Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 14:05:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nieuw hier  (gelezen 11105 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mitch
Gast
« Gepost op: 27 Mei 2010, 19:12:26 »

Hallo allemaal,

Ik ben Mitch, 20 jaar, kom uit Eindhoven en ben sinds januari trotse bezitter van een Kadett B 1.2S deLuxe uit 1971. Toen ik hem in januari kocht zat er nog wel het nodige werk aan. Ik heb de uitlaat van voorpijp tot en met middendemper vervangen, dashboardverlichting gemaakt, grote beurt gegeven, remklauwen gereviseerd en de voorste kokerbalken laten lassen. Dit alles maakt dat hij inmiddels weer een frisse apk heeft tot 10-06-2012.
Desondanks zijn er nog wel een aantal dingen die moeten gebeuren. Het varieert daarbij van een kapot klokje en een dashboard dat niet meer fris is tot een versleten interieur, aardig gare bak onder de tank en een spuitbeurt is ook geen overbodige luxe. Verder is het mechanisme van mijn linkerportierraam gaar, kabel is niets meer waard, en mijn schuifdak (origineel staal af fabriek) klemt wat (tips welkom;)) Ik ben namelijk wel van plan hem weer netjes op te knappen. Inmiddels issie wel weer keihard en ook technisch prima in orde.

Van binnen:

Bij aankoop

Nu:

Andere kant:

Plannen:
- Spuiten, lak heeft toch wel wat puntjes en de nieuw ingelaste wielrand is niet zo netjes afgewerkt qua plamuur. Uiteraard neem ik dan ook de bak rechtsachter en de raamrubbers mee. Ik wil overigens wel dezelfde kleuren behouden.
- Interieur aanpakken. De bekleding van de stoelen is weinig meer van over. Ook de leuning van de achterbank is aan het vergaan. Ook hier wil ik graag dezelfde kleur terug. Rood!
- SR velgen. Maar dan wel van de B-kadett. Dus met sleuven ipv. gaten. Liggen in de schuur, bijna kaalgeschuurd, nu nog spuiten en banden erom.
- Verstralers. Gewoon omdat het zo leuk staat. Zeker bij de zwarte motorkap en SR velgen. Net als de originele sport
- Trekhaakje eronder. Toch wel makkelijk voor een klein aanhangertje of fietsendrager. Heb me daarnaast laten vertellen dat dat bij een kadett-b niets voorstelt.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Mei 2010, 20:12:23 »

hallo Mitch, welkom bij de HKBC, ik zie dat je al goed bezig bent geweest. doe gewoon stap voor stap dan komt het wel voor mekaar. had ff de foto's bewerkt. Knipoog Knipoog

chris
Mitch
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Mei 2010, 14:42:34 »

Bedankt voor de reacties en het bewerken van de foto's! Ik ben niet zo handig met dat soort dingen.
Het komt allemaal wel goed, heeft ook geen haast. Belangrijkste was toch wel dat hij technisch weer helemaal in orde is en gekeurd is.
De rest volgt vanzelf. Voor de spuitbeurt moet ik nog wel ff sparen. Dat durf ik zelf niet aan en gaat me dus een aardige smak geld kosten.
Ik zal dit topic updaten als ik me weer heb uitgeleefd.

Mitch
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2010, 07:12:40 »

Aah! Dat imperiaal! Waar heb je dat vandaan!? Verders ernstig mooie wagen! Lachebek
Mitch
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2010, 13:46:47 »

Danku!
Dat imperiaal had de vorige eigenaar van ome Harrie gekregen en wilde hij graag zelf houden. Ik heb hem dus niet;). Alleen de stalen velgjes liggen hier nog in de schuur.
Mitch
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Maart 2011, 19:39:10 »

Ook hier maar ff linkje naar mijnalbum met nieuwe foto's. Zogauw het beter weer is volgen er meer, ook met geinstalleerde verstralers. Beloofd!

http://www.mijnalbum.nl/Album=SNI3MLV4
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: