Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 06:55:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: c city achteras onder b kadett  (gelezen 12304 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
oi77
Gast
« Gepost op: 07 Maart 2010, 19:48:32 »

hoi luitjes,

heb een c city achteras onder me b kadett geplaatst, omdat de ouwe niet zo best meer was. nou het probleem. de panhardstang is dan, volgens mij precies 3 cm te kort.
de vraag is hoe kan ik dit oplossen? heeft iemand een goed idee of eerder dit probleem opgelost dan hoor ik het graag.

groetjes,
oi77
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Maart 2010, 20:37:17 »

gewoon de panhardstang in tweëen slijpen en een stuk er tussen in lassen, kan geen kwaad. hou wel rekening ermee dat de steekassen 1,5 cm breder zijn als de normale steekassen van de kadett-b. als je de zelfde velgen hanteerd en ze zijn al breed dan kunnen ze tegen de wielkastrand aankomen.

chris
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08 Maart 2010, 17:50:43 »

makkelijk dat ijzer kun je gewoon doorslijpen en weer lass ;Den

kadett caravan 2.4 1969
oi77
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Maart 2010, 18:48:09 »

danke chris en topcat,

maar gaat dat goed bij de keuring met het lassen van de panhardstang? een andere mogelijkheid is nieuwe gat boren bij de ophanging van de carrosorrie en verstevigen, kan dit ook?
heb de wielen er onder gezet en ze komen niet tegenkasten aan, dat is een meevaller.

nog iets, hoe lijn ik de tussenas en de staartstuk (centrale steun kun je verstellen namelijk) uit? gewoon een touw strak eronder spannen of zoiets? Verbaasd

groetjes
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Maart 2010, 21:04:50 »

je kan alles gewoon eronder plaatsen, vanaf de bevestigingspunten van het staartstuk naar de achteras hoef je niet uit te lijnen. de kruiskoppeling doet zijn werk zowel in horizontaal als verticaal en daarbij maakt het niet uit als de as een cm uit zijn lood zit. als de auto geladen is zakt deze ook door en daar gaat de as tegenover de carrosserie naar links. gewoon op zijn bevestigings punten vast maken en dat is alles.

chris
oi77
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Maart 2010, 22:58:23 »

Grijns

thanx, chris

groetjes
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: