van een Opel GT 1900 past ook.

De achteras van een C-kadett is ook pas te maken maar dan alleen die van de City of de Caravan ivm de stand van de schokdempers. Het past niet helemaal goed (de veren staan iets verder uit elkaar). De as is ook heel iets breder maar dat scheelt niet veel (ik geloof 1,5 cm per kant).

Een achteras van een Manta gaat niet lukken. Hier zul je dus alle veerschotels moeten verlassen en de as is veel te breed, de wielen zullen buiten de wielkassen uitkomen.

Persoonlijk wil ik je alleen maar het volgende mee geven, weet waaraan je begint! Ik heb namelijk al zo veel mensen gesproken die heel enthousiast hieraan beginnen, ze slopen de kadett, en dan strand alles omdat het niet lukt. Ik heb zelf een 1900 kadett en een 1200 kadett. Een 1900 trekt wel leuk op maar een 1200 rijdt ook super. Vooral omdat de 1900 erg zwaar is aan de voorkant en met het bochtenwerk heb je snel last van onderstuur. Een goed getunde 1200 rijdt echt super, dus denk daar eens aan.

Hier even een overzicht:

1900 => 90PK
1600 => 75PK
1200 => 60PK

Nu denk je dit is 50% meer, maar je auto is ook 100 kilo zwaarder! Vergeet dit niet. Tevens lukt het wel met een andere carburateur om er 70 PK uit te halen, dan ben je al een stuk sneller dan een 1600.

Wat je misschien nog vergeten bent is de vooras, hier heb je ook een andere nodig (andere motorsteunen, zwaardere voorveer enz.) Wat dacht je van de tunnel, tunnelbekleding, gaspedaal met gasstangen, ander voorfront omdat het blok langer is, grotere koeler, andere kabelboom omdat veel aansluitingen anders zitten, rembekrachtiger (als die er nog niet op zit) en waarschijnlijk ben ik nog wel meer dingen vergeten. Om het netjes te doen heb je dit allemaal nodig anders krijg je zo'n verprutste kadett.

Hopelijk heb je er wat aan. Ik zeg dit niet allemaal om je te ontmoedigen maar je goed bewust te maken van wat je nodig hebt. Ik zou het erg jammer vinden als er weer een kadett verprutst wordt.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
bcoupe25
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2009, 12:37:00 »

sluit me aan bij olaf

het is een klus van jawelste en al had ik het eerder geweten dan had ik wel een 1200 s blokje laten verbouwen dat was veel maklijker

maar als je de juiste cih motor hebt dan hb je wel wat leuks

maja  ik ben nu bezig met de vooras en daar gaat nog wel wat meet werk er inzitten voor je cih motor

gr
bas
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juni 2009, 23:43:00 »

bedankt voor jullie antwoorden,misschien moet ik het toch maar bij een standaard 1200 houden die ik een beetje ga tunen,het is wel zo dat je ook de originaliteit van de auto verkracht ermee.
ga het nog eens overwegen.

gr Bas
bcoupe25
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Juni 2009, 07:39:00 »

kijk ff anders op marktplaats daar staan nog wel leuke inlaatspruitstukken

gr
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Juni 2009, 21:38:00 »

hallo,

Ik ben ook aan het twijfelen over ombouw.
heb ales zo'n beetje wel liggen.
maar het blok zo ver naar voren lijkt me niet heel fijn.
wil er ook dagelijks mee rijden.
voor hobby auto lijkt het me wel leuk.

kijk eens op http://www.krause-rennsporttechnik.de staan leuke dingen op voor 1200.

denk dat ik zo.n spruitstuk koop,vragen ze gebruikt net zo veel voor.

wil wel op gas rijden maar dat gaat wel lukken.

en misschien onafhankelijke vering voor.

groeten john
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: