Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 02:05:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rammel/schavend geluid  (gelezen 6053 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
trefl420
Gast
« Gepost op: 07 Juni 2010, 21:04:23 »

Hallo,

Ik heb een raar probleem als ik iemand achterin heb zitten of wat gewicht in de kofferbak heb liggen en ik rij achteruit dan schaaft er iets en als ik vooruit rij dan hoor je een brommend/rammel geluid maar dan alleen als je door een kuil of over een drempel rijd.
Normaal alleen of met twee personen heb je nergens last van, rijd goed trekt goed koppelt goed.

Weet iemand misschien wat het kan zijn want ik heb niks kunnen vinden hier op het forum wat er op lijkt!
Zouden het mijn schokbrekers kunnen zijn?
Ik rij op gas dus die tank ligt ook al achterin.
Als ik op de kofferbak duw dan veert hij niet abnormaal door maar stug is anders.
Je moet tenslotte toch ook iemand achterin kunnen laten zitten.

Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft?

Groeten
Leon
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2010, 21:19:04 »

hallo Leon, ik ga er vanuit dat je een B2 hebt. kijk eens naar de uitlaat dat deze niet tegen het chassis komt, druk deze iets naar boven en dan zou ie ertegen komen. verder moet je de motor en baksteunen eens goed nakijken, het kan zijn dat deze ook ergens tegen aankomen. succes ermee

chris
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juni 2010, 22:02:54 »

Ik ben het met Chris eens dat het best eens de uitlaat kan zijn.
Mocht dit het probleem niet oplossen zou het wellicht ook de kruiskoppeling van de aandrijfas kunnen zijn.
Als deze defect is maakt ie met achteruitrijden het geluid van een ouderwetse snijbonenmolen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Juni 2010, 04:24:03 »

zou het achter ook niet de dwarse reactie stang kunnen zijn Verbaasd dat je banden aan de binnenzijde aanlopen Verbaasd daar kijk je niet zo snel.....

gr Paul
trefl420
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Juni 2010, 18:27:20 »

Ik zal de komende dagen eens even deze tips nakijken.

Chris,

Als ik het goed begrijp dan zou het geluid ook te horen zijn als ik met stationair draaien de uitlaat omhoog duw als dit het probleem is of niet?
En motor en baksteunen zal ik ook nalopen maar de beide geluiden komen 100% van achteraf.
Kruiskoppeling hoop ik eigenlijk niet want dat is zeker niet zo vlug gedaan of wel?

Al vast bedankt voor de hulp, super!!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: