Holland Kadett B Club Forum
20 April 2026, 22:02:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: C kadett achterassen  (gelezen 11155 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Gepost op: 27 Juli 2010, 16:16:32 »

Juist. Ik heb eindelijk geld om in mijn kadett te steken. Ik heb een 1600 kadett c as gevonden. Ik heb zelf ook een kadett c as al reeds onder de auto hangen (ohv asje). Nu kan ik me herinneren dat alleen de station/city achteras zou passen en niet de coupe/sedan ivm met schokbrekers? Hoe zat dat precies en welke kan nou wel en welke niet? Ik begrijp dat op de ene de schokdempers schuin zitten zoals bij de dett B, en bij de ander recht. De schokbrekers op de "rechte" as schuin draaien gaat em niet worden?

Max
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juli 2010, 16:23:31 »

hoi Max, die van de station en city hebben die schuine ophanging voor de schokbrekers.
Max
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juli 2010, 16:50:17 »

Okido.. en dan nog een vraagje, hoe zie je het verschil tussen een ohv en een cih as? Das wel handig als mensen me willen belazeren  Rollende ogen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juli 2010, 16:56:43 »

Okido.. en dan nog een vraagje, hoe zie je het verschil tussen een ohv en een cih as? Das wel handig als mensen me willen belazeren  Rollende ogen

kijk naar de klok van de achteras deze is vele male groter als van die OHV en de ankerplaat met remtrommel zijn ook vele male grote als van OHV en een typisch kenmerk is, de verbinding van de cardan op het staartstuk is bij OHV plat met 4 st. M7 boutjes en bij de CIH zit de cardanas geklemd met U beugels.

succes.
Max
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:09:06 »

De verkoper heeft ook wat onderzoek gedaan, en komt met het volgende:

Een GT as past onder zowel de B als de C, ergo de as van de C moet ook onder de B passen.

Max
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:13:10 »

klopt niet helemaal wat de verkoper zegt, gt as past onder B bij het plaatsen onder de c wordt de spprbreedte te smal namelijk 1,5 cm per kant. dus passen wel en niet dus. hou daar rekening mee
Max
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:14:02 »

maar maakt dat ineens dan geen verschil wat betreft de schokbrekers?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:19:05 »

maar maakt dat ineens dan geen verschil wat betreft de schokbrekers?

voor de schokbrekers maakt dat niks uit. klopt
Max
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:27:14 »

Nou snap ik het niet meer. Een GT as past onder alle C kadetten en onder de B kadett, maar niet alle C kadett assen passen onder een B kadett? das toch niet logisch?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:37:11 »

als alles op de juiste plaats moet zitten dan past de gt as alleen onder de kadett-b, een de gt as past onder de kadett-c station en city dus niet onder alle kadett-c past deze as. maar rekening houdend dat de spoorbreedte van de GT as onder de kadett-c station en city in totaal 3 cm kleiner is. hopelijk is dit nu wel duidelijker
Max
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:40:05 »

OK, dan weten we dat. Ik moet in ieder geval dus voor een city/station as gaan. Het spoorbreedte verschil heb ik nu ook al ivm met me ohv C as. GT as past dus onder een B en een C city/station en NIET onder de sedan/coupe..

Bedankt Chris!
kadett-doc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Juli 2010, 17:41:39 »

geen dank, zo komen we er wel uit.  Lachen Lachen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: